aerox ineens DOOD ( bougie blijft droog )

hallo ik heb een groot probleem
scooter rijd nu pas sinds 1 week
het is een aerox met mina hori blok
setup is
70 athena racing
70 athena racing uitlaat
athena krukas
21 mm dell
deltaclutch
std vario
std ontsteking

en nu het probleem kben de laatste paar dagen best veel bezig met de sproeiertjes en luchtfilter enz enz
ik kon een andere luchtfilter lenen van een maat van me
en ik d8 doe maar weer sproeier 94 erin want daar deed hij het beste mee
dus sproeier erin en filter erop ( tnt filter )
starte goed nix mis mee en later ff teste op straat en trok egt goed
maar naar een paar x testen ging hij ineens BWOAAAAAP
proberen te starten mar kwam geen leven meer in
wat ik heb gedaan is
1 membraam na gekeken ( was nog goed , is nog een nieuwe )
2 uitlaat eraf gehaald ( kijken of hij mss vloeistof had gelekt en de uitlaat vol zat ( ook niet )
3 cillinder kop eraf gehaald en voor zover de cillinder na gekeken en was nix mis mee ( alles was gewoon zoals het was geen loop sporen of iets )
want nu het probleem is hij start niet meer
als ik kick en gas geef komt er geen verrandering kwa geluid, ook geprobeerd me hand voor luchtfilter gat te houden en volgas kicken ( en toen bougie na gekeken en was gewoon droog )
carb 2 x schoongemaakt en nog geen verschil
andere carb erop ( ook geen verschil )
wd40 in het spruitstuk spuiten ( wel verschil dan bromt hij wel een beetje )
ik heb het idee dat hij gewoon geen benzine aanzuigt op een of andere manier
en de vacuum is volgens mij ook niet kapot want als ik aan de slang van de vacuum zuig komt er gewoon benzine langs de andere slang lopen

ik hoop dat iemand me kan helpen want kword hier geak van dat k t probleem nie kan vinden ( ik dnek toch de vacuum ) margoed

mvg mansour
 
Advertisement - register to remove this

jij zegt als je aan je vacuum zuigt er benzine in de andere slang loopt
doet hij dit ook tijdens het starten?
verder zou ik alle leidingen ff goed door blazen.
check of je bougie vonkt en plaats eens een nieuwe.
kijk goed of hij nergens lekt.
 
hij start zoizo niet
en of hij lekt is moeilijk te zien als hij niet start voor zover ik zie lekt hij niet
margoed als ik er aan zuig en er loopt benzine uit
dan moet hij dat toch ook doen als ik hem kick lijkt me
hij maakt ook goede massa en bougie is ook pas weekje oud
 
ik denk dat het dan de olie keering is
want me aerox maakt ook een soort van geluid
alsof het blok gescheurt is ofzo of dat hij ergens lekt (bij de uitlaat BV) beetje dof zegmaar
en als ik gas geef tijdens het kicken hoor je geen verschil in geluid
en hij heeft nog gewoon de compressie die hij altijd al heeft gehad dus aan de zuiger ofzo zal het niet liggen

en als de keering eruit is geklapt kan ik er dan bter een nieuwe in doen of denken jullie dat ik gewoon de oude er terug in kan doen
blok heeft ong 10 km gelopen
 
ik denk dat het dan de olie keering is
want me aerox maakt ook een soort van geluid
alsof het blok gescheurt is ofzo of dat hij ergens lekt (bij de uitlaat BV) beetje dof zegmaar
en als ik gas geef tijdens het kicken hoor je geen verschil in geluid
en hij heeft nog gewoon de compressie die hij altijd al heeft gehad dus aan de zuiger ofzo zal het niet liggen

en als de keering eruit is geklapt kan ik er dan bter een nieuwe in doen of denken jullie dat ik gewoon de oude er terug in kan doen
blok heeft ong 10 km gelopen

nieuwe indoen
 
De oude kun je gewoon terug stoppen, wel ff goed ontvetten (Keerring en blok) anders ligt ie er zo weer uit.

Als ie er toch weer uitknalt kun je er altijd een nieuwe instoppen (Zoveel werk is het niet).
 
je kan het gerust vastmaken met een beetje vloeibare pakking.
als je het op deze manier in je cilinder krijgt ben je best dat je nooit nog aan een brommer werkt. want dan doe je het tamelijk fout

verder kan het geen kwaad dat er op 1 af andere manier een beetje vloeibare pakking in de motor terecht komt, daar gaat echt niets stuk van

tuurlijk wel de pakking aan de buitenband tegen het carte aanbrengen en natuurlijk niet op de krukas.

Groetjes
 
nee dat snap ik :P
en dat overtollige vloeibare pakking verbrand toch wel
als het in de cillinder komt
ik heb het net na gekeken en de keering is er niet uitgekomen ofzo zit nog gewoon goed ( zoals het zat )
kan het zijn dat hij bij de ontstekings kant is los gekomen ?
 
zal drek eens me ontstekings kant ff los halen kijken of hij daar los is gekomen
en anders zou k t egt niet weten :S
ik heb ook al de vacuum van me tank doorgeboord zodat de benzine er gewoon doorheen loopt zonder dat hij vacuum zuigt doorloopt
en dit heeft ook geen nut
 
probleem is gevonden :)
de keering bij de ontstekingskant lag eruit
dat plaatje zat er niet voor :S
mar nu wel
en hij doet het weer goed :) zoals tevoren

thnx voor de reacties iedereen waardoor ik bij het probleem kon vinden
 
Back
Top