Aerox maakt ratelend geluid?

BartJansen

Well-Known Member
Ik heb een Aerox max biaggi met een gianelli sport pro 6.

Als ik nu aan het rijden ben en ik laat gas los of ik ga remmen dan hoor ik een keihard ratelend geluid aan de rechter kant achter net als of iets aan het kapot gaan is :(
Weet iemand wat het kan wezen?
Uitlaat ziet er nog wel goed uit en aan de onderkant van me scoot zit wel wat roest zou dat het kunnen zijn?
Of mischien toch uit me carter??
En hoelang zou ik hier nog mee door kunnen rijden moet namelijk iedere dag naar school dus lever hem liever niet ff paar dagen in :)

Oja zal er mischien niets mee te maken of mischien wel me temp. sensor werkt ook ineens nie meer of wordt hij gewoon niet meer warm met dit koude weer? Dat kan toch ook niet?

Iemand pls help!
 
Advertisement - register to remove this

Het kan je vario zijn met een hoop speling, mijn ervaring is echter dat het alleen bij stationair zo is. Haal je carterdeksel er even af en kijk of niets los zit / speling heeft. Verder kan je temp. sensor kapot zijn of de kabel er naar toe (hij valt er ook vaak af!)
 
Check je kickstart. Als je onder het rijden het geluid hoort voorzichtig met je voet de kickstart iets OMHOOG geduwd houden, of richting het carter drukken, had ik en een maat van me ook met aerox. En nog eentje met een mina sr had het ook, zie je wel vaker...

grtz
 
Ennuh, over die temperatuur sensor... Die zit vast op de cilinder kop, aan de onderkant van de scooter. Bovenop de cilinder, zie je als het goed is een bevestigingspunt waar je een draadje op kunt klikken, check dat eens...

grtz
 
Me kickstarter zit idd ietsjes naar beneden maar ik heb al van alles geprobeerd om het omhoog te krijgen maar ik zal onder het rijden hem iets omhoog duwen :)

Tempsensor zal dus wel los zitten want hij voelde vandaag super warm aan maar niets te zien op digi :(
Andere mensen zeggen weer dat ze onder het rijden me uitlaat zien bewegen en andere zeggen weer dattie lek is
Zou mischien kunnen zie er wel eens vocht uit komen :(
Ik weet het eigenlijk ff niet meer het kan dus van alles zijn
 
Originally posted by erwinski
MJa, en als je uitlaat lek is hoor je toch ook wel? En desnoods houd je je hand voor de uitgang vd uitlaat,als ie blijft lopen is ie lek.btw gebruikliever een schoen,hand kan pijnlijk zijn;)

Ja en luister hier dus maar niet naar want dit is puur geblaat! Je uitlaat is niet lek als je, je uitlaat afsluit en je motor door blijft draaien. Gewoon "verkeerde' afstelling...
 
Last edited:
Back
Top