Aerox analoog teller stopt bij 60, loopt wel harder

Sebas437

New Member
Hallo beste,

Bij aanschaf van de aerox was de kilometer tellerkabel in de aandrijving afgebroken, geen groot probleem ook zo gemaakt. Nieuwe kabel en nieuwe kilometertelleraandrijving gemonteerd. Nu doet hij het wel en loopt hij opzich redelijk mee met gps dit wijkt natuurlijk altijd een beetje af. Echter stopt hij bij 60 het wijzertje gaat gewoon niet verder ookal loopt de aerox wel harder. naar 70 75 kmu. Ik stoor me hier dus wel een beetje aan aangezien hij wel door zou moeten lopen.

Setup hieromheen heeft er niet zoveel me te maken denk ik, ga er ook een nieuw blok onder zetten dus zou ook niet meer up to date zijn.

Het betreft een Aerox R 2008 model
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk dat iets mechanisch, in de snelheidsmeter, voorkomt dat de wijzer verder gaat dan 60 kmpu.
Maw, je ontkomt er niet aan om de snelheidsmeter open te maken en te kijken of er misschien iets aanloopt op het moment dat de wijzer de 60 bereikt.

Ik denk bijv. aan, dat de wijzer de wijzerplaat raakt en de magnetische koppeling in de snelheidsmeter niet de kracht heeft deze wrijving te overwinnen.
 
Ik denk dat iets mechanisch, in de snelheidsmeter, voorkomt dat de wijzer verder gaat dan 60 kmpu.
Maw, je ontkomt er niet aan om de snelheidsmeter open te maken en te kijken of er misschien iets aanloopt op het moment dat de wijzer de 60 bereikt.

Ik denk bijv. aan, dat de wijzer de wijzerplaat raakt en de magnetische koppeling in de snelheidsmeter niet de kracht heeft deze wrijving te overwinnen.
Ah oke, dankjewel voor de vlotte reactie, niet echt een specifiek probleem dus. Ik blijf er liever vanaf dan die analoge tellertjes die werken op die veertjes en nu loopt hij tot 60 wel nog redelijk accuraat. Beter niet aan klooien als hij het doet ;)
 
Back
Top