aerox met DR70

Aerox *_*

New Member
Hallo, ik heb een aerox uit 2005.
Er zit een yasuni R onder, vario ring is eruit & verder is er nix aan gedaan. Nu wil ik er un DR70 onder gaan zette voor meer trek kracht & un 17,5 mm carb, maar wat moet er dan allemaal vervangen worden zodat niet alles kapot gaat?

Thx alvast:D
 
Advertisement - register to remove this

Oké bedankt.

EDIT: Het gaat in mijn geval om DR70 luchtgekoeld met 12mm carburateur, geeft dus niet heel veel vermogen. Toch even membraam kleppen vervangen? Of voldoen std kleppen hier wel? Nogmaals bedankt.
 
Last edited:
DR50 is niets meer dan een ori cilinder :)

ik rij zelf al bijna 2 jaar met een Stage6 PRO op een ori as.. inc 17,5m en sito+ en dat gaat nogsteeds goed.. geen problemen mee..

dus het kan wel..

het KAN ja , maar zoals ik al vaker heb gezegd , het kan ook goed fout gaan..

en ik vind dus dat je niet kunt zeggen dat het zonder gevaar is...

20 keer door rood rijden gaat mischien ook goed toevallig , maar het is alsnog wel gevaarlijk en gaat een keer mis ;)

scheelt wel dat je met een Sito plus rijdt , maar alsnog komen er vrij veel krachten op.
 
Even antwoord op myn vraag graag:
Welke maat sproeier heb ik ongeveer nodig, hoeveel gram rollen + welke trekveertjes? of is dat gewoon probere welke het best is?

-DR 70
-Yasuni R
-Delortho 17,5mm
-Malossi multivar

& trekt dit un beetje snel? & top?
 
dat is idd gewoon een kwestie van testen, ik zou beginnen met 92/94 sproeier , 5 gram rollen en een gele malossi drukveer en dan kijken wat ie doet.

aan de hand van wat ie dan doet kun je de rollen afstellen , sproeier en drukveer en eventueel trekveren.
 
Ik denk niet dat er eenzelfde krukas ingeplaatst is, deze zijn eigenlijk niet eens te krijgen.

Uit jou zin maak ik toch duidelijk dat:
je denkt dat er geen ori krukas inzit
en dat ze niet te krijgen zijn.

En tuurlijk worden deze niet geplaatst, ze zijn dan ook veel te duur, kosten rond de 270€
En daar heb je natuurijk mooi wat anders voor.
 
waarom zijn die ori dingen dan zo vreselijk duur... Als de kwaliteit ook nog es zo bagger is dat ie niet eens 70cc aan kan :s.

Tja, omdat ze in een verpakking zitten van yamaha.
Je moet maar eens een lager van de krukas bestellen in een yamaha
verpakking, dan ben je voor 1 (skf) lager ook al +/- 30€ kwijt.

Via andere leveranciers (ook skf lagers) kan je een set (dus lagers + keringen) voor datzelfde geld kopen.

Ik denk ook niet dat het de bedoeling is van yamaha om motorspare parts te verkopen.
Maar ze zijn wel verplicht om dit te kunnen leveren!

dus stock laag houden (maar dat kost ook geld) endus daarom duur verkopen.
 
Last edited:
Back
Top