Aerox krijgt geen benzine!!! Wie o wie heeft de mogelijke goude tip!!

frans-wa

Well-Known Member
Ik heb nu echt een probleem en ik kan die echt niet opgelost krijgen.
Ik hoop dat iemand me hier verder kan helpen..

Bougie blijft droog dus ik geprobeerd me hand voor luchtfilter gat te houden en kicken ( en toen bougie na gekeken en was gewoon droog ) en men hand werd ook niet nat.

carb 2 x schoongemaakt met hogedruk overaal doorheen gespoten en nog geen verschil ( zat wel steeds weer benzine in de flotterkamer).
Flotter zelf is ook niet lek.
Heb ook nog mijn 21mm geprobeerd. En weer geen benzine.
Ik membraan vervangen. Ook geen effect.
Keringen ook nagekeken was ook niks mis mee.

Ik denk dat hij op een of andere manier gewoon geen benzine aanzuigt vanaf de flotterbak.

De vacuum is volgens mij ook niet kapot want als ik aan de slang van de vacuum zuig komt er gewoon benzine uit de andere slang. & ik heb een benzine kraantje geprobeert zonder vacuum... ook zonder effect


Voor de duidelijkheid. Ik heb net mijn 70cc & c16 & polini membraan & 21mm carbu weer vervangen door 50cc standard, standart membraan, 17.5 carbu. Drukveer zit nog steeds rode malossi in, en rollen 4.3g.
Hij is nu dus weer origineel met 50cc, met nieuwe zuiger, dit omdat ik mijn oude kwijt was. Varioring eruit is er nog wel uit en heb een onbegrensde sito+ eronder. Ik heb toen ook gelijk mijn carterkap vervangen door een chroome tnt.. maar denk ni dat het daar mee te maken kan hebben...

Maar ik snap dus echt NIET waarom hij geen bezine krijgt..
 
Advertisement - register to remove this

Ja dat had ik gedaan zoals altijd zuiger + cilinder ingesmeerd.
Ik heb ook nogmaals de cilinder derafgehaald en allees zag er nog netjes uit..
 
soms kan het in hele kleine dingetjes zitten , daarom vroeg ik of je er wel olie aan had gedaan ,dit zorgt namelijk voor afdichting , als het droog in elkaar zit dicht het mischien net niet genoeg af waardoor ie niet aanzuigt.

wat voor setup heb je exact? en wat voor afstelling? (carb)
 
Ja het moet bij mij wel iets kleins zijn,

50cc standard met 7000km,
Zuiger Nieuw,
Krukas standard
17.5mm dell orto, sproeijer 80 dacht ik zo effe,
ik heb trouwens ook een 21mm geprobeert die ik er ook al eerder op had*
Standard membraan, vario, koppeling & ontsteking. Koppeling heeft wel rode malossi drukveer. Had ook met polini membraan getest en ook niks.. Rolle 4.3g
uhhhh verder heb ik een sito+ eronder onbegrenst..

Ik weet dat de afstelling zekers ni perfect is maar ik ben hem aan het terugvoeren, en zo kan ik weinig gaan afstellen....

Ik ben echt aan het denken hoe dat kan,, maar ik weet het echt echt niet. Dit is toch vreemd ??

owwja trouwens dit is niet altijd zo geweest natuurlijk.

Ik had dus mijn 50cc terug erop gemonteerd, ging ik een testrit maken (in natte weer) hij trok redelijk normaal tot de 40 en daarnaar voelde ik hem meteen zwaar inhoude alsof er iets aanliep. Ik hem nog keer starten want allees zag der normaal uit & weer hetzelfde alleen deze keer sneller
naar 2 of 3 ging hij helemaal niet meer aan en heb ik hem teruggeduwt.. enigste wat ik niet hem nagekeken is mijn vertanding maar dat kan het niet zijn neem ik aan toch ??
 
Iemand????
ik ga er vandaag alweer mee aan de slag maar naar vorig keer 10uur aan die scooter gewerkt te hebben lijkt me dat dat geen zin zal hebben. Ik heb gewoon allees nagekeken :S
 
tja , dat is het moeilijke als je niet genoeg verstand van scooters hebt ,dan weet je niet waar je het moet zoeken..

en via een forum repareren is en blijft moeilijk..

je weet zeker dat de vlotternbak helemaal vol loopt?

wat voor type 17,5mm zit erop? of , wat voor gasnaald ?
 
Nou ik heb zekers genoeg verstand van scooters..
Ik weet wel waar te zoeken maar dat heb ik gedaan en ben der niet uit gekomen dus..
Ik zeg toch ik heb ook een andere carburateur geprobeert en daarmee deed die het ook niet.. dus kan niet aan de carbu liggen toch ??

17.5 dell orto met gasnaald normaal.......

Ik ga vandaag maar die 70cc der terug op monteren kijken wat hij daarmee doet...
 
Heb je gelezen?

Ik heb andere vacuum geprobeert en zelf een benzinekraan zonder vacuum, polini membraan ook erop en weer niks....

Heb ik dus al allemaal geprobeert..
 
Nou ik heb zekers genoeg verstand van scooters..
Ik weet wel waar te zoeken maar dat heb ik gedaan en ben der niet uit gekomen dus..
Ik zeg toch ik heb ook een andere carburateur geprobeert en daarmee deed die het ook niet.. dus kan niet aan de carbu liggen toch ??

