Agm caferacer start niet

zorbzz123

New Member
Hoi allemaal!

Ik heb een probleempje, mn agm caferacer start sinds afgelopen week niet meer. Ik heb dit allemaal al gecheckt:

-Compressie is goed
-Vonk is aanwezig
-Er komt benzine en lucht binnen
-Accu is opgeladen
-Kleppen zijn gesteld
-Ik trek naar mijn weet geen valse lucht
-Oliepeil is goed
-Bobine is vervangen
-Verschillende cdi's gebruikt
-Stelschroeven op mn carburateur opnieuw gesteld


Maar wat ik ook doe hij wil niet starten. Op elektrische start draait de startmotor netjes maar hij wil niet overpakken, op kickstart draait de cilinder wel maar er gebeurt niks, ruikt dan ook naar onverbrande benzine

Iemand enig idee?

Edit: het is een 70cc blok, origineel lifan, carburateur is een 20mm en er zit een standaard uitlaat onder. 13k km gereden waarvan ongeveer 2500 op t nieuwe blok
 
Advertisement - register to remove this

Waar binnen?


Wat bedoel je hiermee?

Carburateur ook schoongemaakt?

Al eens geprobeerd te starten door met een brandbaar goedje zoals start pilote of remmenreiniger in de inlaat van de carburateur te spuiten??
Benzine loopt uit de lijn naar de carburateur en er zit ook in, carb is schoon, en starten op remreiniger wilde helaas niet baten
Post automatically merged:

stel schroeven op de gok gedaan??
Nee 1.5 uit beide, daar start hij altijd wel op alleen is stationair dan vaak erg hoog
Post automatically merged:

Hoe goed is goed? En hoe getest?
Met zo'n compressie metertje zat ie prima binnen specificatie, en op kickstart voel je m ook netjes tegen drukken
 
Benzine loopt uit de lijn naar de carburateur en er zit ook in, carb is schoon, en starten op remreiniger wilde helaas niet baten
Post automatically merged:


Nee 1.5 uit beide, daar start hij altijd wel op alleen is stationair dan vaak erg hoog
Als hij zelfs op remreiniger niet wil lopen zit er ergens uit jou"Goed"lijst iets niet goed. zal als ik jou was alle stappen nog eens na gaan.
 
Als hij zelfs op remreiniger niet wil lopen zit er ergens uit jou"Goed"lijst iets niet goed. zal als ik jou was alle stappen nog eens na gaan.
Ik heb alles al meerdere malen langs gelopen, t enige wat ik me kon bedenken was dat de bougie niet vonkt in het blok maar erbuiten wel, maar ik heb echt geen idee of dat überhaupt een mogelijkheid is, en anders de zuiger ringen maar dan zou de compressie niet goed zijn lijkt me
 
Compressie moet je meten. met een speciale meter zoals je gedaan hebt dus ergens er buiten gaat t mis. als hij naast t blok vonkt moet hij dat er in ook doen tenzij je een breuk in jou bougie kabel hebt.
 
Compressie moet je meten. met een speciale meter zoals je gedaan hebt dus ergens er buiten gaat t mis. als hij naast t blok vonkt moet hij dat er in ook doen tenzij je een breuk in jou bougie kabel hebt.
Compressie is gemeten maar ik heb alleen zon goedkoop metertje wat je in je bougie gat schroeft en die meet alleen hoogst gemeten, dus die laat niet zien of er iets weg loopt of dat timing niet klopt, en kabel is vervangen met de bobine
 
vertel eens in welke conditie je stil gevallen bent of waneer je hem niet meer kon starten en waarom je dingen vervangen hebt? want er zijn dingen vervangen waar ik me bij afvraag waarom t vervangen is. zoals de bobine dat doe je als je geen vonk hebt en zeker weet dat je ontsteking goed is
 
Hij viel niet stil, was naar mn werk gereden om iets op te halen, stapte zon 45 minuten later weer op en toen startte hij niet meer. Blok is vervangen door een vastloper, en de bobine is vervangen om te kijken of het daar aan lag, oude is nog aanwezig en hij vonkt met beide op dezelfde manier. Carburateur is een 20mm pz20 omdat de webshop waar ik het blok kocht dit aanbevolen had. Er zit ook een relatief nieuwe standaard accu op
 
Hij viel niet stil, was naar mn werk gereden om iets op te halen, stapte zon 45 minuten later weer op en toen startte hij niet meer. Blok is vervangen door een vastloper, en de bobine is vervangen om te kijken of het daar aan lag, oude is nog aanwezig en hij vonkt met beide op dezelfde manier. Carburateur is een 20mm pz20 omdat de webshop waar ik het blok kocht dit aanbevolen had. Er zit ook een relatief nieuwe standaard accu op
bobine en zo vervang je alleen wanneer je zeker weet dat t daar aan ligt(tip van flip welke je geld kan schelen haha) normaal zou ik denken aan een sensor of schakelaar(zoals scooters vaak hebben met een zij standaard) maar aangezien hij vonkt zal dit niet het geval zijn.
Ergens in t proces gaat t dus mis en heb toch het idee dat als jou compressie echt goed is en jou mengsel ook dat je toch bij je ontsteking moet kijken daar hij ook niet start op remreiniger
 
Back
Top