Aerox koelvloeistof in cilinder

Zou geen twee rubberafdichtingen op elkaar monteren , maar de kop die erbij hoort , en op het juiste aanhaal moment .
Maar wat zit er op die rand voor aanslag ( zie pijl)
 

Attachments

  • blob.jpeg
    blob.jpeg
    51.7 KB · Views: 9
Zou geen twee rubberafdichtingen op elkaar monteren , maar de kop die erbij hoort , en op het juiste aanhaal moment .
Maar wat zit er op die rand voor aanslag ( zie pijl)
Water met pakking.

Ik vraag me af wat dat water met de lagers doet in al die tijd.
Het scheelt dat ik er geen water meer in gooi en alle water wat erin zit inclusief in de carter eruit heb laten lopen.




Niemand een idee hoe ik het kan fixen? Heb de pakkingsets gekocht die Tim had door gegeven van k parts en leertouwer ze sturen me alle 2 polini pakkingset op. Helaas past dat niet. Heb de cilinderkop strakker erop gedraaid maar ook dat helpt niet. Het is wel wat minder geworden maar er komt toch nog wat in de cilinder.
 
Ik zou zelf deze kopen die er voor gemaakt is ,
dat moet gewoon normaal passen.
De oranje rubber die je ziet, die past niet. Dat is voor een std cilinderkop.
Post automatically merged:

Je gebruikt een verkeerde Cilinderkop , je gebruikt een STD kop is , en je een Modulaire Cilinderkop nodig heb
Std kop? Ik gebruik de kop die er bij zat.
Post automatically merged:

Cilinderkop die erbij zat
IMG_3389.jpeg

IMG_3390.jpeg

Std cilinderkop
IMG_3391.jpeg
IMG_3392.jpeg
 

Attachments

  • IMG_3391.jpeg
    IMG_3391.jpeg
    141.7 KB · Views: 4
Last edited:
Gilardoni en Polini komt uit dezelfde fabriek. Vermoedelijk krijg je daarom Polini pakkingset geleverd. Het is een aanname, maar dan zou het moeten passen en functioneren.

En als je het nu eens zonder momentsleutel doet en gewoon met een ratel en gezond verstand. Goed vast.

Het ringetje om de tapeind rechts boven lijkt niet recht te zitten. Het kan dus dat daardoor de pakking van de verbrandingskamer niet genoeg sluit. Duw je deze wel met de hand erin?
 
Dit ziet er toch exact hetzelfde uit als de Polini setjes die je al had.
nope, deze pakkingset is helemaal anders.
Post automatically merged:

Zou me niks verbazen als ze allebei uit dezelfde fabriek komen
ze hebben de zelfde product code zie ik nu. dus inderdaad zou het niet uitmaken.
Post automatically merged:

Ik vroeg me nog wel af is morini het zelfde als minarelli horizontaal?

Heb contact gehad met Italkit en hadden mij een product code opgestuurd. VJ.68.7 welke je ziet op de foto's is VJ.68.6, De morini versie is VJ.68.7.


Edit; zie nu op de Italkit website CODE: VJ.68.6 en MANUFACTURER REF: C.2 PZ.VJ.68.7 lijkt me dat ik op de CODE moet letten? (VJ.68.6)
 
Last edited:
Heb gister de nieuwe pakking binnengekregen van Italkit. Gemonteerd en kvs in de reservoir gedaan. Nu gestart en starte in 1 keer zonder enige moeite. Nu komt er dit uit de uitlaat en weet niet zo goed of het nou witte rook is of blauwe rook.

 
Er zal ook ongetwijfeld koelvloeistof , in de uitlaat , en daarmee in de demper wol zijn gekomen . Blijft hij nu goed ( reservoir koelvloeistof) zal dit wel verdwijnen na een tijdje , als alles goed warm wordt
 
Back
Top