Aerox onbegrensd, met snelle pijp 65 km/h!!! help

Ik heb ook al het bericht "aerox 2000 uitlaatpoort begrensd" geplaatst. Ik dacht dat mijn uitlaat nog steeds begrensd was. maar ik heb een snellere pijp gekocht en hij loop nog steeds 65/70 km/h. Wat zou er nou begrensd zijn aan mijn aerox? Ik heb van alles al geprobeerd zoals. vario verwisseld, carbu. spruitstuk, membraam gecheckt was ook goed...
maar wat kan het zijn??
frown.gif


setup:
aerox b.j. 2000
gianelli gsp
vario ring verwijderd
dus onbegrend?????
verder krijg ik van de week, lichtere rollers en strakkere koppelings veertjes. Wie kan mij helpen??
mzzl Frederik
 
Advertisement - register to remove this

Mja, je scoot is vrij nieuw, zal dus wel niet gaar zijn... misschien heb je wel een 'fabrieksfoutje' als km-teller
biggrin.gif
eentje die us een keer de echte snelheid aangeeft
smile.gif
 
Originally posted by NastroAzzuro:
Mja, je scoot is vrij nieuw, zal dus wel niet gaar zijn... misschien heb je wel een 'fabrieksfoutje' als km-teller
biggrin.gif
eentje die us een keer de echte snelheid aangeeft
smile.gif

Daar lach je mee, maar een maat van me had dat dus met z'n eerste Aerox... Dat ding reed 85 op een andere Aerox-teller, maar die van hem gaf nooit meer aan als 60-65... Scooter terug naar dealer, een of andere gast van Yamaha Nederland ernaar gekeken, kon nix vinden, wazige teller... Tellerkabel vervangen gaf natuurlijk geen effect, zal wel iets fout zijn gegaan met de tandwielaandrijving van de teller (korte vertanding
smile.gif
)...

Vervang eens je rolletjes, scheelt nogal wat...

65 km/u is te laag
smile.gif
... Weet je heel zeker dat je varioring eruit is? Hoe hard liep hij standaard onbegrensd?

Greetz.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2:
Daar lach je mee, maar een maat van me had dat dus met z'n eerste Aerox... Dat ding reed 85 op een andere Aerox-teller, maar die van hem gaf nooit meer aan als 60-65... Scooter terug naar dealer, een of andere gast van Yamaha Nederland ernaar gekeken, kon nix vinden, wazige teller... Tellerkabel vervangen gaf natuurlijk geen effect, zal wel iets fout zijn gegaan met de tandwielaandrijving van de teller (korte vertanding
smile.gif
)...

Mja, Aerox tellers zijn idd wazig, een maat van me reed onbegrensd al 110 ofsow op de teller
smile.gif
 
Een SR-Teller van een vriend van mij klopt ook niet helemaal, of die van mij niet. Maar als ik op mijn arkie 50 rij dan geeft die van die SR 70 aan. Maar als ik naast een andere ark rijd klopt het wel met die van mij.

Ik heb trouwens binnenkort een nieuwe setup, die vermeld ik alvast ff, eerst mijn oude.

Oude Setup :ARK l.c, Polini EVO 50cc, 21 DO, Polini Vario, Malossi snaar, EVO 2g clutch, Malossi Ventivar halfpoulie, TP Variokap, Giannelli Nardo uitlaat. Standaard krukas, Standaard vertanding. net over de 100km/h op de teller.

Nieuwe Setup: Ark l.c, Polini EVO 70cc, 21 DO, Polini Vario, Malossi of polini snaar, EVO 2g Clutch, Malossi ventivar Halfpoulie, TP variokap, Giannelli Nardo of Polini 4 race uitlaat. Malossi RHQ krukas, Polini Primaire vertanding. ?? km/h op de teller. Eerst in elkaar zetten en inrijden.
 
eehhh ff een vraagje bij je setup staat dat je vario ring eruit is en dat ie dus onbegrensd is ???????????

het oude model ken ik niet ik heb een nieuwe maar t lijkt me stug dat dat de enigste begrenser is

-kijk eens naar je filter e.d (buisje)
-sproeier??
andere tips moeten maar ff neergezet worden

hier heeft ie meer aan als dat gebabbel over tellers e.d denk ik zo
 
hmm... Ik heb gister ff naast een vriend van mij gereden. hij reed op een aprilia rs 50 nu 80cc en ik mijn gekke aerox, nou rij ik 60 km/h en dan geeft zijn teller 80km/h aan raar... normaal zou je verwachten dat een teller van een aerox eerder te veel dan te weinig aan geeft. Ik ga morge terug naar mijn dealer en dan ga ik ff een nieuwe teller regelen. weet iemand of de km.teller alleen is te vervangen?? anders kan ik die hele set vernieuwen en dat kost me geloof ik best wel wat knaken. Mzzl Frederik
 
Originally posted by frederik op de aerox:
hmm... Ik heb gister ff naast een vriend van mij gereden. hij reed op een aprilia rs 50 nu 80cc en ik mijn gekke aerox, nou rij ik 60 km/h en dan geeft zijn teller 80km/h aan raar... normaal zou je verwachten dat een teller van een aerox eerder te veel dan te weinig aan geeft. Ik ga morge terug naar mijn dealer en dan ga ik ff een nieuwe teller regelen. weet iemand of de km.teller alleen is te vervangen?? anders kan ik die hele set vernieuwen en dat kost me geloof ik best wel wat knaken. Mzzl Frederik
koop gewoon effe een digitellertje (fietscomputer)
 
Originally posted by Polini For Ray:
Een SR-Teller van een vriend van mij klopt ook niet helemaal, of die van mij niet. Maar als ik op mijn arkie 50 rij dan geeft die van die SR 70 aan. Maar als ik naast een andere ark rijd klopt het wel met die van mij.


Jouw teller klopt, die van een SR is zwaar overdreven...

Greetz.
 
He NastroAzzuro, ik ga eerst kijken of ik hem gratis van de dealer kan krijgen. Ik heb nog garantie dus.. En anders kijk ik wel naar een 2ehands teller. Ik ga echt geen fiets computer op mijn scoot zetten ziet er ook zo mooi uit..not maar toch bedank voor je tip mzzl frederik
 
Originally posted by frederik op de aerox:
He NastroAzzuro, ik ga eerst kijken of ik hem gratis van de dealer kan krijgen. Ik heb nog garantie dus.. En anders kijk ik wel naar een 2ehands teller. Ik ga echt geen fiets computer op mijn scoot zetten ziet er ook zo mooi uit..not maar toch bedank voor je tip mzzl frederik
mja, het is een goedkope manier om effe te checken of je eigen teller veel afwijkt...
 
Originally posted by Daanje_70MHR:
Ik heb zo'n gevoel dat het sarcastisch bedoeld was...

Het niveau op het forum is zo laag, dat ik daar niet eens meer aan denk
smile.gif
. Wel een van mijn favoriete vragen idd
smile.gif
. Dus kom maar op, ik beantwoord ze allemaal.
 
Als je nu eerst eens kijkt hoe hard je Aerox met die GSP loopt op een auto teller. Die zal wel geen 10 km afwijken bij 70 km/h lijkt mij. Als je dan 75 ofzo rijdt dan is er dus niks aan de hand.
Mijn Aerox liep onbegrenst met Vario en super gare orignele uitlaat (kapotte katalysator waardoor er een "rammel" in mijn uitlaat zit, net alsof er een grote kei in mijn uitlaat zit als ik ermee schud) 75/80 echte km/h. Maar iemand die ik ken reedt met zijn onbegrensde Aerox mij zoek.

Mzzl
 
Back
Top