Yes ik heb de bougie er gelijk uitgedraaid en gezien dat er geen vonk meer wasHeb je daadwerkelijk gezien dat ie niet meer vonkt als ie warm is? (Door de bougie eruit te draaien, en te kicken met de bougie aangesloten en tegen het blok aan) of is dat een aanname?
30/45 minuten later was hij weer aan het vonkenYes ik heb de bougie er gelijk uitgedraaid en gezien dat er geen vonk meer was
Er zit al een Ori nieuwe cdi, bobine op en de bougie is ook nieuw, verder lijken alle waardes goed als ik hem door meet met de multi meter.
Er voor maar heb de oude cdi er terug in gezet en dan is het probleem et zelfde, de oude bobine heb ik al weg geflikkerdHeb je bovenstaande zaken vervangen voor het optreden van het probleem of erna?
Schroef het er nu op je hoort zo van meIk heb wel geleerd dat nieuwe spullen ook wel eens kapot kunnen zijn. Misschien een andere bobine proberen die je van iemand kan lenen?
Andere bobine zelfde probleem, omh waarde van beide bobines zijn het zelfdeIk heb wel geleerd dat nieuwe spullen ook wel eens kapot kunnen zijn. Misschien een andere bobine proberen die je van iemand kan lenen?
Bij aerox zit deze kabel aan de bobine dus die word ook gelijk vervangen bij de bobineKabel tussen de bobine en de bougie dan ??
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
Dit heeft echt heel veel geholpen de pick-up was gescheurd in de masse punten waardoor hij dus geen signaal afgaf nieuwe der in en hij rijd weer perfect dankuwel. Wss zette het metaal uit als hij warm werd waardoor de massa verslechterde en hij begon te stotteren.Geen enig idee.
Maar ik heb wel wat huiswerk voor je om hier wellicht achter te komen.
- Hoe ziet je bedrading en connectoren er uit?
- Heb je die na gemeten?
- Wat is de weerstand van de pickupspoel tov massa, gemeten vanuit de cdi connector?
- Wat is de weerstand van de ontsteekspoel tov massa, gemeten vanuit de cdi connector?
- Wat is de weerstand van de primaire bobinespoel tov massa, gemeten vanuit de cdi connector?
- Wat is de weerstand van de zwart/witte draad gemeten tov massa en vanuit de cdi connector, met contactslot op "on" en daarna met contactslot op "off"?