Aerox Straat setup.

FR3SSHR0X.

Well-Known Member
Heb roxje aangeschaft kwa optisch heb ik al uitgedacht maar nu de setup...
zou rond de 90 willen rijden.

Cilinder : Top performence?
Vario : Power1 vario
Koppeling : Stage6 koppeling + Koppelingshuis 433gr
Riem : Malossi X Belt
Gewichten : /
Drukveer : Geel?
Uitlaat : Yasuni R Of Z Black

Zou dit een goede setup zijn voor de 90 mee te halen?
en iemand opmerking wat beter zou zijn etc?
 
Advertisement - register to remove this

Top performance alsin?
Je moet eerst gaan kijken welke cilinder je wil monteren,
van daaruit ga je kijken welke onderdelen hier op het mooist lopen.
Een malossi v-snaar is alleen maar geld verspeling, evenals een ander koppelings huis (mits de standaard nog goed is uiteraard).
 
ja maar mij werd gezegt dat ori koppelingshuis niet past op stage6 koppeling?
en zat te denken aan top performence cilinder en welke riem dan?
 
ja maar hij rijd nu maar 55 en hij is helemaal ontgrenst,en ne kameraad van mij reed 70,80 me ook nen aerox die ook enkel helemaal ontgrenst was?zou dat kunnen omdat mijn vario versleten is of?
liefst zou ik gwn ron de 90 willen rijden met en erg harde optrek dat hij bijna auto wheelie doet... en ook dat hij geen dip krijgt zoals vele hebben..
En ook heb ik een heel kleine opening in mijn cilinder waar mijn uitlaat op komt... kan er amper mijn vinger in steken... de openings is amper de helft van normale opening?
kan dat dan zijn dat de cilinder begrenst is?
 
Dat van je cilinder is gewoon normaal op 50cc minarelli
voor je vario zou ik rolletjes van ong 4-5 gram en koppeling gewoon orginele gebruiken met iets zwaardere trekveertjes en drukveer
 
een std onbegrensde aerox met std uitlaat onbegrensd kan 75 a 80 ECHTE KM's halen , op de teller zal dat 85/90 zijn ..

die vernauwing in de cilinder heeft A een reden , en B is dit absoluut geen begrenzing , ik heb ze proefsgewijs wel eens weg gehaald , maar dat doet net niks..

overigens is een grotere diameter uitlaatpoort niet perse beter (tuningstechnisch gezien)

een snelle uitlaat trek je niks sneller door , autowheelie word sowieso niet , maar met een standaard onbegrensde pijp rijd je wel zo op het achterwiel weg mits alles in orde is en goed afgesteld!!

een andere uitlaat kost alleen maar geld , niet alleen de uitlaat zelf , maar je moet ook nog afstellen , dwz dat je een aantal sproeiers , setjes rollen , drukveren en trekveren moet kopen!! en meer ellende , aangezien het afstellen niet altijd even makkelijk is (zeker niet met std vario etc.) , en ook niet altijd lang goed blijft en het verhoogde slijtage geeft...

Ik denk persoonlijk dat je scooter niet goed ontgrensd is...
 
een std onbegrensde aerox met std uitlaat onbegrensd kan 75 a 80 ECHTE KM's halen , op de teller zal dat 85/90 zijn ..

die vernauwing in de cilinder heeft A een reden , en B is dit absoluut geen begrenzing , ik heb ze proefsgewijs wel eens weg gehaald , maar dat doet net niks..

overigens is een grotere diameter uitlaatpoort niet perse beter (tuningstechnisch gezien)

een snelle uitlaat trek je niks sneller door , autowheelie word sowieso niet , maar met een standaard onbegrensde pijp rijd je wel zo op het achterwiel weg mits alles in orde is en goed afgesteld!!

een andere uitlaat kost alleen maar geld , niet alleen de uitlaat zelf , maar je moet ook nog afstellen , dwz dat je een aantal sproeiers , setjes rollen , drukveren en trekveren moet kopen!! en meer ellende , aangezien het afstellen niet altijd even makkelijk is (zeker niet met std vario etc.) , en ook niet altijd lang goed blijft en het verhoogde slijtage geeft...

Ik denk persoonlijk dat je scooter niet goed ontgrensd is...

ik heb nochtans vario ring verwijderd,ring uit uitlaat gehaalt en ontgrensing uit luchtfilter gehaalt... en nog steeds haalt ie max 55 maar kan dat zijn omdat 1 gewichten te zwaar?2trekveertjes te zwaar?3drukveer te zwaar?4 vario of koppeling versleten?
 
luchtfilter is niet begrensd , en deze kun je ook het beste juist gewoon laten zitten!!

rollen ,drukveer en trekveren moet je afstellen ,maar normaal gesproken zit in een Aerox een std drukveer , met 6,8 gram rollen , die soms iets te zwaar zijn , en ga je naar 6,5 gram rollen soms , uitgaande van een nieuwe scooter.

maar bij een gebruikte scooter spelen VEEL dingen mee waardoor de afstelling helemaal anders moet.. zo heb ik weleens std uitlaten afgesteld met 3,6 gram rollen en gele malossi drukveer , wat erg licht en zwaar is voor een std setup! maar door slijtage KAN dit..

heb je wel het pijpje van de uitlaat geslepen ? en het schotje eruit gehaald en weer dicht gelast?
 
luchtfilter is niet begrensd , en deze kun je ook het beste juist gewoon laten zitten!!

rollen ,drukveer en trekveren moet je afstellen ,maar normaal gesproken zit in een Aerox een std drukveer , met 6,8 gram rollen , die soms iets te zwaar zijn , en ga je naar 6,5 gram rollen soms , uitgaande van een nieuwe scooter.

maar bij een gebruikte scooter spelen VEEL dingen mee waardoor de afstelling helemaal anders moet.. zo heb ik weleens std uitlaten afgesteld met 3,6 gram rollen en gele malossi drukveer , wat erg licht en zwaar is voor een std setup! maar door slijtage KAN dit..

heb je wel het pijpje van de uitlaat geslepen ? en het schotje eruit gehaald en weer dicht gelast?

er zat geen 2de pijpje in de bocht van de uitlaat... en het is dan ook geen nieuwe scooter maar 2dehands die ikop de kop heb kunnen tikken
 
Back
Top