Afstelling carberateur peugeot vivacity

Semhjj

New Member
Ik heb een peugeot vivacity 2t uit 2005,

mijn oude carb had dol schroefdraad, eerst aan een kant. Na aanpassen sproeier allebei. Ze zaten gebeund vast met 2 moertjes. Dus liep de scooter met veel valse lucht.

luchtschroef stond toen op 0,3 open.
sttationair schroef iets meer ingedraaid. Hij trok goed door boven de 20, maar was niet optimaal bij wegrijdend duurde het voordatie op gang kwam.


Voordat ik de sproeier had veranderd was dat sproeier 70 (veel te hoog ofc). Toen was het geval dat als die warm werd die moeite had met wegkomen door te veel benzine, maar tussen 5-15km trok hij door. Toen was van de. carb maar een schroefdraad dol. Helaas bij het veranderen van de sproeier de andere ook.

Ik heb toen een andere carb van dezeflde soort scooter eronder gezet. En het is wel beter, maar nogsteeds doet hij raar.

luchtschroef staatt op: 1.1
stationair: warm afgesteld zodat hij niet uit valt.

Nu zit er sproeier 64 in, werkt al stukken beter met de nieuwe carb. Hij zit ook goed vast met nieuwe pakking. Alleen heb ik hij nogsteeds valse lucht pakt (daar lijkt het op tenminste). De. carb zit wel echt goed vast maar als ik koud wegrijd rijd die perfect weg, maar dan wanneer ik stil sta en weer weg wil rijden kakt die in en trekt hij sloom op en dan na stuk spelen met gas is hij weer terug. Wat zou dit kunnen zijn

Info:

cilinder: 50cc airsal
rolletjes: 7.5g
drukveer: rood
trekveer: geel (volgens mij)

Ik heb niet t gevoel dat het aan de overbrenging licht aangezien die bijne perfect reed met de oude carb, min t optrekken wnr warm door de te grote sproeier.
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top