Aerox komt niet opgang

stan28122006

New Member
Mijn aerox komt niet opgang van uit stil stand. dit probleem is gekomen na dat mijn v snaar is geknapt. toen heb ik er weer een nieuwe v snaar in gezet. en nu komt die niet meer op toeren vanaf stil stand. Als ik 20kmph rij komt die wel hoog in toeren.
 
Advertisement - register to remove this

Ok je merkt dus dat de koppeling wel pakt en doet daarvoor ook normaal maar dan zou hij moeten gaan rijden alleen dat doet hij niet of niet meer zoals eerst tot 20km/u en dan rijd hij wel weer goed.

Maakt de motor wel toeren maar rolt het achter wiel niet ? (Slippende snaar? Ringetje variobus?)

Of zakt de motor ook in toeren? Teveel weerstand?
Post automatically merged:

Je hebt niks anders vervangen rollen druk veer trekveren etc.
En alles netjes zoals je het zat gemonteerd?
 
Ok je merkt dus dat de koppeling wel pakt en doet daarvoor ook normaal maar dan zou hij moeten gaan rijden alleen dat doet hij niet of niet meer zoals eerst tot 20km/u en dan rijd hij wel weer goed.

Maakt de motor wel toeren maar rolt het achter wiel niet ? (Slippende snaar? Ringetje variobus?)

Of zakt de motor ook in toeren? Teveel weerstand?
Post automatically merged:

Je hebt niks anders vervangen rollen druk veer trekveren etc.
En alles netjes zoals je het zat gemonteerd?
Ik heb niks veranderd aan de setup alleen een nieuwe v snaar. Toen de eerste keer mijn v snaar knapte was er niks aan de hand. Ik had nog een gebruikte malossi v snaar liggen die heb ik er toen in gezet. En toen deed die het gewoon normaal. Toen ging ik de dag erna weer rijden en toen knapte de v snaar weer. Dus heb ik een nieuwe malossi v snaar gekocht en er in gezet. En sins die heeft die probleemen.
Als ik van uit stilstand weg rij duur het een paar sec tot die op toeren is en dat die hard begint te trekken. Als die eenmaal op toeren is loopt die perfect.
 
Ja maar dat je v snaar knap is toch wel een dingetje. Ik zou eens de snaar weghalen en dan je achter poulie eens kijken of die nog lekker soepel draait (de 2 platen waartussen je snaar loopt. Dus koppeling ff demonteren en alles bekijken. Ook als je dat eraf heb je as van de koppeling eens draaien als het goed is draait je achterwiel dan.

Er is een rede waarom je snaar knapt.
Slippen of weerstand. Ik denk weerstand omdat je met een nieuwe snaar nu dit hebt.

Maak ook eens fotos van als je alles los hebt en in de volgorde hoe het erop zit ook je vario.
 
Ja maar dat je v snaar knap is toch wel een dingetje. Ik zou eens de snaar weghalen en dan je achter poulie eens kijken of die nog lekker soepel draait (de 2 platen waartussen je snaar loopt. Dus koppeling ff demonteren en alles bekijken. Ook als je dat eraf heb je as van de koppeling eens draaien als het goed is draait je achterwiel dan.

Er is een rede waarom je snaar knapt.
Slippen of weerstand. Ik denk weerstand omdat je met een nieuwe snaar nu dit hebt.

Maak ook eens fotos van als je alles los hebt en in de volgorde hoe het erop zit ook je vario.
Achter poeli draait soepel en het achter wiel draai ook als ik aan de as draai vario zit ook goed gemonteerd
 
Ja maar dat je v snaar knap is toch wel een dingetje. Ik zou eens de snaar weghalen en dan je achter poulie eens kijken of die nog lekker soepel draait (de 2 platen waartussen je snaar loopt. Dus koppeling ff demonteren en alles bekijken. Ook als je dat eraf heb je as van de koppeling eens draaien als het goed is draait je achterwiel dan.

Er is een rede waarom je snaar knapt.
Slippen of weerstand. Ik denk weerstand omdat je met een nieuwe snaar nu dit hebt.

Maak ook eens fotos van als je alles los hebt en in de volgorde hoe het erop zit ook je vario.
Post automatically merged:

IMG_3317.jpeg
 
Je vario is het loopvlak nog recht,
Als je daar iets rechts op houd is dat dan vlak, ook je halfpoelie?

Krukas recht?

Loopvlakken poelis onbeschadigd?

Achterpoeli recht?

Ergens komt die weerstand vandaan.

Heb je de starterkrens nog zitten? Of een ring ter vervanging?
 
Back
Top