Nou ik heb zekers genoeg verstand van scooters..
Ik weet wel waar te zoeken maar dat heb ik gedaan en ben der niet uit gekomen dus..
Ik zeg toch ik heb ook een andere carburateur geprobeert en daarmee deed die het ook niet.. dus kan niet aan de carbu liggen toch ??
17.5 dell orto met gasnaald normaal.......
Ik ga vandaag maar die 70cc der terug op monteren kijken wat hij daarmee doet...
als dat zo was ben je gewoon niet 10 uur bezig met een scooter en dan nog nergens zijn
een 17,5 is niet altijd hetzelfde , er zijn veel verschillende modellen met hun eigen setting ,zo is de gasnaald 1 van de dingen die er anders in zitten maar dat scheelt wel zo'n 10 maten in sproeier , en dan de stationairsproeier etc. nog..
daarom vraag ik je dat..
en zo zijn er nog honderden dingen wat er allemaal verschillen en/of niet goed kunnen zijn , en dat zijn dingen die soms niet logisch zijn , en die je door ervaring weet..
dus zodra je alles uit elkaar haalt moet je A weten waar je voor moet kijken , en B het ook HEEL goed bekijken soms.
en daarom dus die vragen , en geef dus gewoon eens antwoord op zo'n vraag , dan kan het zijn dat ik mischien weet of het wel zo hoort of niet , maar met vage info zoals "ik heb het membraan bekeken" kan ik niks...
bekijken is een deel , meten een 2e en weten is het belangrijkste..
verder , als de carburateur vol loopt door aan de slang te zuigen weet je dat de vacuum goed is , en de vlotter en naald (mits ie niet lekt/overloopt)
het aanzuigen vanaf de cilinder is dus simpelweg de zuiger die aanzuigt , dus de zuiger en cilinder moeten in de eerste plaats goed zijn ,dus je moet eerst weten of de zuiger/cilinderspeling wel goed is ,en dus niet teveel is (versleten , ovaal) , ook moeten de pakkingen natuurlijk goed dicht zijn ,dus goeie pakkingen gebruiken en zorgen dat de pasvlakken 100% zijn..
ook moet het carter goed dicht zijn , dus keerringen en pakkingen , en dat moet je HEEL goed bekijken.
ik gebruik zelf een meter die ik op druk zet om zo te zien of het blok dicht is , en vaak zie je dat dat niet het geval is.
het membraan moet goed zijn , als deze goed sluit moet het iig al goed zijn , met zo'n setup kun je overigens het beste de std stalen platen gebruiken.
daarna komt de setting van de carburateur , deze moet ervoor zorgen dat de cilinder genoeg krijgt , en daar komen we dus weer terug op het type carburateur , want als je weet wat erin hoort te zitten en dat vergelijkt met wat erin zit kun je eens kijken of dat wel klopt..
en staat ie onderin te arm kan het maar zo zijn dat ie gewoon niet loopt..