Aerox start pas na 20/30 keer kicken.

Michael_

Well-Known Member
Heey,

Nou mijn Yamaha Aerox, met een Leovinci ZX uitlaat, Varioring eruit, Stellingen eruit. Voor de rest alles origineel.

Elke smorgens als ik me scooter pak doet die het pas ruim 20 keer kicken. Als ik dan eenmaal aan het rijden ben ik zet hem even bij de bakker en kom dan na een half uur terug, dan doet die het gewoon. Ook als ik na school ga, moet ik hem smorgens 20/30 keer kicken, maar als ik dan 7 uur later uit ben doet die het meteen met elektrische start.

Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe dit op te lossen is?
 
Advertisement - register to remove this

ik heb precies hetzelfde probleem! me scoot startte eerst perfect, maar nu dus elke keer (niet alleen ochtend) dat ik er ff niet op heb gereden (dagje ofzo) moet ik em vet vaak kicken. Ik kick em dan eerst 2 keer en dan gaatie aan en dan is het pruttel pruttel en dan valtie uit, en dan moet ik aan de kickmarathon beginnen! En net als micheal zei; als ik dan ff ergens stop en de scoot uit doe dan startie daarna gelijk in 1 keer...k snap er ook niets van :?
 
ik heb precies hetzelfde probleem! me scoot startte eerst perfect, maar nu dus elke keer (niet alleen ochtend) dat ik er ff niet op heb gereden (dagje ofzo) moet ik em vet vaak kicken. Ik kick em dan eerst 2 keer en dan gaatie aan en dan is het pruttel pruttel en dan valtie uit, en dan moet ik aan de kickmarathon beginnen! En net als micheal zei; als ik dan ff ergens stop en de scoot uit doe dan startie daarna gelijk in 1 keer...k snap er ook niets van :?

Dat die ff aangaat en daarna uit heb ik. Echt vaak.

Maar hoe zet ik een Choke aan? Want als k normaal me sleutel in contact heb, rem ingedrukt houd, en dan elektrische start doe dan doet die het normaal gesproken. Ik hoef dus nooit gas te geven tijdens het starten
 
Dat die ff aangaat en daarna uit heb ik. Echt vaak.

Maar hoe zet ik een Choke aan? Want als k normaal me sleutel in contact heb, rem ingedrukt houd, en dan elektrische start doe dan doet die het normaal gesproken. Ik hoef dus nooit gas te geven tijdens het starten
wtf ! weet je niet wat choke is?
schuifhendeltje links aan je stuur
 
Ik had met m'n speedfight 2 hetzelfde probleem. Ik heb het opgelost door m'n zuigerveren te vervangen. Deze waren helemaal versleten, en had hij dus geen compressie. Moet je wel je zuiger/cilinder eraf (laten) halen : ( Dat was bij mij iig het geval. Succes!
 
Ik heb iig elec shoke, maar mijne heeft ookal 18--- km gelope zonder (dat ik weet, kben 3e eigenaar ook zover ik weet) ooit een beurt te hebben gehad:p maar ik ga er sowiso een ander blok onder doen enzo. Maar ik vind het raar dattie altijd na 1 keer kicken startte, ookal was het koud. Maar de laatste tijd rijdie ook bestwel slecht...
 
Ik heb iig elec shoke, maar mijne heeft ookal 18--- km gelope zonder (dat ik weet, kben 3e eigenaar ook zover ik weet) ooit een beurt te hebben gehad:p maar ik ga er sowiso een ander blok onder doen enzo. Maar ik vind het raar dattie altijd na 1 keer kicken startte, ookal was het koud. Maar de laatste tijd rijdie ook bestwel slecht...
Waarom zou je er een nieuw blok onder leggen?
Zowieso is 18000km niet heel veel voor een scooter hoor?
Dattie slechter gaat starten komt gewoon door het weer of een te kleine sproeier (of op het randje).
 
Back
Top