Aerox start wel, maar daarna zijn er problemen

iNevster

Well-Known Member
Hallo iedereen,

2 weken geleden ongeveer reed ik rond met mijn aerox, alles deed het goed, geen problemen en hij was gewoon goed afgestelt. Maar opeens viel hij uit en deed hij niks meer. Wat bleek nou? mijn bougiedop was helemaal lam en was er dus afgevallen, waarna hij niet meer bleef zitten. (hij was lam omdat een of andere geinporem hem er de week ervoor op school af had getrokken).

Maar ik was de laatste tijd nogal druk, dus ik heb hem in de schuur gezet, en nu in de vakantie ben ik er pas weer naar gaan kijken. Ik heb er een nieuwe bougiedop opgezet. Daarna kwam ik erachter dat hij niet meer vonkte, heb er toen een nieuwe bougie ingezet, en toen vonkte hij weer perfect.

Maar op de een of andere manier klinkt het alsof hij zichzelf verzuipt. Hij start wel maar zodra k gas geef klinkt het alsof hij zichzelf verzuipt. Ik heb helemaal niks aan de afstelling verandert, en de bougie was ook mooi koffiebruin toen ik hem erin had gezet (toen reed hij wel even maar heel onregelmatig, het gas geven ging in horten en stoten, en na een tijdje viel hij ook uit)

Ik heb snel een filmpje gemaakt ter verduidelijking van mijn probleem, misschien helpt het wel:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=o9i8_-qGPJ8"]YouTube - Aerox problem[/ame]

Mijn setup is totaal niks speciaals, gewoon normaal straatgebruik:

-50cc standaard
-standaard carb.
-sproeier maatje 82
-varioring + prop eruit + buisje uit de luchtfilter (bij gebrek aan beter, ik heb hier even geen buisje meer liggen)

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen :)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Luchtshroef Ok ? Kan zijn dat 'ie genoeg lucht krijgt onderin zijn toeren , maar dat je daarna nie gfenoeg krijgt. Wat inhoudt dat ie verzuipt.

Of gewoon te grootte sproeier maat natuurlijk.
 
ten eerste allemaal bedankt voor de reacties ;)

maar de sproeier is het probleem niet. Die is zo groot omdat de luchtfilter begrenzing eruit ligt. Om zeker te zijn heb ik daarnet nog even sproeier 76 erin gegooit, dat is de sproeier die er orgineel in zit. Maar toen starte hij niet eens.

Weet iemand dus misschien nog iets anders?
 
massakabel heb ik daarnet ook al bekeken, die zit niet los.
Ik heb ook nog voor de zekerheid een tijdelijk draadje getrokken tussen mijn blok en mijn frame, maar dat haalde ook niks uit. (ik had ze met een imbusje en schroefje vast gezet, frame ook opgeschuurt op die plek)
 
Heb je een autochoke of handchoke?
Probeer hem anders stationair warm te laten draaien en na een minuut of 2/3 te gaan rijden. Dit was bij iig een keer het geval.


Ik heb handchoke. Bedankt maar ook dit werkt niet |(
Meestal valt hij in die 2 a 3 minuten al uit, maar toen ik hem wel een keer zolang stationair heb kunnen laten draaien, deed hij het nog steeds niet. ;(
 
Back
Top