Aerox valt uit

michel24

New Member
Goedendag,

Me zoon heeft een Aerox 2 takt uit 2011.
Het volgende probleem doet zich voort.
Scooter start draait redelijk stabiel stationair af en toe een hikje bij stationair maar zodra we weg willen rijden dan valt hij uit.
Start dan de ene keer meteen de andere keer na paar keer trappen.
Wat we al gedaan hebben is Keerring vario kant vervangen.
sproeiers verandert van 88 naar 80 naar 74. in een 17,5 en 12 mm carb.
Bougie vervangen NGK BR9HS
Bobine vervangen en bougiedop.
Spruitstuk vervangen.
koppakking vervangen
Druk test gedaan met vinger op de opening van de bougie die drukte me vinger eraf bij trappen.
Benzine krijgt hij al is de bougie niet heel nat als die uitvalt gewoon vochtig.

Nog steeds blijft het probleem zich voort doen.

Had ook een nieuwe membraan erin gedaan maar toen ging die helemaal niet aan.

Nu twijfel ik of het een electrische probleem kan zijn Cdi, Ontstekking, spanningsregelaar.
Er zit een 12 spoels ontstekking op de scooter heeft deze een volle accu nodig om te starten met kickstart.

Het is een
50cc std blok
17,5 carb en we hebben ook een 12 carb (allebei getest)
Yasuni terugloop uitlaat.
5 gram rollen witte drukveer rode trekveren naraku koppeling.

Kan het probleem zich ook voort doen als de keering onstekkingszijde kapot is of is dit vergezocht.

Hopelijk hebben jullie wat ideeën want die van mij zijn op.
Mvg,

Michel.
 
Advertisement - register to remove this

paar dingen, als hij stationair draait en je geeft gas, pakt hij dan wel op in toeren?
raar dat een nieuw membraam leidt tot niet meer starten? dat betekent of dat je hem niet goed hebt geinstalleerd of dat hij de valse lucht nodig heeft om te starten en zodra je er een sluitende mebraan op doet hij deze valse lucht niet meer krijgt.
 
paar dingen, als hij stationair draait en je geeft gas, pakt hij dan wel op in toeren?
raar dat een nieuw membraam leidt tot niet meer starten? dat betekent of dat je hem niet goed hebt geinstalleerd of dat hij de valse lucht nodig heeft om te starten en zodra je er een sluitende mebraan op doet hij deze valse lucht niet meer krijgt.
Dank voor je reactie. Als hij stationair draait grijpt hij aan op het gas en wilt dan weg rijden.
Membraan vind ik ook raar. Kan je die verkeerd inbouwen dan staat geen voor of achterkant op of een pijl.
Heb nu de ontsteking los gehaald en borgveer los. Witte kapje eraf voor oliepomp. Viel me op dat de keerring aan die kant ook zweet.
Even een rechte borgveer tang halen want met kromme tang kom ik er helaas niet bij.
Zal als ik keerring vervang even update sturen.
Ook keerring grondplaat vervangen en schoongemaakt beetje roest verwijderd.
 
Net nieuwe keerring erin gedaan ook niet geholpen.
ja stationair blijft hij goed draaien zodra je wilt rijden valt die ineens uit.
hoorde ook een tik bij me ontsteking dat was voordat ik keerring had gedaan.
Ben even ten einde raad.
kan het Cdi of ontstekking zijn of toch ergens valse lucht.
Post automatically merged:

Draait ook hoog stationair trouwens.
 
Kan het probleem zich ook voort doen als de keering onstekkingszijde kapot is of is dit vergezocht.
Dit zou kunnen, even de valse lucht test doen.

Ik zie, je hebt de carburateur een paar keren open gehad om de hoofdsproeier te vervangen.
Heb je de carburateur ook goed schoongemaakt, gaatjes in de mengbuizen en stationairsproeier bekeken en de werking van de vlotter/vlotternaald gecontroleerd?
 
Dank jullie wel allemaal voor het meedenken top ben ik blij mee.
Ik heb benzine in me vlotter bakje. Heb ook de vaccuum getest door middel van zuigen aan de slang en toen liep de benzine uit me benzine slang.
Neem aan dat dan de vaccuum goed is of moet ik dit anders testen.
Het is een nieuwe carb heb wel geprobeerd alles schoon te houden zou morgen in ieder geval even goed alles door blazen met compressor.
Vonk heb ik ook vonkt goed meerdere bougies geprobeerd ook nieuwe.
Lucht schroef gesteld op 1,5 slag open.
De gasnaald staat op middelste stand.
Ik heb getest met remmen reiniger test bij cilinder niks aan de hand, bij membraan niks aan de hand, bij carb niks aan de hand alleen toen ik te dicht bij het filter kwam daar is de prop uit en denk dat die een beetje mee zoog viel niet uit maar ging iets anders lopen.
Hij loopt ook hoog stationair en als je gas geeft gaat die hoger lopen en zakt dan weer terug in toeren.

Heb nu de 17,5 carb met sproeier 88 eronder wat adviseren jullie. Groter heb ik niet liggen in ieder geval wel kleiner tot aan maatje 70.
Ik zal morgen even de andere membraan weer testen deze kan toch allebei de kanten op bedoel dus voor en achter is geen verschil in qua boutjes gaten komen beide kanten overheen.
mvg,
michel.
 
Membraam kan/moet er maar op èèn manier in , om goed te werken . De motor zuigt aan de inlaat , op dat moment moeten de plaatjes openen, Daarna wordt het mengsel door de krukwangen gecomprimeerd , om via de spoelpoort naar de cilinder te stromen , op dit moment moeten de plaatjes dicht zitten . Je moet dus zorgen dat de plaatjes de lucht doorlaten richting carter , en de andere kant op juist afsluiten.
 
Nieuwe ontsteking gemonteerd en een nieuwe spanningsregelaar. Nog geeft hij een plof en slaat die uit.
We geven gas met achterwiel omhoog hij draait op toeren en slaat met een plof uit de dacht de uitlaat uit.
Nu 70 cc besteld misschien toch de zuiger op zijn einde en me zoon wilde al een 70cc dus dat maar vervangen en weer testen.

Ideeen altijd welkom wat het kan zijn. Vroeger was meestal plof uit de uitlaat een elektrische probleem zou niet weten waar ik moet kijken.
 
Back
Top