Aerox stopt met ontsteken als hij warm word

Sam0251

New Member
Goede dag, ik heb een aerox met dr70 en sito, en heb hier altijd goed opgereden. Echter viel hij laatst na een paar kilometer uit en begon hij te stotteren, ik hoorde dat er onverbrande smering in de uitlaat tot ontploffing werd gebracht dus wist meteen dat het iets met de ontsteking was, na hem uit elkaar te halen kon ik nergens iets vinden en begon maar te kicken nu is het dus zo dat als de brommer afkoelt hij wel vonkt maar zodra hij een beetje warm word dan stopt hij met vonken. Er zit al een Ori nieuwe cdi, bobine op en de bougie is ook nieuw, verder lijken alle waardes goed als ik hem door meet met de multi meter.
 
Advertisement - register to remove this

Heb je daadwerkelijk gezien dat ie niet meer vonkt als ie warm is? (Door de bougie eruit te draaien, en te kicken met de bougie aangesloten en tegen het blok aan) of is dat een aanname?
 
Heb je daadwerkelijk gezien dat ie niet meer vonkt als ie warm is? (Door de bougie eruit te draaien, en te kicken met de bougie aangesloten en tegen het blok aan) of is dat een aanname?
Yes ik heb de bougie er gelijk uitgedraaid en gezien dat er geen vonk meer was
Post automatically merged:

Yes ik heb de bougie er gelijk uitgedraaid en gezien dat er geen vonk meer was
30/45 minuten later was hij weer aan het vonken
 
Ik heb wel geleerd dat nieuwe spullen ook wel eens kapot kunnen zijn. Misschien een andere bobine proberen die je van iemand kan lenen?
Schroef het er nu op je hoort zo van me
Post automatically merged:

Ik heb wel geleerd dat nieuwe spullen ook wel eens kapot kunnen zijn. Misschien een andere bobine proberen die je van iemand kan lenen?
Andere bobine zelfde probleem, omh waarde van beide bobines zijn het zelfde
 
Last edited:
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

Geen enig idee.

Maar ik heb wel wat huiswerk voor je om hier wellicht achter te komen.

  • Hoe ziet je bedrading en connectoren er uit?
  • Heb je die na gemeten?
  • Wat is de weerstand van de pickupspoel tov massa, gemeten vanuit de cdi connector?
  • Wat is de weerstand van de ontsteekspoel tov massa, gemeten vanuit de cdi connector?
  • Wat is de weerstand van de primaire bobinespoel tov massa, gemeten vanuit de cdi connector?
  • Wat is de weerstand van de zwart/witte draad gemeten tov massa en vanuit de cdi connector, met contactslot op "on" en daarna met contactslot op "off"?
 
Geen enig idee.

Maar ik heb wel wat huiswerk voor je om hier wellicht achter te komen.

  • Hoe ziet je bedrading en connectoren er uit?
  • Heb je die na gemeten?
  • Wat is de weerstand van de pickupspoel tov massa, gemeten vanuit de cdi connector?
  • Wat is de weerstand van de ontsteekspoel tov massa, gemeten vanuit de cdi connector?
  • Wat is de weerstand van de primaire bobinespoel tov massa, gemeten vanuit de cdi connector?
  • Wat is de weerstand van de zwart/witte draad gemeten tov massa en vanuit de cdi connector, met contactslot op "on" en daarna met contactslot op "off"?
Dit heeft echt heel veel geholpen de pick-up was gescheurd in de masse punten waardoor hij dus geen signaal afgaf nieuwe der in en hij rijd weer perfect dankuwel. Wss zette het metaal uit als hij warm werd waardoor de massa verslechterde en hij begon te stotteren.
 
Erwin,
welkom op dit mooie forum.
Het is altijd handig om de datum van het draadje te controleren en alle posts te lezen voor je reageert.
Het probleem is reeds ruim 3 jaren geleden opgelost.
 
Back
Top