Aerox straat set-up.

KevinB.

Well-Known Member
Kan iemand mij helpen, ik ga binnenkort een Aerox kopen.
Ik wil hem rond de 110 / 115 km/H laten rijden.
Iemand goeie set-up voor mijn Aerox?

Gr. Kevin
 
Advertisement - register to remove this

110 is echt wel te halen....

Bijv.

DR70 / Roze top
Rito krukas
17,5 - 21mm carb
power1 vario
hebo koppeling
misschien ook nog polini 15/42 secundaire vertanding.

Alleen vraag ik me af waarom je perse zo snel wilt rijden?
 
Succes met die DR70 en 110km/h :P Dan rijd je waarschijnlijk net 90 echte (behalve met de langere vertanding).
Ik zou dan meteen een stage6 racing pakken met een shot / c16 / r1400 21mm carb en een leuke overbrenging als power1/malossi etc. Langere vertanding kan ook altijd nog.
 
met een goeie uitlaat en goeie afstelling redt je de 85 echte km's wel al..

met een goed afgestelde 70cc , met diverse onderdelen en langere vertanding haal je dit wel , geen probleem..

mja , wat heb je er uiteindelijk aan...
 
met een goeie uitlaat en goeie afstelling redt je de 85 echte km's wel al..

met een goed afgestelde 70cc , met diverse onderdelen en langere vertanding haal je dit wel , geen probleem..

mja , wat heb je er uiteindelijk aan...

ey je weet zelluf is ruig toch?

en het ligt er natuurlijk aan hoeveel geld je uit wilt geven :)
er zijn best wat spullen te krijgen voor het geen dat jij wilt bereiken
 
MHR 50
Yasuni C20
17,5 Carb
Malossi MHR Vario
Delta Clutch
en dan het huis ook nog derbij

ik heb zelf die setup gehad nou ik heb der 115,4 mee op testbank gehaalt bij Karsemeijer
en het leuke is sommige 70cc die gewoon op straat rijden rij je gewoon met een 50 cc deruit:D
Auto teller van Renault Traffic ook 115
 
MHR 50 untuned haal je makkelijk rond de 110 mee rij er zelf ook mee op me runner +C16 17,5 carb.
Op teller van een R1 op 112 gehad.
Met standard huis :Pen standard vertanding.
 
En waarom zou je dat willen? Een stage6 racing is een pak goedkoper en je hebt meer vermogen + waarschijnlijk een hogere top. Plus dat het voor de politie echt niet uit maakt of je 110 rijd met een 50cc of met een 70cc cilinder....
 
je zegt dat je 110 wilt halen, maar wil je er dan ook dagelijks mee rijden? of is het af en toe eens wat gaan knallen.

ik zelf ben erg fan van de stage6 racing cilinder.
kost niet veel, en kan op vele manieren gebruikt worden als ik het zo kan zeggen.

je kunt hem ''rijden'' met een 17,5 met een dichte filter en een yasuni R bijvoorbeeld,

maar je kunt ook met een 21mm carb ( of groter) en een open filter met overrange en een yasuni C20 rijden.

je zou dus in feite kunnen beginnen met die 17,5 enzo, en als dat goed wordt afgesteld, haal jij die 110 heus wel. en daarna zou je dus altijd kunnen ''doorgroeien'' naar wat snellers.


even daarnaast, als jij een aerox gaat kopen, en verder nog nooit regelmatig op een scooter hebt gereden, zou ik er zelf niet voor kiezen om je scooter meteen flink snel te laten lopen.

begin eerst eens met een ander uitlaatje., en ga zo steeds met stappen verder. maarja dat is mijn mening:)
 
Laat staan dat als je nog 'nooit' op een scooter hebt gereden je ook nog niet goed kunt rijden.
Voor hetzelfde geld doe je jezelf, of erger, iemand anders wat aan omdat je simpelweg nog niet genoeg ervaring hebt.
 
jah je moet wel weten waar je mee bezig bent.
ik zou als jou was voor stage 6 cilinder gaan deze hebben goede kwaliteit prijs verhouding gwn een goedkoop cilindertje vind ik zelf
maar je moet wel goed nadenken over hoeveel geld je er aan uit wil geven
want je kan natuurlijk nu alle kanten op
 
Back
Top