Aerox maakt raar geluid

Glen9Aerox

Well-Known Member
Beste mensen,

Ik ben nieuw op dit forum en ken zeer weinig van brommers af. Ik heb 1 maandje geleden een 2dehands Aerox gekocht. Nu zit ik met 2 problemen... Mijn eerste probleem. Gisteren zag ik dat mijn achterlicht kapot was en ik had nog een lampje liggen. Ik had hem vervangen en startte de brommer. Blijkbaar was het lampje niet goed en veroorzaakte die kortsluiting. Ik heb de zekering langs de accu vervangen en uiteraard een nieuw (een goed) achterlicht gekocht. Nu werken dus de knipperlichten, het remlicht en de toeter enkel nog. Het voorlicht, de ledjes (booskijkers) en het achterlicht werken dus niet meer. Dat komt waarschijnlijk omdat zij werken op de motor en dus niet op het accu. Hoe kan ik dit terug maken? Zit er misschien nog een kapotte zekering tussen die ik niet had gezien...

Mijn 2e probleem: Mijn tweede probleem is eigenlijk op hetzelfde moment gebeurd als mijn eerste probleem. Toen ik de zekering nog niet vervangen had, startte hij bijna niet, pas na 12 kicks ongeveer. Nu heb ik de zekering vervangen en hij start wel na de eerste kick (zoals ervoor) maar maakt hij rare geluiden. Hij rijdt wel, maar slechter aks ervoor. Ben gewoon in de straat even gaan rijden om te kijken of het misschien vanzelf over ging, maar neen... Ik heb sindsdien niet meer gereden. Hij stottert precies en na het gas geven, komt er een raar geluid. de uitlaat heb ik schoongemaakt en nagekeken, de carter heb ik opengemaakt, maar niet volledig, want ik ken er helemaal niks van... Er was een vriend komen kijken die er iets meer van kent en hij had het nog nooit gehoord. Volgens mij komt het geluid uit de carter, maar ben daar dus niet zeker van. Heeft iemand van jullie dit al eens meegemaakt of gezien? Ik ben echt hopeloos en ik heb geen zin om 200 euro of meer te betalen bij een garage zonder dat ik weet wat er aan scheelt.
Alvast bedankt en met vriendelijke groeten Glen
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top