Haha wel mooie beschrijving dat geluid, een meestijgend galopperen. Soms lastig een geluid goed te beschrijven. Kun je geen audio bestand bijvoegen? Want ik kan me er nog niet zo'n voorstelling van maken.
En er is dus geen verband tussen dat geluid en verminderd vermogen? Want je zegt dat ie bij de monteur ook traag reed maar zonder blob....
Ben je echt zeker dat de ontsteking goed is? Al een andere CDI en andere bobine geprobeerd?
Als het dat niet is, ga ik toch twijfelen of je de kleppen wel goed gesteld hebt. Wat is de precisie van je voelermaten? 0,05? Dan kan het best zijn dat je kleppen nu op 0,14 staan en dat is echt te groot. Je hebt voelers nodig met minstens 0,02 precisie. Voor mijn People S staat 0,04 / 0,04 in het boekje, dat verschil is toch heel raar. Dus ik twijfel ook of die 0,1 niet al veel te groot is. Meeste wat ik tegenkom is 0,05 / 0,1. Ben je ervaren met kleppen stellen? Het is best een precisie karweitje.
Al valse lucht gecheckt? (Al zou ik dan andere symptomen verwachten). Carterontluchting gecheckt?
Als het dat óók niet is, dan is het probleem misschien ernstiger. Je compressie is goed volgens
@Sparky . Maar toch zou ik dan gaan denken aan verbrande kleppen oid. Of misschien ernstig vervuilde kop. Of verroeste klepveren. Dat soort ellende. Misschien heeft de vorige eigenaar E10 getankt en daarmee de motor verkloot. Daar gaan veel scootertjes aan kapot de laatste maanden.
Als je dan uiteindelijk 100% zeker bent van je benzinetoevoer/carb, ontsteking en klepspeling, wordt het tijd om je cilinderkop te demonteren enz enz.
En ja, die te vroeg aangrijpende koppeling is inderdaad een kwestie van slappe veertjes en/of te hoog stationair toerental. Maar dat heeft verder niks te maken met de performance van je motor zelf.
Ik zou zeggen, wip even langs Haarlem, dan kijk ik er es naar
. Ben ook wel benieuwd naar een galopperende Agility
Is zuur ook dat je er pas achter komt
nadat je de koop hebt gedaan hè.