Aerox koel probleem

Reaperz

New Member
Beste,

Ik heb een probleem met mijn Aerox uit 2005 ik heb gisteren de waterpomp gereviseerd. Nu koelt m'n aerox voor geen meter tot niet, ik heb hem helemaal ontlucht en heb het reservoir gevuld tot net iets onder max, wanneer ik gas geef komt er netjes een straal in het reservoir te recht (ook wanneer hij stationair loopt). De cilinder bevat geen thermostaat en de radiateur ziet er nog netjes uit! ook zitten er geen knikken in de slangen. Iemand enige idee hoe het kan dat mijn Aerox 98 graden wordt?
 
Advertisement - register to remove this

Voelen je slangen ook zo heet?

Draai de temp sensor er een stukje uit, zou mij niet verbazen als daar nog lucht zit...
 
Voelen je slangen ook zo heet?

Draai de temp sensor er een stukje uit, zou mij niet verbazen als daar nog lucht zit...
Ja slangen voelen gewoon heet, ik ga wel ff kijken of die temp sensor eruit draaien helpt!
Post automatically merged:

Stationair laten draaien zonder dop?
Na het ontluchten dop open gedraaid paar keer gas gegeven daarna kwam er een straal uit nog ff 30 sec laten lopen ofzo en daarna dop er weer op.
 
Ja slangen voelen gewoon heet, ik ga wel ff kijken of die temp sensor eruit draaien helpt!
Post automatically merged:


Na het ontluchten dop open gedraaid paar keer gas gegeven daarna kwam er een straal uit nog ff 30 sec laten lopen ofzo en daarna dop er weer op.
zo werkt het niet helaas ... ontluchten kan even duren .
Zet een stoel onder het voorwiel en dop er af als de Scooter loopt.
 
zo werkt het niet helaas ... ontluchten kan even duren .
Zet een stoel onder het voorwiel en dop er af als de Scooter loopt.
Heb hem 5 minuten laten lopen en op 2 kratjes bier neergezet is dit voldoende?
Post automatically merged:

zo werkt het niet helaas ... ontluchten kan even duren .
Zet een stoel onder het voorwiel en dop er af als de Scooter loopt.
Heb uiteindelijk de scooter 20 min laten lopen met de dop open op 2 kratjes bier Inplaats van een stoel, het heeft iets geholpen maar nog steeds geeft mijn temp meter temperaturen van 80-85 graden aan.
 
Last edited:
80 - 85 graden is toch niet teveel , vooral als je stilstaat en de motor draait , je hebt dan geen of weinig koeling van je radiateur.
Hoeveel graden thermostaat hoort er in origineel , en waarom is deze niet gemonteerd ?
 
80 - 85 graden is toch niet teveel , vooral als je stilstaat en de motor draait , je hebt dan geen of weinig koeling van je radiateur.
Hoeveel graden thermostaat hoort er in origineel , en waarom is deze niet gemonteerd ?
80-85 graden als ik aan het rijden ben :/ Thermostaat was niet bij deze cilinder meegeleverd dus ook niet gemonteerd!
 
80 - 85 graden is toch niet teveel , vooral als je stilstaat en de motor draait , je hebt dan geen of weinig koeling van je radiateur.
Hoeveel graden thermostaat hoort er in origineel , en waarom is deze niet gemonteerd ?
80- 85 graden is veel te veel voor een Lc ... beste Temp voor een Lc is tussen de 50 en 70 graden... ( this geen Auto ?)
 
Op de kop van de cilinder zit een bout. Die moet er uit bij vullen van koelvloeistof, anders blijft er lucht in de cilinder staan. Heb je dat gedaan?
 
Back
Top