Aerox heeft een probleempje..

Jeffrey Marcele

Well-Known Member
Zoals de titel al zegt heb ik een probleempje
Eff snel de setup
:DR 70cc hoogtoer cilinder
:17.5 mm dell ortho carb
:hebo racing glutch
:standaard variateur
Het is een watergekoelde uit 2008.

Gister reed ik een stukje en opgeven moment rij ik naar huis toe en schiet me aerox gigantisch in toeren..
Hierbij draaide ik me contact slot om maar de scooter bleef lopen zelfs met de sleutel uit het contact al goed de aerox sloeg opgeven moment af uit zn eigen.
Ik heb zeker 15 minuten gewacht alles na gelopen blok was niet te warm want die werd constant gekoeld.
Daarna metd e kick gestart en alles deed het weer na het draaien van de contact netjes uit weer 5 minuten gewacht daarna gestart en stukje gereden niks aan de hand scooter uitgezet en daarna heb ik deze weer proberen te starten... zonder succes want de motor sloeg niet aan op de kickstart.
Wat zou het probleem geweest kunnen zijn en waar zou ik op moette letten.
Kickstart as vertanding btw nu wel rot getrapt waardoor deze aan vervanging toe is.
 
Advertisement - register to remove this

Dieselen wordt dit volgens mij genoemd.
Wanneer de motor erg heet wordt, gaat de koolaanslag/bougie door de hitte gloeien.
Hierdoor krijg je spontane ontstekingen zonder dat de bougie vonkt.

Toch maar even de cilinderkop ervan af halen en checken op verkleuringen/smeltverschijnselen van het metaal en/of overmatige koolafzetting.
En je ervan overtuigen dat de koeling goed werkt.

Het onderliggende probleem is misschien wel valse lucht geweest, waardoor je toeren plots enorm opliepen, met een erg arm brandstofmengsel, en daardoor de motor erg heet werd.
De bougie en of koolstof is gaan gloeien waardoor de scooter, nadat je het contact uitgeschakeld hebt, even bleef verder lopen.

Kan zelfs zijn dat de zuiger aan de dome gesmolten is.
 
Last edited:
Ik heb alle schema's, die ik heb, van de Aerox nagekeken, kan echter nergens een draad vinden die bruin/rood is.
Waar gaat de andere zijde van die loshangende draad naar toe?
 
Back
Top