Aerox koelvloeistof in cilinder

Hallo,
K heb een aerox 50cc Gilardoni
Ik stond vandaag weer eens stil 20 kilometer van me huis. Wat ik dan altijd doe is ff de bougie bekijken bougie helemaal nat. Droog maken weer terug erin gezet paar keer kicken dat een paar keer door en na 25min starte die weer. Na 15 minuten rijden dacht ik laat ik even kijken naar me koelvloeistof slangen (zijn doorzichtig) geen koelvloeistof in ik denk verrek. Opeens valt de scooter weer uit. Nu weer me bougie open getrokken en er komt een partij koelvloeistof uit. Nu heb ik bijna weer het blok onder de scooter vandaan om de cilinder weer even goed te bekijken. Waar moet ik op gaan letten? En wat is de oorzaak daar van? Lekke koppakking maar hoe kan dat steeds? Dit is al 2 keer gebeurd.
 
Advertisement - register to remove this

Dan dicht een van de ringen niet goed af of is misschien niet dik genoeg. Misschien de binnenring voortaan insmeren met vloeibare pakking.

Kan ook dat de boel te heet is geworden waardoor het mis is gegaan.

Balen dat er telkens iets mis gaat.
 
Last edited:
Dan dicht een van de ringen niet goed af of is misschien niet dik genoeg. Misschien de binnenring voortaan insmeren met vloeibare pakking.

Kan ook dat de boel te heet is geworden waardoor het mis is gegaan.

Balen dat er telkens iets mis gaat.
Zal morgen even de cilinderkop er af halen.

Las online dat die te heet zou kunnen worden door een te kleine sproeier? Heb nu sproeier 97 erin leek me eigenlijk veel te groot.

ja eindelijk weer kunnen rijden. Goed willen afstellen weer wat mis. Maar ja de vorige eigenaren hadden zowat niks er aan vervangen alles was nog zowat origineel (v snaar, vario, koppeling, krukas) en nu al 46xxx op teller. Tja als er al die tijd geen onderhoud (nieuwe onderdelen) is geweest dan moet dat wel nu gebeuren heb op het moment alles nieuw behalve de vertanding en ontsteking.
 
Blok onder de scooter vandaan gehaald alles weer open gehaald en vandaag weer terug gezet . Nu slaat die niet aan.



Polini pc 17,5
Sproeier 97
Powerfilter polini
 
Last edited:
Misschien de binnenring voortaan insmeren met vloeibare pakking.
Zou ik niet doen, dat word meestal echt een bende, en vaak komt er ook een gedeelte in de cilinder en/of koelkanaal. Als de ringen gewoon nog goed zijn, is dat ook nergens voor nodig. Als het nu al vaker gebeurt is, zou ik gewoon een nieuwe pakking kopen.

Spelen met het gas doet ook niets?
 
Scooter is nu 2 keer gestart werd gelijk heel heet omdat er nog geen koelvloeistof in zat gelijk erin gedaan. Nu start die weer niet. Draai de bougie er af en ik kick allemaal koelvloeistof weer uit de bougie gat. Hoe kan dit toch steeds? Heb overal nieuwe pakking er tussen gezet en extra vloeibare pakking.
 
Zit de pakking rond het bougie gat er wel op? Daar waar de binnenkop in de buitenkop gaat?
Heb je al eens een dikkere ring rond de verbrandingskamer geprobeerd?
 
Zit de pakking rond het bougie gat er wel op? Daar waar de binnenkop in de buitenkop gaat?
Heb je al eens een dikkere ring rond de verbrandingskamer geprobeerd?

er zit pakkingen op
Voetpakking
Om de tapeinden
In het midden
Waar een cirkel op staat zit een pakking op
En op de cilinderkop de buitenste pakking
En dan overal nog vloeibare pakking iets op
IMG_3336.jpeg
Post automatically merged:

Ja, ik bedoel vooral hoe de koppakking er aan toe is etc.
Zal morgen alles los halen weer.
Post automatically merged:

IMG_3337.jpeg
Dit is van een andere cilinder maar inpricipe het zelfde
De kleine rondjes zitten om de tapeind
De middelste ronde zit in het midden van de cilinder
En de grootste rondje zit in in de cilinderkop.
Dat zijn alle pakkingen die erop zitten.
 
Conclusie is dat de grote ring van de verbrandingskamer niet genoeg sluit en vermoedelijk niet dik genoeg is. Als de kleine ringetjes slecht zijn dan komt het niet in de cilinder. Heb je al eens nieuwe geprobeerd of alleen die er bij zaten?
Post automatically merged:


 
Last edited:
IMG_3339.jpegIMG_3340.jpeg
Post automatically merged:

Conclusie is dat de grote ring van de verbrandingskamer niet genoeg sluit en vermoedelijk niet dik genoeg is. Als de kleine ringetjes slecht zijn dan komt het niet in de cilinder. Heb je al eens nieuwe geprobeerd of alleen die er bij zaten?
Post automatically merged:


Zal dit setje straks bestellen
 
Scooter is nu 2 keer gestart werd gelijk heel heet omdat er nog geen koelvloeistof in zat gelijk erin gedaan. Nu start die weer niet. Draai de bougie er af en ik kick allemaal koelvloeistof weer uit de bougie gat. Hoe kan dit toch steeds? Heb overal nieuwe pakking er tussen gezet en extra vloeibare pakking.
dus je hebt er zelfs koelvloeistof in als je je koelsysteem nog niet gevuld hebt??
heeft ie carburateurverwarming? (en is die lek naar je inlaatkanaal?)
kan het anders niet via de koelpomp in het carter komen?
 
dus je hebt er zelfs koelvloeistof in als je je koelsysteem nog niet gevuld hebt??
heeft ie carburateurverwarming? (en is die lek naar je inlaatkanaal?)
kan het anders niet via de koelpomp in het carter komen?
Er zat geen koelvloeistof in heb dat er later in gedaan. Zit geen carburateur verwarming op.

IMG_3340.jpeg
Op deze foto zie je die groene pakking die er voor een deel eruit ligt bij de vorige was dat ook toen er koelvloeistof in de cilinder was. Dus ga nu het setje bestellen wat Tim heeft duur gestuurd en hopen dat het dan beter gaat.
 
zit er in je cilinderkop óók een groef voor die groene O-ring? je zou cilinder en/of kop iets kunnen vlakken om die ring (mits die goed is en niet gaar) verder samen te drukken. als cilinder en kop perfect vlak zijn, dichten die al beter af tegen je verbrandingsdruk en hoef je O-ring dat minder te doen (een maat van me vlakte zó goed dat ie luchtgekoelde puch zònder koppakking reed en hàrd)
 
En zodra je de nieuwe pakkingset hebt alles schoonmaken en zonder vloeibare pakking monteren.

Die groene ring is een malossi koppakking en vermoedelijk te dun.

@C-Row de inkeping zit in de cilinder zelf.
 
Back
Top