Agm caferacer start niet

zorbzz123

New Member
Hoi allemaal!

Ik heb een probleempje, mn agm caferacer start sinds afgelopen week niet meer. Ik heb dit allemaal al gecheckt:

-Compressie is goed
-Vonk is aanwezig
-Er komt benzine en lucht binnen
-Accu is opgeladen
-Kleppen zijn gesteld
-Ik trek naar mijn weet geen valse lucht
-Oliepeil is goed
-Bobine is vervangen
-Verschillende cdi's gebruikt
-Stelschroeven op mn carburateur opnieuw gesteld


Maar wat ik ook doe hij wil niet starten. Op elektrische start draait de startmotor netjes maar hij wil niet overpakken, op kickstart draait de cilinder wel maar er gebeurt niks, ruikt dan ook naar onverbrande benzine

Iemand enig idee?

Edit: het is een 70cc blok, origineel lifan, carburateur is een 20mm en er zit een standaard uitlaat onder. 13k km gereden waarvan ongeveer 2500 op t nieuwe blok
 
Advertisement - register to remove this

dan zou er bijna overblijven dat hij teveel benzine zou krijgen.. waardoor hij verzuipt.
Waarom zou hij dat opeens zo kunnen hebben? Zou zelf niks kunnen bedenken?
Als de vlotternaald het toegangskanaaltje niet goed dicht drukt als de vlotterkamer vol is.

De benzine in de brandstofslang en eventueel het brandstoffilter loopt dan toch nog de vlotterkamer binnen waardoor deze overvol raakt en de vloeibare benzine via de sproeiers de venturi wordt ingedrukt.
Bij de eerste druk op de startknop of kick wordt deze vloeibare benzine de cilinder in gezogen met resultaat dat de brommer gelijk verzuipt.
 
Als de vlotternaald het toegangskanaaltje niet goed dicht drukt als de vlotterkamer vol is.

De benzine in de brandstofslang en eventueel het brandstoffilter loopt dan toch nog de vlotterkamer binnen waardoor deze overvol raakt en de vloeibare benzine via de sproeiers de venturi wordt ingedrukt.
Bij de eerste druk op de startknop of kick wordt deze vloeibare benzine de cilinder in gezogen met resultaat dat de brommer gelijk verzuipt.
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad bij precies dezelfde brommer. Denk ook dat dit het is
 
Hoi allemaal, na flink onderzoek doen en veel proberen uiteindelijk (met veel pijn in mn hart) de brommer naar een monteur gebracht. Het bleek dus dat uiteindelijk de gaskabel halverwege vast was komen te zitten in de binnenhuls en dat hij daardoor niet over kon pakken ivm de hoge toeren die de motor daardoor wilde maken. Hierdoor "verzoop" de brommer tijdens het proberen te starten omdat alles dus flink open stond. Uiteindelijk makkelijk gefixt en heeft me weinig gekost. Nogmaals super bedankt aan iedereen voor het meedenken!
 
Hoi allemaal, na flink onderzoek doen en veel proberen uiteindelijk (met veel pijn in mn hart) de brommer naar een monteur gebracht. Het bleek dus dat uiteindelijk de gaskabel halverwege vast was komen te zitten in de binnenhuls en dat hij daardoor niet over kon pakken ivm de hoge toeren die de motor daardoor wilde maken. Hierdoor "verzoop" de brommer tijdens het proberen te starten omdat alles dus flink open stond. Uiteindelijk makkelijk gefixt en heeft me weinig gekost. Nogmaals super bedankt aan iedereen voor het meedenken!
pijn in je hart of pijn in je portemonnee? goed dat je het hier post, kunnen wij ook weer aan mogelijke storingsoorzaken toevoegen!
 
Back
Top