Aerox valt niet uit met contact slot alleen als ik er gas bij geef

SennadG

New Member
Ik heb een aerox 70cc DR met stage 6 pro replica uitlaat (weet dat het niet de juiste uitlaat is voor onder de cilinder is ook maar een vlug gebouwde aerox) waarbij de rest standaard is. Nu heb ik echter een heel raar probleem waarbij de scooter in het begin normaal doet. Vervolgens duurt het heeel lang voordat ik de powerband heb. Als ik daarna stil sta en het contactslot uit zet blijft hij hoog in zijn toeren lopen en valt hij pas uit als ik mijn gas open.
Heeft iemand anders dit probleem al een keer gehad?
Heb wel de uitlaat twee ritten van te voren gewisseld van een gianelli naar de huidige alleen denk niet dat het hieraan ligt.

Alvast bedankt

Advertisement - register to remove this

Staat de bougie niet gewoon te gloeien van de hitte?
Heb je de juiste bougie voor deze cilinder?
Heb je ook de hoofdsproeier aangepast op je "huidige" uitlaat, maw loopt hij niet veel te arm?
Vervroegingsspie gemonteerd?
Binnenrotor ontstekng gemonteerd?
Valse lucht getest?

Staat de bougie niet gewoon te gloeien van de hitte?
Heb je de juiste bougie voor deze cilinder?
Heb je ook de hoofdsproeier aangepast op je "huidige" uitlaat, maw loopt hij niet veel te arm?
Vervroegingsspie gemonteerd?
Binnenrotor ontstekng gemonteerd?
Valse lucht getest?
Het is niet dat de bougie te warm is heb denk pas 500m- 1km gereden
Bougie hoort erbij ja heeft in het begin ook gwn goed gelopen hiermee.
Hoofdsproeier niet aangepast nee maar maak me voor nu eerder zorgen om het feit dat hij niet uitgaat.
Ontsteking heb ik ook niet aan gezeten maar zal eens nachecken of daar nog alles goed zit. Valse lucht zou zeker nog een kans zijn omdat ik hem niet stationair lager krijg afgesteld dus ga daar ook nog eens naar kijken.

als je contact uitstaat zou je geen ontsteking meer moeten hebben
dus de opmerking van sparky kan ik me wel in vinden
als je de sproeier niet aangepast hebt kan het zijn dat het hele zooitje nu veel en veel te heet word en hierdoor kan je bougie gaan gloeien en voor de ontsteking zorgen

als je contact uitstaat zou je geen ontsteking meer moeten hebben
dus de opmerking van sparky kan ik me wel in vinden
als je de sproeier niet aangepast hebt kan het zijn dat het hele zooitje nu veel en veel te heet word en hierdoor kan je bougie gaan gloeien en voor de ontsteking zorgen
Heb al gevonden waarom hij zo warm werd. Het witte schildje aan de binnen kant van de ontstekingskap was losgekomen. Hierdoor werd de waterpomp niet gedraaid. Samen met het feit dat hij al wat armer liep en dat een 70 met een 50 uitlaat sneller warm loopt dan een normale 70 uitlaat lijkt het me niet sterk dat dit kon gebeuren.

Write your reply...
Back