Aerox maakt raar geluid en trekt amper op

Bart de Witte

Well-Known Member
Beste allemaal,

Maandag wilde ik mijn scooter starten met de elektrische start, de elektrische start werkt soms niet en dat was toen ook het geval. Normaal gesproken als ik dit heb en als ik mijn scooter aan krijg met de kickstarter, rijdt m'n scooter wel alleen maakt hij de eerste 30 kmpu een jankend geluid dat na die 30kmpu verdwenen is. Maandag kickte ik en kwam er meteen een jankend, schurend en hard geluid uit de carter en als ik gas gaf ging m'n aerox maar met 1kmpu vooruit en maakte hij een extreem hard, schurend en jankend geluid. Ik had me koppeling eruit gehaald, maar die zag er normaal uit. Daarna had ik de transmissieolie bijgevuld( wat ik nog nooit gedaan had). Het geluid bleef. Ik wilde sowieso al een nieuwe variateur kopen, dus leek me dit wel een goed moment. Dus ik gooi een power 1 variateur erin, maar het geluid bleef en hij gaat nog steeds amper vooruit. Weet iemand waar dit aan ligt?

Alvast bedankt,
Bart
 
Advertisement - register to remove this

De truc is dus uit te vinden waar dit geluid vandaan komt.

1. Maakt hij dit jankend geluid ook met de carterkap eraf?

2. Maakt hij dit geluid ook als hij op de standaard staat en je geeft gas of alleen als je erop zit en je wilt wegrijden?

3. Haal de riem er eens af, start de scooter en geef goed gas, kijk of het geluid blijft.
indien ja weet je in ieder geval dat het niet aan het achterste deel van je overbrenging ligt (koppeling, vertanding etc.

4. Je zegt je hebt transmissieolie bijgevuld wat bedoel je hiermee?
- heb je olie alleen bijgevuld of heb je de oude olie afgelaten en nieuwe erin gedaan?
Dit laatste doe je normaal, vooral als je deze olie nog nooit vervangen hebt!
- indien je hem afgelaten hebt, hoe zag de oude olie eruit, metaalkleurig?​
 
Back
Top