Aerox wordt snel heet

Huzz

020
Anderhalf week geleden was ik met me nieuwe Aerox setup aan t rijden en viel t me op dat de scooter snel heet werdt. Laten we zeggen ongeveer na 3km rijden was die bijna tegen de 70 graden aan.

De KVS is gewoon gevuld tussen de minimale en maximale aangegeven hoeveelheid dus daar kan t niet aan liggen.

Iemand enig idee wat t kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

En hoeveel warmer wordt hij als je door rijdt dan ? Als er een thermostaat in zit , zal hij ook veel eerder opwarmen dan zonder . Wat ook de bedoeling is . Zie je ook water stromen in je reservoir van de koelvloeistof. En wordt je radiateur ook warm ?
 
en waar haal je vandaan dat 70 graden heet is? (wordt je wijzerplaat daar rood?)
(het idee van waterkoeling is niet dat het koud blijft, maar gecontroleerder warmer mag worden (waardoor de motor zuiniger en krachtiger kan draaien, zonder stuk te lopen)
 

"thermostaat gaat pas bij 86 graden open, 90 mag ook nog"
Ik heb een aluminium cilinder had ooit op deze forum gelezen dat je aluminium cilinder niet hoger dan 80 mag zijn en trouwens ik rij zonder thermostaat.
Post automatically merged:

en waar haal je vandaan dat 70 graden heet is? (wordt je wijzerplaat daar rood?)
(het idee van waterkoeling is niet dat het koud blijft, maar gecontroleerder warmer mag worden (waardoor de motor zuiniger en krachtiger kan draaien, zonder stuk te lopen)
Ik heb een koso temperature meter
 
Last edited:
Ik heb een aluminium cilinder had ooit op deze forum gelezen dat je aluminium cilinder niet hoger dan 80 mag zijn en trouwens ik rij zonder thermostaat.
Post automatically merged:
en in hetzelfde topic dat ik link, staat dat dat (zonder thermostaat) dus niet slim is.
dat van die 80 C kan ik niet bevestigen of ontkrachtigen.
 
Ik rijd met een gietijzeren 50 zelfs zonder thermostaat. (maart t/m september ivm temperatuur)

Huzz Huzz a niffo moet misschien ff de scooter laten draaien zonder dop op het vat. En dan tegelijkertijd bovenaan de cilinderkop ontluchten. 70gr is veel te veel bij normaal rijgedrag.
 

"thermostaat gaat pas bij 86 graden open, 90 mag ook nog"
Bij hoogtoerig Aluminium Cilinders is de Ideale Temperatuur tussen de 50 en 60 graden , bij 90 graden draait het spul kapot.
Misschien dat gietijzer wat meer kan hebben dan Alu .. maar dan gaat het bij 90 graden ook kapot .
Misschien dat een laagtoerig 50 cctje er tegen kan , maar middel en hoogtoerig iig niet .
 
Back
Top