Aerox onbegrensd, met snelle pijp 65 km/h!!! help

Ik heb ook al het bericht "aerox 2000 uitlaatpoort begrensd" geplaatst. Ik dacht dat mijn uitlaat nog steeds begrensd was. maar ik heb een snellere pijp gekocht en hij loop nog steeds 65/70 km/h. Wat zou er nou begrensd zijn aan mijn aerox? Ik heb van alles al geprobeerd zoals. vario verwisseld, carbu. spruitstuk, membraam gecheckt was ook goed...
maar wat kan het zijn??
frown.gif


setup:
aerox b.j. 2000
gianelli gsp
vario ring verwijderd
dus onbegrend?????
verder krijg ik van de week, lichtere rollers en strakkere koppelings veertjes. Wie kan mij helpen??
mzzl Frederik
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij zit ik ook met dat probleem. Als ik met me Aerox op net 85 km/uur op de teller zit staat er bij me maat (NRG eXtreme)90 km/uur op. Dit is best wel wazig toch!!!

mzzl

setup: Aerox onbegrenst, Nrx-uitlaat, 4 gramsrollen, 40 %trekveertjes en gele malossi-drukveer.
 
juist, het is minarelli hoor...kut cilinders...

Wat wel kan helpen is een 17,5mm, scheelt best een hoop.

Mensen, kunnen jullie mij vertellen waarom die dragsters altijd zo hard lopen? Maat van me heeft een gsp en std cilinder, ding loopt gewoon dik 100 teller, en zo bizar wijkt die teller ook weer niet af...heb van meer mensen gehoord dat die dingen best snel liepen, misschien zijn ze bij italjet toch slimmer als wij dachten?
 
Tja ik weet het niet, misschien dat de vertanding bij een Dragster anders is..
Maar ik heb een Aerox+GSP uitlaat afgesteld, dat liep ook netjes 100km/u(liggend) teller, die gsp doet het best lekker onder een 50cc std.
 
Originally posted by VDM:
Ik heb een keer een SR (2000, met morini blok) met een technigas afgesteld, ging dik de teller (tot 120) uit. Dat ging echt flink hard, maar onverklaarbaar.

Aha, nog zo'n iemand. (OKOK het is opfftopic maarja). Ik heb ook een keer bij een maat van mij bij z'n appie SR2000 een Technikots erop gelegd. Afgesteldt en vlammen maar.
Ik mee (ik reed toen nog 90) en hij vlamde mij voorbij!!! Maar na een maand ofzo komt dat ding niet meer boven de 70 uit!! Alleen plat erop, op een hele lange weg. Maar toen reed hij dat ding toto.
Toen weer een nieuwe. Hetzelfde verhaal. Maar toen heb ik zijn caburateur schoon gemaakt (het scootertje viel vaak stil tijdens het rijden) en het luchtfilter en sproeier. En nou rijdt ie GVD nog harder!!!
Echt raar...
En mensen kijk aub niet naar scooter tellers. Dit verschilt echt per teller hoor.
Zelfs tussen twee dezelfde scooters.

Mzzl
 
Juist Aerox man!

Ohja neosjes rijden ook altijd wel aaridg hard, ook zo onverklaarbaar. Naja zla wel een verklaring voor zijn.

Collega van me had een Neos met alleen malossi koppeling, en een neiwue uitlaat maar hij kreeg hem ern iet op. Ik ff helpen.(hij had eerst boutjes bij wiel vast en wou toen bij cil. gaan prutsen dus ik meteen goed gedaan zattie erop)

Was een heeeeele vage pijp:

Verchroomd en gekocht bij Parts, heette iets van uuh naja ik post die naam nog wellis. Als hij ging liggen kwam ie me voorbij... Dakannie! oke ik reed hem er wl uit, want hij treok nit hard door maarjah toch raar dat zijn top maar een klein beetje lager is. Ik post die naam nog wellis noig nooit van gehoord iig.

SvR
 
Hm, dat steeds langzamer gaan van sr2000 ken ik. Met yasuni z was het eerst 100 op de teller (100 op aerox en 100 op firefox) en later niet meer dan 60-70. Toen weer standaard pijp eronder. Nou zoals normaal 80-85 op de teller. Later weer die yasuni eronder. 90 op de teller maar zonder dip ofzo. Maar steeds meer toeren maken met dezelfde rollen. Heel vaagies allemaal dus nu maar weer standaard pijp ook vanwege rollenbanken en die ongein.
 
Juist ja... rare dingen die SR2000. Ik vondt het zelf nogal k*t dat die gozer met voorbij kwam. Eerst had ik hem allemaal uit liggen lachen met die technikots en dat ie niks kon afstellen...
Maarjah nou rijdt ie mij dus voorbij. Hopen dat dat probleem met nieuwe snaar (polini) nieuwe vario (multivar) en die ventilvar voorbij is. Maarja, tegen die tijd istie toch weer afgezakt.
smile.gif
smile.gif


Mzzl
 
Ik had nog ff iets. Met die gsp onder mijn aerox, hoeveel grams rollers zou ik dan moeten hebben? ik heb 3,6gr en 4,8gr geprobeerd maar ik vond ze niet beter dan de orginele rollers, o ja zit er ook verschil in trekveertjes voor mina en piaggio? ik heb van mijn dealer n.l. gele trekveertjes van polini gekregen van piaggio, maar die krijg ik echt niet op mijn koppeling.. die dingen zijn echt zo strak.. mzzl frederik
 
