Toine ludix
New Member
Beste forumleden,
Ik heb me verleden week een Kymco agility 50 16+ aangeschaft. Hij is uit 2011 en heeft 20k op de teller. Nu reed deze bij de testrit (op de vlakke weg) best redelijk, maar blijkt hij na aankoop, bij ‘vals plat’ al flink terug te zakken. Aangezien het hier in de limburgse heuvels zelden bij ‘vals plat’ blijft, heb ik een probleem. Verder loopt hij niet lekker, zo ‘blopt’ hij als ik wat hogere snelheid weet te halen. (Vanaf de 30km/u). Ook krijg ik hem met geen mogelijkheid fatsoenlijk afgesteld. (Elke keer weer lijkt hij anders te staan) Wat ik tot nu toe al heb gedaan is:
- nieuwe olie
- nieuwe versnellingsbak olie
- nieuw luchtfilter
- carburateur el enkele malen gereinigd!(volledige gedemonteerd, doorgespoten met carb. reiniger en gecontroleerd)
- gecontroleerd op lekkage spruitstuk
- kleppen gesteld op 10-10 (op aangeven van scooterzaak)
- brandstoftoevoer gecontroleerd
- luchttoevoer gecontroleerd
- nieuwe bougie (en ontsteking gecontroleerd)
- nieuwe rolletjes (6.5 gram)
- nieuwe snaar
- sproeier 80 en stationeersproeier 35, beide gecontroleerd.
Wie heeft er enig idee wat hier aan de hand is, in welke hoek ik het moet zoeken en hoe kan ik dit achterhalen?
Alvast heel hartelijk bedankt voor het meedenken.
Mvg Toine
Ik heb me verleden week een Kymco agility 50 16+ aangeschaft. Hij is uit 2011 en heeft 20k op de teller. Nu reed deze bij de testrit (op de vlakke weg) best redelijk, maar blijkt hij na aankoop, bij ‘vals plat’ al flink terug te zakken. Aangezien het hier in de limburgse heuvels zelden bij ‘vals plat’ blijft, heb ik een probleem. Verder loopt hij niet lekker, zo ‘blopt’ hij als ik wat hogere snelheid weet te halen. (Vanaf de 30km/u). Ook krijg ik hem met geen mogelijkheid fatsoenlijk afgesteld. (Elke keer weer lijkt hij anders te staan) Wat ik tot nu toe al heb gedaan is:
- nieuwe olie
- nieuwe versnellingsbak olie
- nieuw luchtfilter
- carburateur el enkele malen gereinigd!(volledige gedemonteerd, doorgespoten met carb. reiniger en gecontroleerd)
- gecontroleerd op lekkage spruitstuk
- kleppen gesteld op 10-10 (op aangeven van scooterzaak)
- brandstoftoevoer gecontroleerd
- luchttoevoer gecontroleerd
- nieuwe bougie (en ontsteking gecontroleerd)
- nieuwe rolletjes (6.5 gram)
- nieuwe snaar
- sproeier 80 en stationeersproeier 35, beide gecontroleerd.
Wie heeft er enig idee wat hier aan de hand is, in welke hoek ik het moet zoeken en hoe kan ik dit achterhalen?
Alvast heel hartelijk bedankt voor het meedenken.
Mvg Toine