This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Aerox met sito 45Km/h laten gaan

Aprillia SR

Well-Known Member
Hallo

Heeft iemand een idee hoe het mogelijk is om een aerox 45-50Km/h met een sito?
Ik krijg hem niet stiller dan 58 zonder dat hij enorm veel toeren gaat draaien. Ik heb nu een zelfgemaakte uitlaatprop met een gat van 12mm.

Setup:

DR50cc
Std inlaat , carb, membraam en luchtfilter
Std Ontsteking
Malossi vario (std vario gaat juist even snel en evenveel toeren)
Hebo koppeling
Gele drukveer
Rode trekveren
4.8 gram rollen

Mvg

Setup nu is:

Std uitlaat met resonatie buisje en een ingelaste prop van een stage6 pro replica uitlaat
Gele drukveer
rode trekveren
4.8gr rollen

Hij trekt nu beter op maar gaat nog steeds 50-51@ teller met een varioring van 7mm dik.

Hmm oke.

Ik rijd nu met een 13mm uitlaat prop i.c.m. een 6,5 mm varioring. Dan loopt het bij mij rond de 53/54 op digi teller. En dat is prima voor rollerbank hoor.
Echte snelheid zal dan rond de 50 zijn. 10% eraf = 45. Dus ik zou het er maar mee doen.

Beter monteer je een standaard drukveer of iig een witte Malossi, want geel slaat nergens op

Nog even snel een vraagje , is het mogelijk om een stage6 po replica gwn begrensd 48 te laten gaan? Ik wil namenlijk graag eentje bestellen maar ik twijfel nog.

Dat kan ja. Als je de prop maar laat zitten en als hij dan nog te hard loopt een kleinere prop erin lassen. Houd er wel rekening mee dat die uitlaat niet bepaald stil is.