Varioring eruit + yasuni R erop ?!?!(aerox)

Nandovdb

Well-Known Member
hallo mede scooter freaks.

ik heb 1week geleden een nieuwe aerox gekocht (2009 black model)
maar ik wil graag als ik 500-1000km gereden heb hem opvoeren.
ik wil graag mijn varioring deruit en er een yasuni R opzette.
kan dit zomaar? moet ik dan nog andere dingen laten veranderen of kopen of..? en dan loopt die ong 80-85 op de teller?

dus ontopic als ik me varioring deruit haal en een yasuni R erop zet dan ga ik 80-85 op de teller? en heb ik voor de rest no problemos?

groeten en ik hoop snel op een antwoord8P
 
Advertisement - register to remove this

80/ 85 op teller? zou ik gewoon me proppen en varioring eruit halen, dan haal je dat zeker. Verder misschien nog een beetje afstellen, maar meer niet! krijg je ook geen problemen, ik praat uit ervaring...
 
uitlaat ontgrensen, luchtfilterbuisje eruit, eventueel varioring eruit en gassen maar. dan ga je al lekker 80-85. Als je perse zoveel geld wilt uitgeven aan een yasuni R, dan blijft het daar niet bij, want als je een perfecte afstelling wil, dan moet je nog; grotere sproeier, sterkere drukveer, lichtere rolletjes, sterkere trekveren. en dan ga je wel wat harder dan 80.
 
uitlaat ontgrensen, luchtfilterbuisje eruit, eventueel varioring eruit en gassen maar. dan ga je al lekker 80-85. Als je perse zoveel geld wilt uitgeven aan een yasuni R, dan blijft het daar niet bij, want als je een perfecte afstelling wil, dan moet je nog; grotere sproeier, sterkere drukveer, lichtere rolletjes, sterkere trekveren. en dan ga je wel wat harder dan 80.

Mooi laten zitten.
 
uitlaat ontgrensen, luchtfilterbuisje eruit, eventueel varioring eruit en gassen maar. dan ga je al lekker 80-85. Als je perse zoveel geld wilt uitgeven aan een yasuni R, dan blijft het daar niet bij, want als je een perfecte afstelling wil, dan moet je nog; grotere sproeier, sterkere drukveer, lichtere rolletjes, sterkere trekveren. en dan ga je wel wat harder dan 80.

Luchtfilter buisje gewoon laten zitten, krijg je meer herrie en teveel lucht in je mengsel. Verder als je alleen ontgrensd moet die gelijk al goed zijn, je varioafstelling, die begrenzers worden er namelijk pas later ingezet, daar is de scooter niet op afgesteld ofzo normaal gesproken.
 
ik heb nu mijn aerox uit 2009 dus met een Yasuni R eronder + 4.2 gram rolletjes.. kan iemand nog iets aanraden? trek+ druk veertjes??? sproeier???
en als ik bijvoorbeeld nu gele trek en druk veertjes neem + 80 sproeier? ga ik dan rond de 90-95?
 
Gele trekveertjes zijn sowieso niet de goede om optimaal te accelereren waarschijnlijk.

Eerst andere uitlaat + varioring eruit.

Dan je carburateur afstellen, dan drukveer, dan rollen en daarna je trekveertjes.

Hoe dat precies in zijn werk gaat vindt je via de search
 
jah ik heb nu alles standaard behalve; yasuni R + 4.2 gram rolletjes en ik trek best chil op tot 80 op de teller. dus als ik nu gewoon gele trekveertjes koop + gele ( of miss rode ) drukveer + sproeier 80. dan loop ik 100 ongeveer ofwat???

ik bedoel dus dat ik niet alles nieuw wil kopen.. ik wil wel nog druk en trekveer en sproeier omdat dat beter voor de scooter is en dat ik dan ook ongeveer 95 rij ofzo..

toch?
sorry voor mijn vragen enzo ik ben best noob haha :p
 
Je moet alles gewoon goed afstellen, dan loopt het optimaal met de onderdelen die jij eronder hebt. De vraag hoe hard het kan lopen zou je eigenlijk niet moeten kunnen stellen, daarmee geef je eigenlijk al aan dat je het niet afgesteld hebt of (nog) niet weet wat je doet.

Stel eerst je carburateur goed af, en daarna je variomatic (drukveer, rollen, trekveertjes). Zie daarvoor o.a. hier:

http://wiki.scooterforum.net/index.php/Afstellen
 
Back
Top