Aerox varioring eruit niet harder en dipt na 45 km per uur op teller

LucasAerox

New Member
Goedenmiddag,
Ik heb deze week me vario ring van mijn Aerox 2 takt 2012 verwijderd om te kijken hoe hard die zou lopen. De top speed die ik nu heb duurt langer dan wat ik eerst had (53km/p in 17 sec) en nu ga ik maar 1/2 km harder. Maar na 45km/p op de teller krijgt die een soort dip ik ga eerst wat hoog in toeren voor het optrekken en dan lijkt het net alsof die geen vermogen meer heeft.

graag antwoord zodat ik er verder aan kan werken.

groet,
 
Advertisement - register to remove this

Goedenmiddag,
Ik heb deze week me vario ring van mijn Aerox 2 takt 2012 verwijderd om te kijken hoe hard die zou lopen. De top speed die ik nu heb duurt langer dan wat ik eerst had (53km/p in 17 sec) en nu ga ik maar 1/2 km harder. Maar na 45km/p op de teller krijgt die een soort dip ik ga eerst wat hoog in toeren voor het optrekken en dan lijkt het net alsof die geen vermogen meer heeft.

graag antwoord zodat ik er verder aan kan werken.

groet,
Wellicht een groef in de vario omdat deze versleten is op dat punt. Versleten v snaar etc
 
Hoe kunnen wij dat raden ?
Graag antwoord.
Met de informatie die ik geef misschien een tip?
Post automatically merged:

Wellicht een groef in de vario omdat deze versleten is op dat punt. Versleten v snaar etc
Ik denk niet dat er iets versleten is. Sinds ik me vario ring eruit heb gehaald doet de scooter dit daarvoor deed die dat niet. Zou het misschien aan me rolletjes liggen dat ik zwaardere of lichteren nodig heb?

Groet
 
Met de informatie die ik geef misschien een tip?
Post automatically merged:


Ik denk niet dat er iets versleten is. Sinds ik me vario ring eruit heb gehaald doet de scooter dit daarvoor deed die dat niet. Zou het misschien aan me rolletjes liggen dat ik zwaardere of lichteren nodig heb?

Groet
De scooter heeft duizenden kilometers gereden op een bepaald punt op de vario. Nu haal je de ring eruit en moet de snaar voorbij dit (waarschijnlijk) versleten punt vandaar de dip.
 
Met denken kom je niet ver.
Ik stel voor dat je gaat kijken en dan nog even hier wat beelden deelt.
Ingesleten vario is waar ik ook aan zou denken.
Of de boel foutief terug gemonteerd.
9115B9D8-54BF-41AD-BA5A-7F60751B65AE.jpeg
Post automatically merged:

Geef eerst meer Informatie :

Gewicht van je Rollen
Lengte / Breedte Vsnaar
Drukveer.
Trekveren
Carburateur
Maat van de Hoofdsproeier
Uitlaat /welke / met zonder Prop

Etc etc etc
Alles is origineel behalven de uitlaat is een terugloop Qtre met prop
 

Attachments

  • ABEDD4AC-7B4E-49B1-BCE8-DCEC7A135B01.jpeg
    ABEDD4AC-7B4E-49B1-BCE8-DCEC7A135B01.jpeg
    512.1 KB · Views: 14
Die vsnaar hangt er ook niet echt netjes bij.......
Ik neem aan dat je de carterkap heb los gehaald na het rijden om een foto te nemen .
Dat ziet er niet gezond uit, geen wonder dat dat niet harder rijd dan 45 km per uur ,
je zou eerder zeggen dat het helemaal niet kan rijden.
Heel die vsnaar hangt er slap bij en steekt half in de achterste vario.
Ik weet niet hoe je dat voor elkaar kreeg maar daar is wel een reperatie nodig.
 
Die vsnaar hangt er ook niet echt netjes bij.......
Ik neem aan dat je de carterkap heb los gehaald na het rijden om een foto te nemen .
Dat ziet er niet gezond uit, geen wonder dat dat niet harder rijd dan 45 km per uur ,
je zou eerder zeggen dat het helemaal niet kan rijden.
Heel die vsnaar hangt er slap bij en steekt half in de achterste vario.
Ik weet niet hoe je dat voor elkaar kreeg maar daar is wel een reperatie nodig.
Ik heb de poelie ingedrukt daarom staat de v snaar niet strak.
 
Te lang met vario ring rijden (snap dat het verplicht is)
Leverd altijd een verkr*chte vario op.. Kijk als het binnen de 5000km is zou het geen super ramp zijn.

Maar voorbij de 15000km mag je wel verwachten dat er een flinke inloop spoor is ontstaat in het oppervlak van je vario..

En je riem heeft dan ook flink lopen poetsen..
 
Te lang met vario ring rijden (snap dat het verplicht is)
Leverd altijd een verkr*chte vario op.. Kijk als het binnen de 5000km is zou het geen super ramp zijn.

Maar voorbij de 15000km mag je wel verwachten dat er een flinke inloop spoor is ontstaat in het oppervlak van je vario..

En je riem heeft dan ook flink lopen poetsen..
Ik heb bijna 42duizend op de teller maar weet niet of het een keer vervangen is ga ik niet vanuit aangezien alles nog steeds standaard is. Heb er wel een nieuwe v-snaar bij gekregen dus die kan ik er op doen.
 
Ik heb bijna 42duizend op de teller
Mooie kilometerstand, kijk dit heb je nu als je de boel origineel houdt en zo te horen en te zien met niet al te veel onderhoud.

Mijn tip, maak je scooter weer volledig origineel en wees er tevreden mee met wat je hebt, want eenmaal aan het opvoeren blijf je sleutelen/vervangen/repareren.
En heb je er zelf geen verstand van, trek je beurs dan maar open.
Alles is origineel behalven de uitlaat is een terugloop Qtre met prop
Als je dan iets wilt winnen aan snelheid, verwijder die prop dan en ga wat hoger in sproeier.
 
Last edited:
Klinkt een beetje alsof de TS deze scooter recent pas gekocht heeft, geen verstand heeft van scooters en geen idee heft van de leeftijd van de aanwezige onderdelen.
Geen probleem.
Echter wanneer ga je nou de halfpoulie verwijderen en kijken of er een groef in het slijtvlak van je vario zit?
 
Klinkt een beetje alsof de TS deze scooter recent pas gekocht heeft, geen verstand heeft van scooters en geen idee heft van de leeftijd van de aanwezige onderdelen.
Geen probleem.
Echter wanneer ga je nou de halfpoulie verwijderen en kijken of er een groef in het slijtvlak van je vario zit?
De halfpoulie is ook aan vervanging toe er zit inderdaad een groef in. is het beste om dan weer de originele te kopen of is het beter bijv van polini etc.
 
Back
Top