afstel avontuur

mhrdna

2 beter dan 4
mijn broertje heeft een sr'04 (dus piaggio blok met carb) nu heeft hij een dr70 XBT tuned, stage 6 pro , en een nieuwe dell 21mm+andere filtertje eronder gehangen. maar hij zit met een probleem: er zat sproeier 94 in, 1 keer kicken, en hij ging aan, maar hij liep hoogtens 10 seconder stationair, en toen viel die uit en ging hij ook niet meer aan. bougie er uitgehaald en hij was helemaal zwart.

daarna hadden we 74 getest (ik had op dat moment geen andere sproeiers in huis) maar precies het zelfde verhaal als eerst.( dus ook maar even stationair en zwarte bougie)

kan iemand zeggen wat er aan de hand is? greetz mike
 
Advertisement - register to remove this

dus op het moment dat je gas gaf viel die uit :)
toen die andere sproeier erin ging starte die wel weer ?

als je sproeier pikzwart is staat die gewoon te verzuipen.
 
mja , 94 met een open filter is erg klein , met de meeste 70cc setups kom ik met std filter met 21mm al op 94 zo'n beetje , waarom btw niet std filter gebruiken? veel makkelijker af te stellen , loopt goed en veel gebruiksvriendelijker.

je moet btw de brommer ook niet stationair laten lopen , gelijk een beetje gasgeven.

naar de bougie hoef je nu nog niet te kijken , hij moet eerst goed lopen
 
we hadden ook gas gegeven toen hij stationair liep, en toen viel hij gelijk uit.

maar melf, hoe kan de bougie pikzwart zijn als de sproeier te klein is?
kan het trouwens ook aan de luchschroef liggen?

edit: @ melf, ophanging van de stnd filter is afgebroken, dus is er een e13 van malossi aangeschaft uit noodzaak.
 
da's minder , tja , de bougie word zwart omdat het mengsel zo erg niet klopt dat ie gewoon erg slecht verbrand , als je gas geeft en hij valt uit is het zeker dat de sproeier erg klein is , zou die te groot zijn zou je gewoon volgas kunnen geven en het ergste wat er dan zou gebeuren is dat ie gaat stotteren.

probeers eens rond de 110 sproeier
 
mhrdna said:
we hadden ook gas gegeven toen hij stationair liep, en toen viel hij gelijk uit.

maar melf, hoe kan de bougie pikzwart zijn als de sproeier te klein is?
kan het trouwens ook aan de luchschroef liggen?

edit: @ melf, ophanging van de stnd filter is afgebroken, dus is er een e13 van malossi aangeschaft uit noodzaak.


je hebt toch niet je luchtschroef dan dichtgedraaid ?
als dat zo is draai je hem gewoon vast "helemaal in" en dan 1,5 slag met de schorevendraaier open en dan staat die goed :)
 
dr70 tuned, shot, 19mm, stnd bewerkte filter... had ik sproeier 115.

Stel eerst je carb maar es goed af. En als je dan nog bang bent dat ie niet genoeg massa heeft, check je vonk dan gewoon ff.
 
G.O.A.T said:
dr70 tuned, shot, 19mm, stnd bewerkte filter... had ik sproeier 115.

hier kan je weinig over zeggen..

ik reed met Mhr replica 70, Tg2, 21 MM en E13.. en ik zat op sproeier 92..

Ik zou zoizo massa ff checken.. en gewoon met sproeiers en luchtschroef kutten.

Membraan kleppen nog wel helemaal goed??
 
Back
Top