aerox met DR70

Aerox *_*

New Member
Hallo, ik heb een aerox uit 2005.
Er zit een yasuni R onder, vario ring is eruit & verder is er nix aan gedaan. Nu wil ik er un DR70 onder gaan zette voor meer trek kracht & un 17,5 mm carb, maar wat moet er dan allemaal vervangen worden zodat niet alles kapot gaat?

Thx alvast:D
 
Advertisement - register to remove this

Hallo, ik heb een aerox uit 2005.
Er zit een yasuni R onder, vario ring is eruit & verder is er nix aan gedaan. Nu wil ik er un DR70 onder gaan zette voor meer trek kracht & un 17,5 mm carb, maar wat moet er dan allemaal vervangen worden zodat niet alles kapot gaat?

Thx alvast:D
Je sproeier rolletjes en trekveren O-)
 
Ik denk niet dat er eenzelfde krukas ingeplaatst is, deze zijn eigenlijk niet eens te krijgen.
Ook is een DR70 helemaal niet zo heel snel en IK heb nog nooit gehoord dat dit eigenlijk fout ging (oke, met slechte olie zal het een ander verhaal zijn), ik zou dan ook gewoon lekker deze as laten zitten.
 
Ik denk niet dat er eenzelfde krukas ingeplaatst is, deze zijn eigenlijk niet eens te krijgen.
Ook is een DR70 helemaal niet zo heel snel en IK heb nog nooit gehoord dat dit eigenlijk fout ging (oke, met slechte olie zal het een ander verhaal zijn), ik zou dan ook gewoon lekker deze as laten zitten.


Ik weet dat DR70 niet super snel is, daarom neem ik hem ook.. ik hoef niet 120 te gaan, gewoon 90/100 maar wel snel optrekken dmv 17,5mm met die DR70.
Wilde alleen even weten wat er vervangen moest worden omdat er by 70cc nogal wat meer kracht by komt kijke & weet niet welke delen van me scooter het dan wel en niet zullen overleven.
 
mja , de meeste imitatieasjes zijn slechter dan een std as , en met een std as lopen ze ook regelmatig wel stuk..

en dat jij dat nog nooit meegemaakt hebt wil niet zeggen dat dat dan ook niet gebeurd , ik heb hier zelfs genoeg ellende liggen van anderen..

en simpelweg en puur en alleen door een 70cc , goedgesmeerd etc. etc.

en zeker dus met een simpel asje is dit gevaarlijk..
 
mja , de meeste imitatieasjes zijn slechter dan een std as , en met een std as lopen ze ook regelmatig wel stuk..

en dat jij dat nog nooit meegemaakt hebt wil niet zeggen dat dat dan ook niet gebeurd , ik heb hier zelfs genoeg ellende liggen van anderen..

en simpelweg en puur en alleen door een 70cc , goedgesmeerd etc. etc.

en zeker dus met een simpel asje is dit gevaarlijk..


duz wat moet ik allemaal doen, alleen krukas vervange? en grotere sproeier, etc..?
 
andere membraanplaten ook , sproeier aanpassen en dan eens kijken wat ie doet , hoogstwaarschijnlijk zul je ook de rollen, drukveer en trekveren moeten aanpassen.

verder is de std vertanding erg kort voor 70cc ,dus volgas rijden is dan niet verstandig.

een goeie variateur is iig ook aan te raden.
 
is geen gezeik met 70cc..

is gewoon part of the job :)

Kost veelste veel geld met al die dingen aanpassen, der is helaas alleen geen andere keus.. kga nu 75 ofzo, maar wil snel optrekke ( en top naar 90 ofzo), maar dan moet je al gauw naar 70cc gaan want kan wel 17,5 eronder doen maar dat heeft (byna) geen nut op 50cc.. hooguit sport vario erin gooie(voor optrekken) maar dan blijft me top 75.

Maar 70cc is voor my denk geen optie, ben zelf niet heel handig met scooters, dan moet ik t weer laten doen.. kost teveel
 
Nee, je zult dan echt naar 70cc moeten grijpen. Ik had het er gewoon op gegokt, meerdere cilinders gehad op een standaard as, waaronder Stage6 PRO, Airsal 7T, DR70, Top performances due plus. Ik heb met al deze cilinders toch wel een km of 10.000 gereden, zonder enige problemen (heb er zoveel gehad omdat de 2e hands s6 pro getuned is door een prutser, uitlaat poort was veel te breed gemaakt waardoor de zuiger veren steeds braken, DR70 kreeg warmloper door kapotte waterpomp, etc etc.).

Het blijft je eigen keus.
 
Nee, je zult dan echt naar 70cc moeten grijpen. Ik had het er gewoon op gegokt, meerdere cilinders gehad op een standaard as, waaronder Stage6 PRO, Airsal 7T, DR70, Top performances due plus. Ik heb met al deze cilinders toch wel een km of 10.000 gereden, zonder enige problemen (heb er zoveel gehad omdat de 2e hands s6 pro getuned is door een prutser, uitlaat poort was veel te breed gemaakt waardoor de zuiger veren steeds braken, DR70 kreeg warmloper door kapotte waterpomp, etc etc.).

Het blijft je eigen keus.
Maar bijvoorbeeld, DR50, Yasuni R, vario ring eruit, delortho 17,5mm carb, malossi vario, malossi koppeling.. ga je daardoor niet veel harder & optrekken dan wat ik nu heb? alleen yasuni R en vario ring eruit.
 
DR50 is niets meer dan een ori cilinder :)

ik rij zelf al bijna 2 jaar met een Stage6 PRO op een ori as.. inc 17,5m en sito+ en dat gaat nogsteeds goed.. geen problemen mee..

dus het kan wel..
 
Even antwoord op myn vraag graag:
Welke maat sproeier heb ik ongeveer nodig, hoeveel gram rollen + welke trekveertjes? of is dat gewoon probere welke het best is?

-DR 70
-Yasuni R
-Delortho 17,5mm
-Malossi multivar

& trekt dit un beetje snel? & top?
 
Last edited:
Ik post het even in jou topic, excusses, maar jij zit denk met dezelfde vraag.

MOET Er perse nieuwe membraam kleppen op, of zullen standaard ook voldoen?

Thx

Standaard kleppen KUN je ook wel gebruiken, maar aangezien deze vlugger breken en áls ze breken meer schade aanrichten, kun je beter kleppen van carbonfiber gebruiken.
 
Back
Top