Aerox heeft ineens minder vermogen

Aidan384838

Well-Known Member
Hallo allemaal.
Ik heb een probleem met me aerox
Vanmiddag naar de stad gegaan met vriendin. Allemaal leuk enz. Maar me tank was leeg dus ik ging effe tanken. Olie toevoegen bla bla je kent het wel. Rustig naar huis gereden. 2 uur laten wil ik gaan werken met haar dus wij naar westkappele maar k voelde ineens dat me scooter de helft van ze toeren maar maakte met volgas. K dacht al van hoe kan dit nou weer. Maar nu vind ik het dus raar het gebeurde na het tanken. Zou het kunnen dat deze benzine gewoon anders is. Het is benzine van de haan euro 98.
Normaal tank ik altijd 98 van total energys
Maar zou het kunnen dat die van de haan slechter is?
 
Advertisement - register to remove this

Solution
Tam oil niet
BP Ultimate niet
Shell , en Esso weer wel .

Eerst tankte ik bij Fire Zone , daar kon je RON 102 Competition Tanken , dat verkopen ze helaas niet meer aan de Pomp , die Tank onder de grond hadden ze nodig voor die E10 Benzine .
Je komt er nog wel achter met je E-10 Benzine , die E-10 tast rubber aan , dus over enige tijd kan je je rubberen slangen en spruitstuk gaan vervangen .
En bekijk straks eens je Kleppen , die zullen vol met kool aanslag zitten , en mag je gaan Walnut- Blasten.
Hoog Octhaan gehalte brand alles lekker schoon , en je prestatie is beter.
Al die gekke toevoegingen in het kader van het Millieu is geen bevordering voor je Motor.

Maarja ... er zijn van die Krentenkakkers die proberen zo zuinig en goedkoop mogelijk te rijden .
mijn interesseert het geen Reet , wil gewoon goede benzine , ook al is dat duurder.
Ben benieuwd wanneer jouw voorspelling uitkomt. Zit er al ruim 2 jaar op te wachten inmiddels.
 
Okey allemaal.
Ik kom er nog even op terug.
Ik heb nu goede benzine getankt.
Het is wel beter. Maar nog steeds voelt t niet als eerst. Voelt alsof die echt kracht heeft verloren maar k zou niet weten hoe k heb er niks aan gedaan.
 
Er is ook een Tankstation welke ook GEEN Ethanol toevoegt , dat is Tamoil.

Wil je ECHTE Benzine ... Dat is Aspen , dat kost 5,00 De Liter ( oa bij Hornbach ).

Nou dan wacht ik nog wel even totdat de euro 98 6 de liter word. Anders hoef je er denk ik geen moeite voor te doen..
Die brandstof is eigenlijk bedoeld voor motorische tuingereedschap.. En die verbruiken ook niet veel van die brandstof..
Maar als je voor elke tankbeurt dat spul moet gaan halen word het wel een duur geintje.
Post automatically merged:

Of je haalt een paar jerrycans en die vul je eventueel?
Van de week ook die 102 octaan eens proberen in de Bierkoerier

Nou daar zit ook een max aan hoeveel jerrycans je mag transporteren. Het is niet dat je even je achterbak van iemand auto zomaar even mag vol laden.
Post automatically merged:

Je komt er nog wel achter met je E-10 Benzine , die E-10 tast rubber aan , dus over enige tijd kan je je rubberen slangen en spruitstuk gaan vervangen .
En bekijk straks eens je Kleppen , die zullen vol met kool aanslag zitten , en mag je gaan Walnut- Blasten.
Hoog Octhaan gehalte brand alles lekker schoon , en je prestatie is beter.
Al die gekke toevoegingen in het kader van het Millieu is geen bevordering voor je Motor.

Maarja ... er zijn van die Krentenkakkers die proberen zo zuinig en goedkoop mogelijk te rijden .
mijn interesseert het geen Reet , wil gewoon goede benzine , ook al is dat duurder.

Maar op een gegeven moment is die grens ook bereikt en wat doe je dan?

Er zullen na verloop van tijd ook steeds minder pompen te vinden zijn die nog e5 benzine hebben.
 
Last edited:
Nou daar zit ook een max aan hoeveel jerrycans je mag transporteren. Het is niet dat je even je achterbak van iemand auto zomaar even mag vol laden.
Dat ligt aan de kofferbak.

Particulier vervoer van gevaarlijke stoffen (1.1.3.1a)​

Het vervoer door particulieren van gevaarlijke stoffen verpakt voor de detailhandel en bestemd voor eigen gebruik is vrijgesteld van het ADR. In het geval van brandstoffen mag maximaal 240 liter brandstof in hervulbare houders van maximaal 60 liter worden meegenomen.
Is het eentje van een Citroen C1 of een Peugeot 108 die krijg je met 240 liter toch aardig vol. ;)
 
Je kan nog altijd het raampje open doen.
Dan kunnen de steekvlammen beter naar buiten bedoel je. :p
Maar die steekvlammen zullen met benzine van De Haan wel meevallen want blijkbaar is deze minder explosief. ;)

@Aidan384838 , ik zou beginnen met het kuisen van je carburateur want met het fameuze tankbeurtje heb je misschien troep op de bodem van je tank losgespoeld die nu in je carb. zit
Verder mijn post#16 even opnieuw lezen.
 
Last edited:
Dan kunnen de steekvlammen beter naar buiten bedoel je. :p
Maar die steekvlammen zullen met benzine van De Haan wel meevallen want blijkbaar is deze minder explosief. ;)

@Aidan384838 , ik zou beginnen met het kuisen van je carburateur want met het fameuze tankbeurtje heb je misschien troep op de bodem van je tank losgespoeld die nu in je carb. zit
Verder mijn post#16 even opnieuw lezen.
Hey nog bedankt voor het antwoord.
Ik ga me carburateur dan effe goed schoonmaken. K denk dat me uitlaat ook wel een beurtje kan krijgen.
Vind ik trouwens wel raar want k meng maar 1.35. Dat is nou ook niet echt bepaalt veel.
De reden dat ik zo meng is omdat de scooter best hard kan en veel toeren maakt ik wil dat goed gesmeerd hebben.

Maar dan ga k me uitlaat maar eens schoonmaken gelukkig kan de demper los. Dus is al een stuk makkelijker.
 
Omdat Ethanol rubber aantast , niet goed voor je slangen en spruitstuk etc ... en Ethanol vervuilt het blok meer ,(kool aanslag etc ) en de prestaties nemen af.
Daarom tank ik BP Ultimate , Ethanol vrij.
ik zie nu pas dat ik het scheef getypt had. ik bedoelde eig: waar vind je ethanol vrije benzine. De informatie, ethanol maakt een blok vuil? ethanol brand juist schoner dan benzine, alleen heeft het aan lage energie dichhtheid.
 
De informatie, ethanol maakt een blok vuil? ethanol brand juist schoner dan benzine, alleen heeft het aan lage energie dichhtheid.
Dat klopt allemaal.
Echter Ethanol kan bepaalde dichtingen/pakkingen aantasten, verder is Ethanol hygroscopisch, maw trekt water aan, en water in je carburateur bijvoorbeeld is minder goed.
Maar goed er wordt een hoop heisa gemaakt over deze Ethanol maar buiten het feit dat ik betwijfel of dit ook daadwerkelijk een milieu effect en er wellicht wat minder vermogen uit de benzine gehaald kan worden, denk ik persoonlijk niet dat het veel schade kan opleveren als je maar regelmatig je tank leeg rijdt en af en toe je carburateur wat liefde geeft.
 
Back
Top