afstel prob..

razorr

Aapke!
Ehj zoals jullie mischien hebben gezien hebben in anderen topic,heb ik toch de malossi rotor gekocht
alles eropgezet enzo
op 2,2 gezet dmv TNT ding..(niet nauwkeurig) heb ik al gezien
nou alles eropgezet.. ik testen ding komt amper op toeren draait amper toeren zet ik hem uit,is grond plaat al los:S ,hoe dat kan snap ik al niet

wat ik heb gedaan :
zuiger op hoogste punt daarvanaf 2,2 naar beneden gegaan en steepje van rotor gelijk gezet met stator. en vastgezet

zoals jullie hadden gezien heb ik ook nog nooit zo onsteking afgesteld/gemonteerd..

maar ik snap het igg niet meer

als ie bv op 2 staat loopt die dan al niet meer(door die klote tnt)zo goed of???
 
Advertisement - register to remove this

dit komt uit een oud topic :

Monteer de grondplaat en de rotor (mbv spie), monteer de stator maar zet em nog niet helemaal vast. Pak je micrometer en bepaal het bovenste dode punt, zet nu de zuiger 2,25mm terug door de krukas tegen de klok in te draaien. Zet de streepjes van de stator en rotor gelijk en draai de stator vast. Meet het geheel na en whola
 
Ben ik weer ,heb effe zitten na denken..
Als ie bv niet op toeren komt kan het zijn dat ie dan veel laat staat??
ik heb effe een schuifmaat erbij gehouden en dat joden tnt ding.
daar staat 0 2 4 6 8 0 op in een rondje
nu heb ik de schuifmaat erbij gehouden en kijken hoeveel MM 1 ronde was
1 rondje is dus 1 mm
dus dat hele tnt meter ding klopt volgens my niet??
wat ik nu dus heb is: bdp en dan die tnt op 2 staan dus 1/6 rondje DUS ongveer op 0,2 mm voorontsteking

dus als ik het zelf goed begrijp klopt die tnt niet en moet ik gewoon via de schuifmaat doen
of die tnt 2,25 rondjes erin draaien na het BDP
ja he?

mzzl

Jeffrey
 
malossi rotor @ pia is gewoon met spie toch, gewoon rotor op de as naar bdp opmeten en streepjes gelijk zetten, dan 2,25 vervroegen klaar....
 
razorr said:
Ben ik weer ,heb effe zitten na denken..
Als ie bv niet op toeren komt kan het zijn dat ie dan veel laat staat??
ik heb effe een schuifmaat erbij gehouden en dat joden tnt ding.
daar staat 0 2 4 6 8 0 op in een rondje
nu heb ik de schuifmaat erbij gehouden en kijken hoeveel MM 1 ronde was
1 rondje is dus 1 mm
dus dat hele tnt meter ding klopt volgens my niet??
wat ik nu dus heb is: bdp en dan die tnt op 2 staan dus 1/6 rondje DUS ongveer op 0,2 mm voorontsteking

dus als ik het zelf goed begrijp klopt die tnt niet en moet ik gewoon via de schuifmaat doen
of die tnt 2,25 rondjes erin draaien na het BDP
ja he?

mzzl

Jeffrey

Ja, 2,25 mm erin draaien, elk streepje op dat ding staat voor 0,1mm.
 
evo racer said:
nee, tmoet met spie.


Moet helemaal niet met spie :S

Rotor is conisch, dus dat blijft wel zitten.

Met een schuifmaat kan ook.

Zuiger in BDP zetten, schuifmaat in het bougiegat (dat gedeelte dat uit je schuitmaat komt schuiven uiteraard). Dan krijg je een waarde, ik geloof dat je rond de 2,5mm komt te zitten. Daar tel je 2,25 mm bij op, je zet de schuifmaat vast, doet hem terug het bougiegat in draait de zuiger nog een keer rond (met de klok mee) totdat je zuiger weer tegen de schuifmaat aankomt.

Vervolgens zit je je rotor op je krukas met de streepjes gelijk en draai je de moer vast.

Nog een keertje nameten of hij daadwerkelijk goed staat en klaar is kees.

Zorg wel dat je de schroefjes van de stator in het midden van de stator vast zet, zodat je dat ding nog wat kan verdraaien. :)

Succes!
 
Big B NRG said:
Moet helemaal niet met spie :S

Rotor is conisch, dus dat blijft wel zitten.

Met een schuifmaat kan ook.

kan idd zonder spie , maar waarom moeilijker doen? met spie is tien keer makkelijker omdat je niet hoeft op te letten of je straks wel uitkomt met je streepjes op de stator. Je klapt m er dus zonder na te denken op.

Toppic starter : je mag best wel wat vroeger proberen als het probleem blijft.
Die van mij zakt in na de 40 als ik m op 2.25 zet. Ik zit nu op 3.5 en een squish van 0.6 en geen sporen van detonatie te zien.

