Aerox maakt toeren maar komt niet vooruit?

Pixell

Well-Known Member
Hallo,

Heb sinds kort me scooter terug van scootxtreme(sittard) na 4 weken wachten.

Heb de cilinder (70cc DR) aan het inrijden, nou rij ik gister bij een vriend de hoek om om binnen te rijden, stopt me achterband met draaien, ik zo komop toch geen vastloper, maar hij ging nog gewoon normaal aan erna maar ik zag op me toerenteller dat hij toeren maakte maar gewoon geen CENTIMETER vooruit ging.

Toen hield ik het gas iets langer in & toen kwam ie aan 7000 toeren en opeens schoot die voorruit gelijk een gek.

Iemand enig idee wat het kan zijn? ik denk dat me koppeling kaal is?(de kussentjes) of wat zou het zijn?


Setup: DR 70CC
4.4G gewichten
Rode Drukveer malossi
Zilveren trekveertjes
Yasuni R
Malossi vario
Orginele koppeling
Orginele krukas
Malossi spruitstuk

Wat ik ook merkte is dat er olie uit me uitlaat druppelde? :S
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Bij een scooter is het niet mogelijk dat je wiel blokkeert door een vastloper, dit door de slip-koppeling. Ik denk ook dat je het daar moet zoeken, je koppeling of vertanding.
 
Volgende ochtend startte ik hem terug en ging hij gewoon terug normaal nadat er een soort ringetje bij me koppeling moest ofzoiets?

Nu net kreeg k weer hetzelfde ma dan kreeg ik zo van die felle terugslagen
Kon wel nog rijden maar kreeg gewoon opeens zo een terugslag heel stevig. En toen gaf ik terug gas en ging hij weer vooruit?

Gok dat het iets aan me koppelinghuis ofzo is kan dat?


& wat zijn shimringen ofzoiets?(zou goed kunnen nl)

Mvg
 
Last edited:
Me vertanding is compleet naar de klote, scootxtreme had me geen olie erbij gegooid wat ik nochtans gevraagd had, helemaal naar zak, metale splinters, assen volledig kaal niks meer mee te doen. morgen eens overwegen om een klacht in te dienen want dat werk wat zij hebben geleverd is alles behalve professioneel..
 
Ze hebben nu gebeld & gezegd dat ze het voor hun kosten nemen volledige nieuwe vertanding en ze komen hem zaterdag halen en zaterdag heb ik hem terug is dit niet het geval dat ik hem zaterdag terug heb , de enveloppe ligt klaar met mijn klacht erin.
 
Scooter terug, die ratten begonnen gewoon opeens te zeggen dat ik moest betalen & blabla wat een varkens zeg, heb toch mooi niks betaald, als een van hun repareurs zegt dat het gratis is dan ga ik zeker niet opeens uit het niks 60 euro voor vertanding & ng eens 75 euro werkuurloon betalen, ervaring met scootxtreme; ik ben alles behalve tevreden & mij & nog veel mensen die ik ken zullen ze nooit weerzien:L
 
Back
Top