Aerox donders hard opvoeren

Instnt

Active Member
Goedenavond, aangezien ik 55 te sloom vind wil ik wat snellers. Ik gebruik de scooter niet meer voor woon / werk maar gewoon stukkies toeren met maten.

De volgende setup wou ik graag:

Cilinder: DR70
Krukas: idk welke, raad me er een aan aub
Carb: 17.5mm dellorto
Uitlaat: Yasuni R
Vario: Polini Hi Speed

Mis ik nog dingetjes / moet ik evt nog wat veranderen?

m.v.g
 
Advertisement - register to remove this

Setup is prima, krukas zou ik rito of doppler pakken. Niet zo duur maar prima kwaliteit.
Misschien nog een andere koppeling. Polini 3G Speedclutch is een goede voor niet al teveel geld.

En donders hard opvoeren is dit nou ook weer niet in mijn ogen. Dan rijd je met een blokje wat toch wel tegen de 20pk aanzit. Als je deze perfect afsteld kom je rond de 10pk uit.
 
Je hebt er twee. Beide met volle wangen van doppler. De een is een ' racing' versie. De gewone is rond de 100-110 euro
De racing rond de 130
 
Goedenavond, aangezien ik 55 te sloom vind wil ik wat snellers. Ik gebruik de scooter niet meer voor woon / werk maar gewoon stukkies toeren met maten.

De volgende setup wou ik graag:

Cilinder: DR70
Krukas: idk welke, raad me er een aan aub
Carb: 17.5mm dellorto
Uitlaat: Yasuni R
Vario: Polini Hi Speed

Mis ik nog dingetjes / moet ik evt nog wat veranderen?

m.v.g
Ik hoorde dat polini naaldlagers van erg goede kwaliteit zijn zelf heb ik deze ook in mijn aerox op mijn 50cc dr setup
 
Ik zou behalve dit een andere koppeling nemen, mijn voorkeur is een polini 3g.
Denk verder aan goeie lagers voor op je krukas en laat je cilinder poorten, dat is een aanzienlijke toename op zo’n dr70 cilinder
 
Poorten of tunen kost ook al snel 100 euro.
Voor dat geld kan je net zo goed een TP roze top halen icm met een Gianelli shot
Shot? Beter een nardo of een yasuni r/city 16
Post automatically merged:

Shot? Beter een nardo of een yasuni r/city 16
Maar hij wil graag voor een dr70 gaan en deze heeft naar mijn eigen ervaring best leuk potentieel qua tuning. Poorten is idd vrij prijzig maar als je iemand kent die er verstand van heeft zou ik t persoonlijk wel doen
 
Back
Top