Heeft iemand een idee hoe het mogelijk is om een aerox 45-50Km/h met een sito?
Ik krijg hem niet stiller dan 58 zonder dat hij enorm veel toeren gaat draaien. Ik heb nu een zelfgemaakte uitlaatprop met een gat van 12mm.
Setup:
DR50cc
Std inlaat , carb, membraam en luchtfilter
Std Ontsteking
Malossi vario (std vario gaat juist even snel en evenveel toeren)
Hebo koppeling
Gele drukveer
Rode trekveren
4.8 gram rollen
Het rare is dat bij een dikkere vario hij even snel gaat , alleen met heel wat meer toeren. Ik heb al heel wat geprobeerd maar hij is nog nooit onder de 50km/h geweest op topsnelheid.
Dat komt omdat je varioring niet breed genoeg is, eigenlijk moet je dan een wat kleinere prop en een wat bredere varioring.
Dus gewoon een 10mm prop maken, en dan een 5,5 mm brede varioring proberen.
Zal iig heel slecht optrekken met 10mm prop, vanaf 13mm begint het optrekken wat beter te worden
Dan gaat ie dus juist enorm veel toeren maken. Hoe heb je de snelheid gemeten? Ik zou even langs het politie bureau gaan om een afspraak te maken, dat is de enige meting die echt telt namelijk.
Ja kan gewoon... Maar ik ben maandag geweest toen ging hij 56 op de rollen en op mijn teller 55. Dikkere varioring is bijna onmogelijk , ik ga nu op top van 54 al 11000-11500 rpm draaien. Ik heb nu de prop van een std uitlaat eringelast en een varioring van 6mm dik. Straks eens een std uitlaatje bij een vriend gaan lenen en dat nog eens proberen. Ik vind het alleen triestig dat het zo moeilijk is , ik ben nu al een hele tijd bezig en het beste was 52km/h....
Ik ben zelfs al eens een manston1 met een gara , 21mm , hebo overbrenging enz gaan testen op het bureau, ze waren niet :W blij maar ze mogen niks doen als je de scooter niet naar huis rijd.
Op de rollen, het probleem is dat je hier (belgië) een hoop problemen krijgt vanaf het moment dat er een 5... op het bord staat.
Ik wil gewoon dat hij max 49gaat om geen problemen te hebben.
Dat is helemaal een beun oplossing... verder is het vaak zo dat als je niet vol gas rijd, je uiteindelijk toch nog dezelfde snelheid bereikt. Ik zou gewoon een originele begrensde pijp eronder gooien.
idd naleven doen ze dat meestal wel maar vanaf dat hij harder als 53 gaat ben je hem een maand kwijt (+ een hoop gezever en boetes)
ze moeten je wel de kans geven om op de scooter te zitten als hij op de rollen staat anders gaat hij natuurlijk altijd harder als normaal.
niet dat hier zoveel gecontroleerd word als in NL meestal is het in september als de scholen beginnen en inde zomer
Ben net bij de politie geweest, Hij gaat nu 57:? met een std uitlaat (2008 aerox uitlaat , zit geen prop in??? en zonder het buisje in de uitlaatbocht)
Afstelling nu
Std 2008 aerox uitlaat
Std vario en varioring
Witte drukveer
4gram rollen
Rode trekveren
DR50cc
Std inlaat
Std luchtfilter
Het rare is ook ik zit nu op 4.0gr rollen maar hij trekt nog steeds geen hol op en draait max 8800tpm op een gewone vlakke weg :?
Iemand nog een idee? Doet het buisje veel af? Want het word nu echt wel vervelend :|