This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Aerox met sito 45Km/h laten gaan

Aprillia SR

Well-Known Member
Hallo

Heeft iemand een idee hoe het mogelijk is om een aerox 45-50Km/h met een sito?
Ik krijg hem niet stiller dan 58 zonder dat hij enorm veel toeren gaat draaien. Ik heb nu een zelfgemaakte uitlaatprop met een gat van 12mm.

Setup:

DR50cc
Std inlaat , carb, membraam en luchtfilter
Std Ontsteking
Malossi vario (std vario gaat juist even snel en evenveel toeren)
Hebo koppeling
Gele drukveer
Rode trekveren
4.8 gram rollen

Mvg
 
dat hij zoveel toeren draait is normaal dat komt omdat de varioring de snaar niet meer zo hoog inde vario krijgt. je scooter gaat ook meer benzine verbruiken en slijtage gaat ook veel harder gaan.
het beste wat je kan doen is een prop inde uitlaat lassen en die ring eruit halen. of gewoon een rondel (van ca. 10mm tot 12mm doorgang) tussen de cilinder en uitlaat met wat vet op de uitlaatpakking zetten. hij zal trouwens nooit lekker optrekken dat heb je nu éénmaal je de scooter begrenst.

ik rijd zelf (in BE) onbegrensd 95% van de tijd altijd netjes 45 dan kom je ook langer toe met benzine als dat je begrenst overal 45 rijd. het trekt fijn op en je kan mooi met het verkeer mee komen inde stad. nadeel is natuurlijk dat je een rollercontrole tegen komt maar die zie ik hier vrijwel nooit (en enkel voor of na schooltijd)
 
ah ok heb zelf geen toerenteller dusjah meestal draait die met ring meer toeren vincent aerox had laatst dacht ik nog een topic dat over een roxje ging die ook verschillende diktes van ringen had geprobeerd. als ik me goed herinner ging die met de dikske ring rond de 45 50 en met een dunne iets sneller.
 
denk dat je de afstelling ook wat origineler kan maken misschien? originele trek/drukveren en zwaardere rolletjes? misschien dat dat helpt.


Wat voor gewichten steken er std in?

Maar klopt het dat er in een std uitlaat geen prop zit? (2008 aerox uitlaat)
Het rare is dat ookal heb ik zo lichte rollen (3.5gr) dat hij nog steeds geen hol optrekt.
 
het kan ook makelijker als je bij je gas schuif boven in tegen die deksel un paar ringetjes er tusen zet dat help ook

gr nikk (als je er genoeg tusen zet haalt die gewoon de 45 50 en da helpt egt ik heb het al ooid eens eerder gedaan met een neos)
 
Ja praktisch dan kom je dus totaal niet meer van je plek af (vooral bij het stoplicht altijd fijn om autos te horen toeteren omdat je niet opschiet) en als ze je lang genoeg op de rollerbank laten doorgassen zal je uiteindelijk toch nog een aardige topsnelheid aantikken waarschijnlijk..
 
Maar met zwaardere rollen maak je toch meer snelheid? Std drukveer zit er al in , zit nu op 3.5gr rollen maar hij draait nog steeds geen toeren op top en trekt geen hol op.
Wat doet dat resonatie buisje juist? op wat heeft het invloed?
 
Een Aerox met een originele uitlaat / sito+ zal toch echt een stuk zwaardere rollen dan 3,5 moeten hebben anders is er iets anders niet in orde, dus ga het buiten de rollen e.d. zoeken.
 
Maar alles is std nu, buiten de cilinder (DR50cc) alles van de overbrenging is nu std (buiten de rollen en trekveren) zelfs de shim is std. Hij maakt heel weinig toeren als ik vertrek en trekt geen *****.

Waar kan het dan aan liggen?