afstel problemen mikuni 28 vlak

Aerox-Evo70

No Title
nou er toch al een topic was over de keihin 28 leek me deze ook wel handig (vooral voor mij :p)

ik krijg dat ding dus niet goed afgesteld, 9/10e gas rijdt ie wel lekker maar vol gas krijgt ie echt veeeeel teveel lucht...

ik heb al verschillende dingen gedaan:

-gasnaald spitser gemaakt en alle standen geprobeerd
-sproeier groter geboord (tussen mikuni 220 en 2.5mm !!!) gek genoeg zat er tussen 2mm en 2.5mm zo goed als geen verschil, het weer lijkt meer invloed te hebben(de temp dus)
-luchtstelschroef tussen 1 en 2.5 slagen open (steeds met 1/4e slag verschil)

als de scooter goed warm is, 60+, dan rijdt ie wel een stuk beter dan kouder...

wie kan mij helpen ?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Originally posted by aerox-evo70
ik krijg dat ding dus niet goed afgesteld, 9/10e gas rijdt ie wel lekker maar vol gas krijgt ie echt veeeeel teveel benzine...

=> Je sproeier is te groot

als de scooter goed warm is, 60+, dan rijdt ie wel een stuk beter dan kouder...

=> Je sproeier is te klein


Euh....
 
ej mark bij do heb je een w7 naald die is stomper dus geeft ie meer benzine door dan een w16 is dat niet verkrijgbaar dan voor je mikuni
 
Je moet bij een Mikuni juist de naald SPITSER maken...Tevens staat de Mikuni carburateur erom bekend, dat deze slecht af te stellen is. (28mm exemplaar).

Sjoerd is het goed gelukt. Misschien kan je met hem contact opnemen over evt aanpassingen?
 
Originally posted by Sander
Je moet bij een Mikuni juist de naald SPITSER maken...Tevens staat de Mikuni carburateur erom bekend, dat deze slecht af te stellen is. (28mm exemplaar).

Sjoerd is het goed gelukt. Misschien kan je met hem contact opnemen over evt aanpassingen?

keej dan ik zeg ook maar wat..... :D

dan moet ie maar weer verder kloten

greetzzz
 
Maakt niet uit :)..

Ik heb er ook ooit 1 in mijn bezit gehad...Nooit geprobeerd, omdat ik al teveel slechte verhalen hoorde.. Ik heb toen een Keihin aangeschaft :p..

Wel weet ik, dat je met Mikuni Aso-grote sproeiermaten hebt....
 
Originally posted by Sander
Maakt niet uit :)..

Ik heb er ook ooit 1 in mijn bezit gehad...Nooit geprobeerd, omdat ik al teveel slechte verhalen hoorde.. Ik heb toen een Keihin aangeschaft :p..

Wel weet ik, dat je met Mikuni Aso-grote sproeiermaten hebt....

je weet toch wel dat de sproeier maten niet over1 komen met bv die van een dellorto? sproeier 180 is toch zeg maar ff 100 dell oid.
Is maar ff een gok hoeveel verschil er tussen zit. :)

Zoiets hoorde ik

eddit:

ontop :

Mark, heb je eigenlijk je gasnaald hoogte al veranderd SINS ie zo doet. Misschien dat dat nu wel zin heeft....

Luchtschroef niet zomaar open draaien he :p
 
Originally posted by Sander
Je moet bij een Mikuni juist de naald SPITSER maken...Tevens staat de Mikuni carburateur erom bekend, dat deze slecht af te stellen is. (28mm exemplaar).


wat een onzin zeg, je kan toch niet verwachten van een carb. dat ie in een keer goed staat!
Tuurlijk is ie wel af te stellen, ik heb em nu ook bijna goed.
Aerox evo: koop het boek van bell, daar staat goed in hoe je een carb. moet tunen...
 
Last edited:
Neem een 5L1 naald (is vrij spits), een kleinere luchtsproeier (std is 1,8 ) en een hoofdsproeier (Mikuni orgineel) rond de 300 (sterk afhankelijk van de luchtsproeier), moet dan opzich heel aardig lopen.
 
