Aerox probleem!

Hallo
ik was gistere met aant rondrijde
en in eens maakte brommer een raar geluid, ik stop en wil terug vertrekken
en brommer gaat in schokken. als ik bove de 25 gaat maakt hij nu een raar lawaai en als ik gas loslaat trilt hij helemaal en ook weer een raar geluid.
Weet iemand pls wat het probleem is en/ of het moeilijk op te lossen is.
Ik weet niet of dit relevant is maar de enige aanpassingen zijn varioring eruit, Resonantiebuisje toegeknepen en Variogewichtjes 4.5gr
Kan iemand mij pls helpen ?? :'(
 
Advertisement - register to remove this

K heb mn carterkap eraf gehaald en ik zie dat op men riem bijna gene enkel tandje meer staat en hij hangt superlos! :O vroeger was hij lekker aangespannen.
Vario draait nu gwn zonder dat de riem wordt aangedreven :s
Hoe komt dit ? :s
is het probleem opgelost met een nieuwe riem en andere variogewichtjes mss ?
Grtz
 
p
K heb mn carterkap eraf gehaald en ik zie dat op men riem bijna gene enkel tandje meer staat en hij hangt superlos! :O vroeger was hij lekker aangespannen.
Vario draait nu gwn zonder dat de riem wordt aangedreven :s
Hoe komt dit ? :s
is het probleem opgelost met een nieuwe riem en andere variogewichtjes mss ?
Grtz
las je gas geeft met je carter kap eraf en je riem draaid niet maar blijft gewoon liggen dan is hij dus versleten , vergelijk ook de maten van een ieuwe eens met de uwe om te zien of het dus degelijk slijtage is maar een riem die los ligt is vaak versleten (tenzij je die nog meer kan opspannen ?) maar als er geen tanden meer op sraa, vrees ik er voor :p
en misschien komen die schokken van de vario dat grip probeerd te krijgen op de riem maar die dan weer doorslipt maar dan heel snel waardoor hij vibreerd xD
 
p
las je gas geeft met je carter kap eraf en je riem draaid niet maar blijft gewoon liggen dan is hij dus versleten , vergelijk ook de maten van een ieuwe eens met de uwe om te zien of het dus degelijk slijtage is maar een riem die los ligt is vaak versleten (tenzij je die nog meer kan opspannen ?) maar als er geen tanden meer op sraa, vrees ik er voor :p
en misschien komen die schokken van de vario dat grip probeerd te krijgen op de riem maar die dan weer doorslipt maar dan heel snel waardoor hij vibreerd xD

Ok das dus hetgeen dak al dacht :D
ja de riem draait wel mee maar hij slipt voor de 3/4 door
Grtz
 
3/4 is veel slip hoor , op demeeste machines zit iet van 0,5-10 % slip op de riem van boren enzo maar 75% is wel wat veel he xD
 
3/4 is veel slip hoor , op demeeste machines zit iet van 0,5-10 % slip op de riem van boren enzo maar 75% is wel wat veel he xD
Dus zwaardere gewichtjes ? :D
k zal 5.2 gr proberen eb ik ook ng wl ergus ligge :D
En dn inneens mn drukveer en trekveertjes steke :D
K eb mn riem gaan hale ( ze hadden geen malossi of polini :'()
dus gwn een Dayco :'(
Komtr morge onder :D
 
je gewichten dienen ook voor in een vlotte lijn op te trekken dus als ze te zwaar zijn of niet goed ga je een dip krijgen(effe blijve plakken op een toerentalomdat de vario plots opengaat)
 
Was nog een een riempje van 3 jaa roud.
Maar kwam uit een 70cc blokje die veel toeren had gedraait.
Dus dat slijt wel wat sneller.
Die gast had hem uit een andere mina blok gehaald en bij de neos gezet.
hij was een beetje te groot voor een neos.

En die begon steeds slechter te rijden vooral bij he toptrekken.
Toen maar een 2dehands snaartje erin en reed weer perfect.
Geen dips meer en ook bij het begin in 1 keer wegrijden.

Misschien was dat riempje wat je erop gezet had ietsje te groot.
Verkeerde maat dus dat kan de reden zijn dat die zo gesleten is.

OK bedankt :D
slotje :D
 
Back
Top