Afstel ellende

Stinkvinger

Bierkoerier Crew
Ik heb vandaag m,n scooter in elkaar gezet.

- Malossi MHR50
- Malossi Dell'ortho 21 mm
- Malossi Multivar + ventilvar
- Malossi Deltaclutch
- Malossi TC Unit
- Bidalot c20

Transmissie:

3,9 gr roller, rode drukveer, zwarte drukveertjes (voorspanning bijna maximaal, gewichtjes meest naar binnen).

Nu krijg ik m,n carb niet afgesteld, niet met powerfilter en niet met origineel filter.

Probleem:

Wanneer ik gas geef krijg ik eerst een 'bwooop' waarna de scoot wegschiet, loopt verder mooi constant dan, maar als ik gas los laat en weer gas geef, weer bwooop, zeer slechte gasreactie.
Met malossi powerfilter reed ik met sproeier 102 en 107, gasnaald in alle standen geprobeerd net als de luchtschroef, niks mocht baten.
Origineel bewerkt filter met malossi element sproeier 92 (94 zou beter zijn) ook gasnaald ik alle standen gehad evenals de luchtschroef.

Ik denk dat dit ligt aan een te stompe gasnaald??

Wie o wie?
 
Advertisement - register to remove this

stompe gasnaald idd vervangen voor een ander type. Maar zoals jij het aangeeft lijkt me het echt een carbu probleem te zijn en dan op het gebied van je luchtafstelling
 
Heb zowat alles geprobeerd, moet nog een iets groter sproeiertje maar dat is t dan ook wel denk ik.

Voor een andere gasnaald, waar moet je op letten en hoe weet je precies welke gasnaald je nodig hebt, zijn er geloof ik 17 te krijgen :S
 
Mja, hoor vaak over een 'W7' naald, zal wel een scherpere zijn dan. T puntje is wel scherp bij me maar t zal verder door moeten lopen denk.

Zondag maar eens een 10 maten grotere sproeier erin jassen, eens kijken wat t uithaald.

Maar, alstie eenmaal gaat, dan wilt t ook wel :D
 
Je hebt standaard in Do W9 zitten (althans in PHBG19), een W16 is veel scherper dan een standaard naald, dus niet lager maar HOGER!
Bwooop duidt op te veel lucht, te weinig benizne dus.
 
Te veel lucht is het niet, zit nu met std filter en sproeier 92, kan niet goed zien of t de goeie is want m,n bougie neemt bijna geen kleur aan :S

Waar is meer info te vinden over DO gasnaalden, en wie kan gokken welke ik zou moeten hebben?
 
Kan je dat niet oplossen door een zwaardere drukveer te monteren?
Ik had ook zoiets hij moest zeg maar eerst even toeren opbouwen voordat hij weer ging, en ik heb het daarmee ook weggekregen.
 
Originally posted by minaracers
Je hebt standaard in Do W9 zitten (althans in PHBG19), een W16 is veel scherper dan een standaard naald, dus niet lager maar HOGER!
Bwooop duidt op te veel lucht, te weinig benizne dus.

bij 21mm is dit niet het geval. Hier zit std een zeer brakke naald in....beter ff een w6-8 proberen....
 
Originally posted by Casper
bij 21mm is dit niet het geval. Hier zit std een zeer brakke naald in....beter ff een w6-8 proberen....

heb nu 2 keer een 21mm in handen gehad, waaronder mn eigen, en beide keren uitgevoerd met w7..
 
Ik weet bijna zeker dat er std geen w7 in een 21mm zit. Ik heb 2 nieuwe gezien met beide een verrotte std naald, maar ik hoor veel verschillende uivoeringen idd.
 
Ik denk dat het probleem veel kleiner wordt met een 19mm carb (of zelfs 17.5), zeker op een 50. Die 21mm zal misschien wel meer vermogen leveren bij een hoog toerental, maar bij het optrekken (gas dicht, gas open) zal de motor zich sneller "verslikken".
 
onzin Anton, het is mischien iets moeilijker om af te stellen maar jij laat het net klinken alsof een 21mm te groot is.

Ik denk dat het probleem in het afstellen zit. Je hebt sowieso niet een erg groot gebied aan sproeiers geprobeerd, dus dat kun je niet uit sluiten.
Probs met 21mm liggen vaak bij halfgas, dan is het idd aan te raden een w7 gasnaald te monteren.
 
Het is niet precies wat je vraagt, maar misschien heb je er iets aan (uit PHBG19 DO):




w9w16.JPG




Links = W9 (stomp)
Rechts = W16 (spits)
 
duidelijk

En haalt het wat uit als je met je gasnaald hoger of lager gaat,dus dat klipje veranderd?

ps,hoe zat dat ook al weer met de gasnaald?hoger of lager..
 
Dit is wel handig:
gasnaald.jpg


Een opmerking. Dit klopt niet voor de volle honderd procent bij scherpe naalden. Deze zijn in het midden van de naald ook anders van vorm en beïnvloeden daardoor ook de afstelling op volgas (de sproeiermaat dus). Dit plaatje is echter wel heel aardig met std. naald.

Als je het klipje van de naald omhoog doet, gaat de naald ten opzichte van de gasschuif naar beneden. Je stelt hem dus armer af.
Omgekeerd geldt dit natuurlijk ook.

Klipje omhoog -> naald naar beneden -> armer
Klipje omlaag -> naald naar boven -> rijker

k? :)
 
Back
Top