Nog een spannend verhaal over een aprilia SR 2000 een vriend van me heeft er dus ook een hij had eerst zijn uitlaat onbegrenst en varioring eruit reed ie 90/95 nu heeft ie een....
smile.gif
power one racing
smile.gif
....gekocht en kwam ie niet boven de 70 dus ik afstellen voor hem hierna reed ie 100 op teller en nu (2maanden)later komt ie niet meer boven de 80 uit echt wel vaag en af en toe valt ie gewoon weg(is bij meer appies bij ons op school) ben ik toch maar blij met mijn runnertje
smile.gif

mzzl
 
Met je SR '99 heb je daar nooit last van .
*offtopico*
waar ik wel last van heb is het steeds langzamer rijden door het aanslaan van de koppeling(met sterkere trekveertjes) tegen de (hoe noem je het?) zeg maar buiten ring . kep het nog niet schoongemaakt maar soms rijdt ie 80/85 zeer stabiel(zelfs tegen een behoorlijk bergje op) en soms haalt ie maar 70/75. kuttig is het wel ja ...

als ik mijn luchtfilter schoonmaak en carborateur ook, helpt het natuurlijk ook , maar kan de oorzaak ook daar liggen ?

ojha. ps .de dealer had meteen , toen ik em kocht een grotere sproeier in gedaan , 82 geloof ik(??) wat zit er origineel onder een Sr 99 (stealth)
 
Maar Appie 2000 cilinders, hebben ook niet zo een grote maan als het minarelli blok, ik heb dan pas een voorzien van een technikots
biggrin.gif
biggrin.gif
, maar dat ding reed op teller 100 - 105 ging echt hard hoor, zonder af te stellen niks :s.
 
Originally posted by Xerious:
Met je SR '99 heb je daar nooit last van .
*offtopico*
waar ik wel last van heb is het steeds langzamer rijden door het aanslaan van de koppeling(met sterkere trekveertjes) tegen de (hoe noem je het?)KOPPELINGSHUIS zeg maar buiten ring .

LANGZAMER RIJDEN DOOR HET HETER WORDEN VAN JE KOPPELING IS ONMOGELIJK, NA 10-15 KM/U IS DE WERKING VAN EEN KOPPELING VOLLEDIG UITGEWERKT...

GA DE REDEN MEER ZOEKEN BIJ VERSLETEN ROLLETJES, EN EEN STANDAARD MINARELLI ACHTERPOELIE (BEWEGENDE) IS OOK NIET GEWELDIG QUA TOERENTALBEHOUD...

kep het nog niet schoongemaakt maar soms rijdt ie 80/85 zeer stabiel(zelfs tegen een behoorlijk bergje op) en soms haalt ie maar 70/75. kuttig is het wel ja ...

WIND TEGEN?

als ik mijn luchtfilter schoonmaak en carborateur ook, helpt het natuurlijk ook , maar kan de oorzaak ook daar liggen ?

NAUWELIJKS, EEN VUILE CARB. RESULTEERT IN STOTTEREN, SLECHTE REACTIE OP GAS, SLECHT STARTEN ENZ.

ojha. ps .de dealer had meteen , toen ik em kocht een grotere sproeier in gedaan , 82 geloof ik(??) wat zit er origineel onder een Sr 99 (stealth)

72 OF 74

Greetz.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2:
Greetz.

Thx Bart , maaruh dat van het warm worden bedoelde ik niet.

De dealer zei van : door het aanslijten van dat "remblok"spul tegen het (
smile.gif
) koppelingshuis gaat de scoot steeds langzamer lopen. dus zeg maar doordat ie in een keer met iets van 7000 toeren d'r tegenop slijt.

naja , mzzl
 
Blijft onzin, als je frictiemateriaal versleten is, kom je geen meter meer vooruit, tot die tijd zit de koppeling gewoon netjes tegen je koppelingshuis, en is er nix aan de hand... Je dealer lult dus gewoon...

Greetz.
 
Jullie praten wel leuk over leuk 80km/per uur, maar wat als....

jullie praten wel leuk over 80 km per uur enzo, maar wat nou als ik me scooter op laat voeren en ik knal ergens tegenaan, dan ben ik toch de lul en kan ik alle schade zelf gaan betalen; ook al is het hun fout. en niet alleen dat als ik iemand invalide rijd word dat toch ook niet vergoed. hebben jullie er ervaring mee hoe dat in zijn werking gaat als je een aanrijding hebt; of dan je scooter wordt nagekeken op hoe hard hij rijdt en hoe de gang van zaken is.
 
Jullie praten wel leuk over leuk 80km/per uur, maar wat als....
jullie praten wel leuk over 80 km per uur enzo, maar wat nou als ik me scooter op laat voeren en ik knal ergens tegenaan, dan ben ik toch de lul en kan ik alle schade zelf gaan betalen; ook al is het hun fout. en niet alleen dat als ik iemand invalide rijd word dat toch ook niet vergoed. hebben jullie er ervaring mee hoe dat in zijn werking gaat als je een aanrijding hebt; of dan je scooter wordt nagekeken op hoe hard hij rijdt en hoe de gang van zaken is.
 
Back
Top