This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

afstel problemen!! tips?

spongejop

Well-Known Member
hallo,
ik heb een yamaha axis met goed sproeier en yasuni R, ik heb hem afgeseld met sproeier, voor de rest niet. hij gaat nu 65 en trekt niet erg snel. welke volgende stap moet ik zetten om sneller op te trekken en voor een hogere top? verder is alles standaard en zo als hij nu doet met de R lijkt mij dat er veel meer uit te halen is. dus wat maakt het verschil? vario, trekveertjes, drukveer, koppelin enz

greetzz..

Last edited:
rolletes? daar allen van krijg ik toch geen hoger top? hij moet in ieder geval meer toeren draaien dan nu, nu maakt hij niet veel toeren en het geluid van de yasuni R is blikkerig en niet mooi vanwege de toeren denk ik, wat kan ik hier het beste aan doen?

spongejop said:
rolletes? daar allen van krijg ik toch geen hoger top?

neej.
Als hij weinig toeren maakt moet je lichtere rollen nemen.
zet met stift een streep op je vario dan kan je zien hoe hoog je v-snaar komt en eventueel nog hoger kan. begint de motor veel toeren te maken, maar weinig snelheid(overtoeren) dan moet je een stapje terug doen.
hou er rekening mee dat overtoeren schadelijk is voor de motor.

zijn de proppen eruit gehaald..?
bij de uitlaat bocht
en bij de demper..
als ze der uit zijn..

neem.. gele drukveer.. van mallosi
witte is bijna net zo sterk als orgineel.. dus
rollen rond 4,5
trekveer kun je ook nog strakkere nemen..
ook de gele van mallosi..
sproeier heb je zelf al afgesteld..

oke bedankt, ik heb de begrenzer uit de bocht en uit de demper gehaald,

sproeier is afgesteld, oke dan zal ik nu een gele mallossi drukveer en gele malossi rekveertjes halen! badankt!

ehj kheb hem nu so ongeveer goed afgesteld, alleen de sproeier snap ik niet zo veel van...
met sproeier 88 stottert hij een beetje en met sproeier 86 iets meer. van de bougie wordt ik niet veel wijzer... als hij stottert moet ik dan omlaag of omhoog?

ik had sproeier 86 erin en hij stotterde, nu heb ik 3 kleine gaatjes in de luchffilter geboord en nu loopt hij met sproeier 86 perfect, geen gestotter meer.

maar is dat wel goed als hij een grote benzine/lucht verhouding heeft? wordt hij dan te heet?

beetje rare actie om gaten in het luchtfilter te boren 8P , je kunt er tegenwoordig ook kleinere sproeiers voor krijgen , mooi heh?

trouwens , volgens mij heeft een axis een niet al te lange vertanding , denk dat 70/75 wel de max is gemiddeld..

volgens mij zit er ook electronische begrenzing op std , mja is al weer een poos geleden dus dat vergeet je dan

spongejop said:
zou ik op mijn setup ook een rode mallossi drukveer kunnen doen? of eerst de trekveertjes?

ga gewoon eens op dit forum rondkijken , dan ontdek je gauw wat ongeveer je afstelling moet zijn , je had het iig allang klaar kunnen hebben , het is en blijft gewoon proberen , paar setjes rollem , setjes trekveren en paar drukveren kopen en testen , dan kom je er wel achter wat goed is of niet.

scootermonteur word je door alles te vragen.