Aerox heeft ineens minder vermogen

Aidan384838

Well-Known Member
Hallo allemaal.
Ik heb een probleem met me aerox
Vanmiddag naar de stad gegaan met vriendin. Allemaal leuk enz. Maar me tank was leeg dus ik ging effe tanken. Olie toevoegen bla bla je kent het wel. Rustig naar huis gereden. 2 uur laten wil ik gaan werken met haar dus wij naar westkappele maar k voelde ineens dat me scooter de helft van ze toeren maar maakte met volgas. K dacht al van hoe kan dit nou weer. Maar nu vind ik het dus raar het gebeurde na het tanken. Zou het kunnen dat deze benzine gewoon anders is. Het is benzine van de haan euro 98.
Normaal tank ik altijd 98 van total energys
Maar zou het kunnen dat die van de haan slechter is?
 
Advertisement - register to remove this

Solution
Tam oil niet
BP Ultimate niet
Shell , en Esso weer wel .

Eerst tankte ik bij Fire Zone , daar kon je RON 102 Competition Tanken , dat verkopen ze helaas niet meer aan de Pomp , die Tank onder de grond hadden ze nodig voor die E10 Benzine .
De Haan valt onder de "Witte Pomp " koopt onderste uit de grote Tank .
Maar ... zou Opeens niet uit mogen Maken , er zit neem ik aan een brandstof filter tussen de leiding ?

Zelf Tank ik altijd BP Ultimate , RON 98 , deze Benzine is Ethanol vrij.
 
Ja filter zit er tussen. Maar het is gewoon me powerband is gewoon weg ineens. En me uitlaat lekt niet ofzoiets gewoon. En weet je toevallig ook onder wat total energies valt.
Ik weet niet wat Ron is en waar ik dat kan vinden.
 
Tam oil niet
BP Ultimate niet
Shell , en Esso weer wel .

Eerst tankte ik bij Fire Zone , daar kon je RON 102 Competition Tanken , dat verkopen ze helaas niet meer aan de Pomp , die Tank onder de grond hadden ze nodig voor die E10 Benzine .
 
Solution
Tam oil niet
BP Ultimate niet
Shell , en Esso weer wel .

Eerst tankte ik bij Fire Zone , daar kon je RON 102 Competition Tanken , dat verkopen ze helaas niet meer aan de Pomp , die Tank onder de grond hadden ze nodig voor die E10 Benzine .
Dan blijf ik bij de shell. Aangezien tam oil weer 13 km van me huis vandaan is en de shell 800 meter.
Maar k zal eens vaker gaan tanken bij BP ultimate en tam oil.
 
De tijd zal het leren, ik zou zeggen rijdt je tank leeg of tap hem af en tank hem vol met goeie 98.
Ik snap dat er verschil zit in benzine merken en soorten maar dat je scooter ineens nog maar half zoveel toeren maakt en ook nog ineens stiller wordt enkel doordat je een ander merk 98 octaan benzine hebt getankt, geloof ik niet in.

Het mindere lawaai zou kunnen duiden op een verkoolde uitlaat of een demper waar de demperwol vol met overtollige benzine en olie zit, deze verklaring lijkt me plausibeler dan de verklaring dat het aan een ander merk 98 octaan benzine ligt.

Of heb je, je misschien vergist met het mengen van olie dat je er veel te veel bijgengd hebt?
 
De tijd zal het leren, ik zou zeggen rijdt je tank leeg of tap hem af en tank hem vol met goeie 98.
Ik snap dat er verschil zit in benzine merken en soorten maar dat je scooter ineens nog maar half zoveel toeren maakt en ook nog ineens stiller wordt enkel doordat je een ander merk 98 octaan benzine hebt getankt, geloof ik niet in.

Het mindere lawaai zou kunnen duiden op een verkoolde uitlaat of een demper waar de demperwol vol met overtollige benzine en olie zit, deze verklaring lijkt me plausibeler dan de verklaring dat het aan een ander merk 98 octaan benzine ligt.

Of heb je, je misschien vergist met het mengen van olie dat je er veel te veel bijgengd hebt?
Ik ben met mengen juist minder gaan doen omdat ik me uitlaat erg zwart vond. Ben van 1op35 naar 1 op38 gegaan. K ga me tank gewoon lekker leegrijden en voltanken met andere benzine. Meschien is de helft van het vermogen beetje overdreven maar ga wel uit van een kwart.


Ik heb nog nooit verschil gemerkt tussen verschillende benzines. Ik rij zelfs probleemloos e10.
Ik zelf ook niet met andere scooters. Maar elke scooter reageert wel anders.
 
Ik heb nog nooit verschil gemerkt tussen verschillende benzines. Ik rij zelfs probleemloos e10.
Je komt er nog wel achter met je E-10 Benzine , die E-10 tast rubber aan , dus over enige tijd kan je je rubberen slangen en spruitstuk gaan vervangen .
En bekijk straks eens je Kleppen , die zullen vol met kool aanslag zitten , en mag je gaan Walnut- Blasten.
Hoog Octhaan gehalte brand alles lekker schoon , en je prestatie is beter.
Al die gekke toevoegingen in het kader van het Millieu is geen bevordering voor je Motor.

Maarja ... er zijn van die Krentenkakkers die proberen zo zuinig en goedkoop mogelijk te rijden .
mijn interesseert het geen Reet , wil gewoon goede benzine , ook al is dat duurder.
 
Je komt er nog wel achter met je E-10 Benzine , die E-10 tast rubber aan , dus over enige tijd kan je je rubberen slangen en spruitstuk gaan vervangen .
En bekijk straks eens je Kleppen , die zullen vol met kool aanslag zitten , en mag je gaan Walnut- Blasten.
Hoog Octhaan gehalte brand alles lekker schoon , en je prestatie is beter.
Al die gekke toevoegingen in het kader van het Millieu is geen bevordering voor je Motor.

Maarja ... er zijn van die Krentenkakkers die proberen zo zuinig en goedkoop mogelijk te rijden .
mijn interesseert het geen Reet , wil gewoon goede benzine , ook al is dat duurder.
K moet eerlijk zeggen ik vond het eerst ook onzin hoor. Maar k merk wel echt verschil in benzine van de haan en shell bijv.
T is met een standaard 4 takt scootertje merk je er geen zak van.
Maar een 2 takt aerox die behoorlijk snel loopt. Merk k wel echt verschil.
 
Back
Top