Afstellen vario/koppeling

BeTa-ArK-86

BeTa RuLEzz
Ik heb een probleem met de koppeling en ik denk dat het mischien komt door de vario.
De koppeling grijpt bij mij meteen aan als ik gas geef. :mad:
ik heb :
-Malossi fly cluch
-Omega strakste trekveren
-Rode drukveer
Alles is pas vernieuwd.
Het koppelings huis is ook nog goed dus zit ik te bedenken wat het wel kan zijn dat de koppeling gelijk aanpakt.
Ik zat te denken aan de volgende dingen:
-De originele vario (+/-4.7gram rol ) dat die niet goed zn werk doet.
-Ik heb bij de vario een opvul ring weggehaalt tussen de 2 poelie helfden mischien ligt de snaar nu te hoog?? ofzow?

Ik wil mischien een malossi race vario kopen maar los ik hier dan ook het probleem mee op?

Wie het weet mag het zeggen !! |:)
 
Advertisement - register to remove this

het ligt iig niet aan de vario, die doet pas zijn werk als ie het van de koppeling overneemt en dat is bij 15 km/u ongeveer.
kijk eens of de veertjes niet aanlopen op de segment of niet terugveren. als het segment niet teruggaat, blijft ie dus vast zitten in het koppelingshuis maar da snap je zelf ook wel denk ik.
 
Heb ik vandaag ook al naar gekeken en die zijn goed en de lagers ook .
Ik denk dat het probleem dat ik heb meer te maken heeft mischien ook met de sproeier.
Hij pakt aan en dan gaan de toeren weer naar beneden dus als er veel kracht op komt bij het wegrijden dan is ie niet sterk genoeg.
Ik heb maand geleden nieuwe cilinder erop gezet 50cc snel .
 
weet ik maar als de koppeling pakt dan zou ik zo denken moet de vario gelijk toeren maken en dat doet de vario pas naar een tijdje. Of heb ik het nu fout??? Want de vario is het enigste wat ik nog niet vervangen heb en anders weet ik het niet meer.
 
??? is dit een nederlandse zin?

wat ik eruit begrijp:

dan heb je misschien wel veel te zware rollen, maar dat neemt niet weg dat je probleem dan opgelost is...want die zit echt in je koppeling volgens mij...
 
rollen zijn iets van 4.5 +/- gram maar kan het ook zo zijn dat als je de opvul ring bij de vario, tussen de 2 poelie helfden weghaalt.
wat ik dus heb gedaan. dat daardoor de v snaar hoger in de vario ligt waardoor je minder kracht hebt bij het pakken van de koppeling?
Ik heb van omega zwart de dikke en dunne veertjes geprobeert
en een nieuwe drukveer en een nieuwe koppelingshuis wat goed past. dan zou alles toch goed moeten zijn??

zou ik een 107 mm koppelingshuis over de 105 koppeling kunnen zetten?? zou dat werken ?? of grijpt hij dan helemaal niet meer aan ?????
 
Back
Top