Originally posted by JohanS
wat een onzin zeg, je kan toch niet verwachten van een carb. dat ie in een keer goed staat!
Tuurlijk is ie wel af te stellen, ik heb em nu ook bijna goed.
Aerox evo: koop het boek van bell, daar staat goed in hoe je een carb. moet tunen...

heeft ie al :)

En geloof me , hij heeft alles al geprobeerd om m af te stellen.
Tijdje hiervoor deed ie het volgas geloof ik wel goed maar half gas weer niet....
 
ik heb er nu een 260 in zonder filter , ik moet er nog een grotere in hebben , dan is ie goed , afstellen is een kwestie van tijd en uitzoeken......

ik heb m zo gekocht en eronder gezet , ik heb nu alleen de hoofdsproeier en de stationair(start) sproeier aangepast , er zat 200 in en 15 , nu 260 en 22,5 , dat liep al beter , maar ik moet nu eerst nog mijn ontsteking checken met de lamp.
 
tnx voor alle reacties :)

ik heb idd het Bell boek al, weet ook wel hoe ik een carb moet afstellen kwa sproeier en luchtstelschroef etc, maar kom er gewoon niet uit.
het lijkt alsof me sproeier te klein is bij vol gas(tot 9500 rpm stotterd ie) maar als ik me sproeier nog groter fix dan heb ik geen schroefdraad meer :rolleyes:

in de zomer leek ie wel goed te lopen (meeting duitsland enzo), achteraf gezien misschien toch niet... komt waarschijnlijk wel een beetje door de temp.

stationair sproeier is toch niet van belang ? hij loopt stationair namelijk wel goed...

probeer morgen nog 1x een iets grotere (hoofd)sproeier en me gasnaald weer helemaal omhoog, en anders maar wat dingen bestellen...
 
sorry, maar waarom bestel je niet gewoon hier: http://crosshop.mholf.nl/index.html?target=front.html&lang=nl normale sproeiers i.p.v. te gaan zitten boren enzo... bestel gewoon vanaf wat je hebt t/m 400 ofzo... ik bedoel dan heb je teminste dat al normaal, tis wel een investering maar imo is sproeiertjes uitboren een beetje gebeun (beetje het idee van: ik wil wel resultaat, maar ik wil er niet voor betalen) wat veel minder exact werkt... dat lijkt me de eerste stap.. kan je het daarna nog niet normaal afgesteld krijgen moet je verder gaan zoeken
 
mja, kan iemand voor mij dan een sproeiertje 300 opmeten ofzo, zodat ik een beetje een richtlijn heb van welke maten ik nodig heb.
denk namelijk dat ik al een beetje groter dan 400 zit nu.
 
njah ik had toen een thread daarover aangemaakt, daar kwam uit dat men met standaard luchtsproeier rond de 260 - 340 zit.... @ 28mm
 
Originally posted by Sander
Beweer ik dat? Meneer "grote-mond-JohanS" Iedere carbu moet worden afgesteld..... Dus ook deze..

jij zei dat deze carb. bekend was omdat ie niet goed was af te stellen... maar das natuurlijk onzin.. het is wel waar dat ie std. meestal niet de goeie sproeiers ed heeft.
 
eej ga eens rond de 130 (1.3mm) zitten met je sproeier, maar je stationair sproeier iets groter en doe je naald op het standje in t midden

en als je t opgeeft ik wil m wel kopen :)
 
de lucht regeling naar de hoofdsproeier buis is te groot.

dit is een van de belangrijkste regelingen op een carb.


mikuni types heeft hier veel verschil in.

soms is er geen regeling....[ doorlaat is dan 4mm lucht]

als er wel iets in zit dan is de doorlaat 0.5 tot 1.1mm


maar ik zou de carb moeten zien om er wat over te vertellen .


groetjes LVS tuning
 
Back
Top