Gewoon een beetje testen wat goed rijdt en alles goed in de gaten houden.
 
oke ik ga wel rond de 2,7 zitten,en dan verder testen,ik doe het zonder spie ja ,want is toch conish

btw is het beter om aan de schroefjes van grondplaat beetje vloeibare pakking te doen?,ivm trillingen ofzo ik ga hem nu weer monteren

ik hoor het wel
 
Ja zou wel wat vloeibare pakking erop doen, komt nogal vaak voor, dat malossi rotors los trillen[tenminste, bij de meeste mensen die ik ken:)]
 
Ik zei net hiervoor dat me grondplaat was losgetrild,toen kwam ik erachter dat ik de schroefjes van me italkit grondplaat had gebruikt
nu dus gewoon de schroefjes die bij de malossi rotor zat gebruikt+vloeibare pakking
dat zit nu vast
ik heb me voetpakking opgemeten die is 0,7 0,8
nu zat ik te denken:
Ok je malossi rotor moet op 2,25
maar je hebt dan ook nog een voetpakking van 0,7/0,8
dus inweze moet ie op
2,95 vervroegen???

my bdp:24,4
vervroeging 2,25 zonder maten van voetpakking
26,65
met pakking bijgerekend
27,35
ik hoor het wel:)
ik heb het btw met schruifmaat gemeten(geen digi)
maarja ding heeft natuurlijk een afwijking
dus als ik rond de 3 mm voorontsteking gaat zitten dan zit ik wel oke??
die tnt dingen zuigen:S
20 euro weg maarja
 
razorr said:
die tnt dingen zuigen:S
20 euro weg maarja

Dat had ik je al gezegd :X
maar het instellen doe je gewoon vanaf het BDP
de voetpakking heeft vooral gevolgen op je squish. Deze zet je gewoon goed volgens de instructies en dan stel je die rotor af ;)
De tnt kun je wel gebruiken.. kost wel wat tijd en je moet de streep ff verlengen met een stift. Maar uiteindelijk lukt het wel...

succes der mee!
 
razorr said:
Ik zei net hiervoor dat me grondplaat was losgetrild,toen kwam ik erachter dat ik de schroefjes van me italkit grondplaat had gebruikt
nu dus gewoon de schroefjes die bij de malossi rotor zat gebruikt+vloeibare pakking
dat zit nu vast
ik heb me voetpakking opgemeten die is 0,7 0,8
nu zat ik te denken:
Ok je malossi rotor moet op 2,25
maar je hebt dan ook nog een voetpakking van 0,7/0,8
dus inweze moet ie op
2,95 vervroegen???

my bdp:24,4
vervroeging 2,25 zonder maten van voetpakking
26,65
met pakking bijgerekend
27,35
ik hoor het wel:)
ik heb het btw met schruifmaat gemeten(geen digi)
maarja ding heeft natuurlijk een afwijking
dus als ik rond de 3 mm voorontsteking gaat zitten dan zit ik wel oke??
die tnt dingen zuigen:S
20 euro weg maarja


omg je zit er helemaal naast. al doe je een meter aan voetpakkingen er tussen moet de rotor gewoon het zelfde als dat je er een 1mm voet pakking tussen doet.

Je meet je bovenste dooie punt en dan zet je m 2.25 ( of hoeveel jij wilt ) terug.
De voetpakking heeft er niets mee te maken.

Hoe meet jij je squish? je hebt toch niet je pakkingen gemeten he?

En waarom geen spietje? als je m hebt liggen is het net zo handig m erin te doen. Geloof me... dan klap je de rotor er zonder na te denken op en dat lijkt mij relaxter.
 
ey ben net terug
hij staat nu op 2,9 3 mm voorontsteking
ding heeft nu in een keer vet hoge terugslag,kan dat oorzak zijn dat voorontsteking nu te hoog is?
maar goed,hij komt nu wel goed op toeren en blijft contstant
maar ik vind hem zelf nog niet zo fel,het lijkt my dat ie feller kan(italkit leek my atm nog sneller)

dus my vraag:
*zal ie nu te vroeg staan?
*moet hij nog vroeger(lijkt my van niet aangezien malossi 2,25 geeft)
*gewoon op 2,25 zetten
ik heb me massa draad van blok naar frame gebracht en van eprom ook
 
aerox-evo70 said:
* gewoon op 2,25 zetten

btw, A-Bizar, heb jij een schuifmaat van 1 m ?

2.20 zelfs. :) ligt alleen bij van de berg op de werkplaats. Is ook heel dik :D

eddit ik heb het dus over de schuifmaat :) 8P
 
ik heb hem op 2,25 stuk feller dan 3mm
heb het btw effe door twins laten doen,omdat met schuifmaat toch niet die 0,25 mm af te lezen is
ik heb hem nog niet op hogere snelheden getest maar wel @ 60 ofzo
en is nu al feller :)
 
Back
Top