Aerox hard laten lopen

RDK

New Member
Hallo, ik heb een week geleden een yamaha aerox 2006 gekocht en wil hem graag harder laten trekken.

Hij loopt nu 72 op teller met alles standaard alleen met andere rolletjes en een ontgrensde uitlaat.

Naar mijn gevoel draait hij hele lage toeren en wil dat dus opschroeven.
Vrienden van mij zeiden dat ik een ontgrensde cdi of ecu nodig had (heb van elektronica niet veel verstand).
Of iets bij de lucht inlaat moest ontgrenzen/afstellen en daarna pas kon beginnen aan een andere uitlaat en cilinder.

Zou iemand mij kunnen helpen of adviseren wat ik zou moeten aanschaffen voor een krachtiger resultaat?
 
Advertisement - register to remove this

Heel veel toeren zul je met een standaard ontgrensde uitlaat niet gaan draaien ook hoor,dus zo gek is je gevoel niet.

je hebt een 2takt toch? De scooters die daar met een cdi begrensd zijn van 2006 zijn denk ik op 1 hand te tellen.

Zou kunnen dat er een pijpje in je luchtfilter zit, althans dat heeft Piaggio durf niet met zekerheid te zeggen dat Minarelli dat ook heeft.

Maar in principe als je begrenzers eruit zijn dan blijft er weinig meer over buiten je uitlaat en cilinder. Zou beginnen met een uitlaatje en eventueel een 17.5mm carb, of als je meteen in 1x ook cilinder pakt een 19mm carb en bijvoorbeeld een DR70 met een Yasuni R en 19mm dat is niet verkeerd voor op straat.

Maar als dit je eerst scooter is kun je beter ff wachten en beetje leren rijden voor je straks vaker op je snufferd licht dan op je bed
 
Heel veel toeren zul je met een standaard ontgrensde uitlaat niet gaan draaien ook hoor,dus zo gek is je gevoel niet.

je hebt een 2takt toch? De scooters die daar met een cdi begrensd zijn van 2006 zijn denk ik op 1 hand te tellen.

Zou kunnen dat er een pijpje in je luchtfilter zit, althans dat heeft Piaggio durf niet met zekerheid te zeggen dat Minarelli dat ook heeft.

Maar in principe als je begrenzers eruit zijn dan blijft er weinig meer over buiten je uitlaat en cilinder. Zou beginnen met een uitlaatje en eventueel een 17.5mm carb, of als je meteen in 1x ook cilinder pakt een 19mm carb en bijvoorbeeld een DR70 met een Yasuni R en 19mm dat is niet verkeerd voor op straat.

Maar als dit je eerst scooter is kun je beter ff wachten en beetje leren rijden voor je straks vaker op je snufferd licht dan op je bed
Het is inderdaad een 2 takker.
Heb eerder 4t 125 schakel gereden dus dat zal wel goed komen, ik zal waarschijnlijk nog ff wachten met een 70 maar zou zo'n yasuni r al erop kunnen zonder een andere cilinder? Aangezien die het gewoon nog goed doen vind ik het zonde om die ook al te vervangen.
 
Heel veel toeren zul je met een standaard ontgrensde uitlaat niet gaan draaien ook hoor,dus zo gek is je gevoel niet.

je hebt een 2takt toch? De scooters die daar met een cdi begrensd zijn van 2006 zijn denk ik op 1 hand te tellen.

Zou kunnen dat er een pijpje in je luchtfilter zit, althans dat heeft Piaggio durf niet met zekerheid te zeggen dat Minarelli dat ook heeft.

Maar in principe als je begrenzers eruit zijn dan blijft er weinig meer over buiten je uitlaat en cilinder. Zou beginnen met een uitlaatje en eventueel een 17.5mm carb, of als je meteen in 1x ook cilinder pakt een 19mm carb en bijvoorbeeld een DR70 met een Yasuni R en 19mm dat is niet verkeerd voor op straat.

Maar als dit je eerst scooter is kun je beter ff wachten en beetje leren rijden voor je straks vaker op je snufferd licht dan op je bed
Ook nog een vraagje want mijn aerox heeft nu bijna 25xxx km gelopen, heb ik binnenkort dan een nieuwe krukas nodig? Al helemaal als dr een andere pijp en afstelling onder gaat
 
Yasuni r is heel goed ook op std cilinder. Krukas gewoon laten zitten je merkt vanzelf wel wanneer die aan vervanging toe is.
 
Back
Top