17.5 dell orto met gasnaald normaal.......

Ik ga vandaag maar die 70cc der terug op monteren kijken wat hij daarmee doet...

als dat zo was ben je gewoon niet 10 uur bezig met een scooter en dan nog nergens zijn ;)

een 17,5 is niet altijd hetzelfde , er zijn veel verschillende modellen met hun eigen setting ,zo is de gasnaald 1 van de dingen die er anders in zitten maar dat scheelt wel zo'n 10 maten in sproeier , en dan de stationairsproeier etc. nog..

daarom vraag ik je dat..

en zo zijn er nog honderden dingen wat er allemaal verschillen en/of niet goed kunnen zijn , en dat zijn dingen die soms niet logisch zijn , en die je door ervaring weet..

dus zodra je alles uit elkaar haalt moet je A weten waar je voor moet kijken , en B het ook HEEL goed bekijken soms.

en daarom dus die vragen , en geef dus gewoon eens antwoord op zo'n vraag , dan kan het zijn dat ik mischien weet of het wel zo hoort of niet , maar met vage info zoals "ik heb het membraan bekeken" kan ik niks...

bekijken is een deel , meten een 2e en weten is het belangrijkste..

verder , als de carburateur vol loopt door aan de slang te zuigen weet je dat de vacuum goed is , en de vlotter en naald (mits ie niet lekt/overloopt)

het aanzuigen vanaf de cilinder is dus simpelweg de zuiger die aanzuigt , dus de zuiger en cilinder moeten in de eerste plaats goed zijn ,dus je moet eerst weten of de zuiger/cilinderspeling wel goed is ,en dus niet teveel is (versleten , ovaal) , ook moeten de pakkingen natuurlijk goed dicht zijn ,dus goeie pakkingen gebruiken en zorgen dat de pasvlakken 100% zijn..

ook moet het carter goed dicht zijn , dus keerringen en pakkingen , en dat moet je HEEL goed bekijken.

ik gebruik zelf een meter die ik op druk zet om zo te zien of het blok dicht is , en vaak zie je dat dat niet het geval is.

het membraan moet goed zijn , als deze goed sluit moet het iig al goed zijn , met zo'n setup kun je overigens het beste de std stalen platen gebruiken.

daarna komt de setting van de carburateur , deze moet ervoor zorgen dat de cilinder genoeg krijgt , en daar komen we dus weer terug op het type carburateur , want als je weet wat erin hoort te zitten en dat vergelijkt met wat erin zit kun je eens kijken of dat wel klopt..

en staat ie onderin te arm kan het maar zo zijn dat ie gewoon niet loopt..
 
Ten eerste zowizo bedankt voor je hulp,,

ik ben zaterdag van 11 tot 7 bezig geweest, en ik heb allees 3 4 keer nagekeken maar ik kon niks vinden. Alle onderdelen die ik nu gebruik hebben er 2 weken geleden ook op gezeten. dus het kan haast ni dat het de verkeerde zijn. Membraan sluit goed, dus geen openingen..

Voordat ik de scooter overkocht bij de 13000km had hij bij de 12500 een grote beurt gehad bij otr, carbu nieuwe membraan neiuwe krukas nieuw cilidner nieuw kop nieuw en nog meer.. 900€ bon erbij ( heb scooter van een vriend over gekocht)

Ik wilde meteen de scooter opvoeren dus 70cc erop
maar toen zag ik ook dat op de 50cc die ik er toen afhaalde 2 voetpakkingen zatten??? ik heb er dus natuurlijk maar 1 terug gedaan maar nu ik er terug aan denkk... Ook al lijkt het me heel erg raar !!

Verder ja vraag maar raak ik hoop dat we de oplossing kunnen vinden
 
mja , je hoeft eigenlijk maar 1 keer alles na te kijken , dus 3 of keer loshalen moet je niet doen , daar maak je het namelijk niet beter op.
 
nee oke maar naar het bekeken te hebben dacht ik van ik moet iets over het hooft hebben gezien maar ik heb niks meer gevonden.

beste wat ik nu dus kan doen is mijn blok laten testen ??

Ik ga nog wel even mijn 70cc terug erop proberen als dit niet luckt dan heb ik een nog bigger probleem :(
 
mja , het moet zo ook willen , tenzij dus de cilinder verrot is , al dat heen en weer sleutelen komt niet goed.

het beste is om zeker te weten dat de cilinder goed is , dan kun je dat gewoon uitsluiten , want wat je nu wilt doen is om het probleem heen gaan draaien.

goed repareren is dingen uitsluiten.
 
Allees is goed aan mijn scooter als er maar 1 ding mis is vervang ik dat meteen op tijd. Mijn budget laat het ook gewoon toe dus ik heb daar geen problemen mee.
Ik heb naar mijn weten allees uitgesloten op naar dat de blok dan lek is zoals jij het zegt..
 
en ja ik heb elke keer bij af en opzetten van cilinder/kop pakkingen vervangen.
Ik ga het proberen met 2 voetpakkingen zoals ze bij de scooterzaak hadden gedaan mss had het dus wel een reden..
 
Back
Top