Lekker zo laten als je er geen ervaring mee hebt.Ik vind de cilinder zelf best scherp.
Maar om er nou met een dremmel in te gaan vind ik zonde t koste me namelijk al 190 euro zou een duur grapje zijn als ik die verpest.
Dan laat ik alles zo doen. Zal hem der van de week eens onder zetten.Lekker zo laten als je er geen ervaring mee hebt.
Tenzij de cilinder dermate slecht is afgewerkt dat je braampjes voelt waar de zuigerveren langs moeten of dat er giet braampjes in de kanaaltjes zijn die los zitten, maar dat verwacht ik niet bij een setje van 190 Euro.
K hou het voor nu maar zo aangezien ik niet zo veel met metaal werk en nogal een kluns ben over dat.Je zit wel in de goede hoek te kijken
als de poorten scherp zijn in de cilinderwand, dan pak je een klein vijltje en dan ga je een paar keer met de vijl erlangs, doe dit 1 richting op (van binnen naar buiten)
Hele nieuwe cilinder.heb je een nieuwe cilinder of alleen een nieuwe zuiger??
Ik heb de nieuwe cilinder nog niet gemonteerd. Aangezien de oude nog prima is. Geen krasje op die zuiger.heb je de zuigerveren (los) er met de zuiger ingedrukt , en de speling gemeten met een voelermaat ?
Klopt zag ik ook het was verbrand. Maar het is nauwelijks voelbaar met je vinger.Standaard geeft zo'n motorblok al gauw 8 bar, zo niet iets meer!
Dit is echter via een koude meting....
Warme meting kan dus anders uitvallen.
Via de geposte foto kan ik niet heel veel afleiden, echter ontbreekt er wel een klein stukje cilinderwand welke net onder de stootrand zit van de zuiger. (raar driehoekig punt) Als het op dit punt lekt, kan het heel goed zijn dat er compressieverlies optreed!
KIJK HIER EENS.Ik heb de nieuwe cilinder nog niet gemonteerd. Aangezien de oude nog prima is. Geen krasje op die zuiger.
Ik ben echt verbaast maar wat kan het nu toch zijn?
Post automatically merged:
Zit allemaal prima. Ik zie niks geks.
T is meer een klein inhammetje.Er geldt een soort van ongeschreven regel welke ook betrekking heeft op bepaalde laksoorten.
Een maat van mij welke zowel een monteur als spuiter is van allerlei spul, zegt altijd; dat als je nagel blijft hangen/of dat het oppervlak afwijkt en de schade nauwelijks voelbaar is, je er donder op kunt zeggen dat er wel degelijk schade aanwezig is.
Sommige kunnen aangepast worden door poetsen e.d. , maar als de schade te diep zit is het gewoonweg over en ben je genoodzaakt om een nieuwe (laklaag-ter vergelijking)) of cilinder te monteren!