Aerox rolt moeilijk achteruit en loopt hard stationair!

mike-rox

Well-Known Member
Hallo,

ik reed vandaag op mijn aerox en ging even stil staan en wilde toen weer weg rijden. Ik rolde hem achteruit maar dit ging heel stroef de rem was het niet (ik kon hem wel vooruit rollen). Toen starte ik hem en toen reed hij zelf naar voren. Eerst kon ik volgas weg rijden maar nu moet ik mijn gas eerst op laten komen en dan kan ik pas wegrijden. M'n setup is niets speciaals alles is standaard behalve mijn uitlaat dit is een Yasuni-R.

Wie weet wat het probleem kan zijn.

Vrienden van me denken een stuk uit mijn zuiger maar dat lijkt me sterk, omdat hij nog wel gewoon lekker rijd alleen bij het optrekken doet hij raar.

Ik hoop op snel antwoord.

Mike
 
Advertisement - register to remove this

Als je motor stationair draait en je scoot al naar voren wil rijden dan komt dat naar mijn ervaring doordat er een/meerdere trekveertjes in je clutch stuk zijn gegaan. Die clutch arm grijpt dan veels te vroeg/steekt uit en wrijft tegen je clutchbel omdat geen veer hem meer naar binnen getrokken houd.
 
het kan ook zijn dat je scoot te veel stationaire toeren draait. dit kun je bijstellen door aan je stationair stelschroef te draaien.
 
Ook je koppelings moer (de grote moer, niet de kleine) kan losgelopen zijn, dat zou ik eerst maar eens checken als het zomaar gebeurt is.
 
bedankt voor jullie reacties het was inderdaad een trekveer die gescheurd was.
een vriend van me wist het gelijk dus jullie ook bedankt ;)
 
Back
Top