De bougie moet niet nat zijn als je deze er uithaalt, dus idd die maar vervangen en de carb controleren.Hi allemaal,
vorige week vrijdag me scooter naar school gereden, deed het helemaal goed.
Na school starte hij niet, dus vandaag even bougie eruit gehaald en gekeken en hij vonkt en is nat. Ook heeft hij als ik me vinger voor het bougiegat houd gewoon compressie.
Dus vroeg me af of iemand zelfde probleem heeft gehad en snelle oplossing heeft. Ga vanmiddag bougie vervangen en even carburateur nakijken, misschien nog andere dingen waar ik naar zou kunnen kijken?
Aerox 50cc (denk orginele cilinder maar zou ook 50 snel kunnen zijn)
technigas terugloop
malossi variokit
ori carburateur
alvast bedankt
mvg,
Mels
nee maar denk dat het dan niks met benzine toevoer te maken heeft, of alleen olie natuurlijk maar zo zag het er niet uit.De bougie moet niet nat zijn als je deze er uithaalt, dus idd die maar vervangen en de carb controleren.
JaHeb je een e-choke ?
Ja zou ook kunnen inderdaad, ga ik bekijken, hoe zou je dat het beste kunnen testen?Krukas keerring kan er ook uit geblazen zijn , of lek .
Kijken , je ziet zo of de boel nat of vet is ,,,, dan weet je genoeg ,Ja
Post automatically merged:
Ja zou ook kunnen inderdaad, ga ik bekijken, hoe zou je dat het beste kunnen testen?
Even een aansteker bij de bougie houden, dan weet je of het benzine is.of alleen olie natuurlijk maar zo zag het er niet uit.
wordt je bougie dan (nog) nat?Krukas keerring kan er ook uit geblazen zijn , of lek .
Met een e-choke lijkt me het wel, die spuit er echt een beetje benzine uit, dus niet afhankelijk van de vacuüm die de cilinder trekt. Of niet?wordt je bougie dan (nog) nat?
het probleem met lekke krukaskeerringen is dat er te weinig vacuüm is om het mengel aan te zuigen en vervolgens geen carterdruk om het dóór te pompen naar de verbrandingskamer.. enerzijds zie je dat aan nattigheid achter je ontsteking/vario, anderzijds komt die nattigheid (benzine) dan dus niet (voldoende) bij je bougie, àls dat het geval zou zijn.. (volgens mij). maar ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt, was meer een vraag ter educatie aan @Brute-ForceMet een e-choke lijkt me het wel, die spuit er echt een beetje benzine uit, dus niet afhankelijk van de vacuüm die de cilinder trekt. Of niet?
@vandeweg en ik het laatst nog meegemaakt met een Runner , die waren aan het afstellen, werd uitgezet , en niet meer willen starten ..het probleem met lekke krukaskeerringen is dat er te weinig vacuüm is om het mengel aan te zuigen en vervolgens geen carterdruk om het dóór te pompen naar de verbrandingskamer.. enerzijds zie je dat aan nattigheid achter je ontsteking/vario, anderzijds komt die nattigheid (benzine) dan dus niet (voldoende) bij je bougie, àls dat het geval zou zijn.. (volgens mij). maar ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt, was meer een vraag ter educatie aan @Brute-Force
er zal uiteindelijk genoeg/te veel benzine aankomen, maar nooit meer in de goede verhouding...@vandeweg en ik het laatst nog meegemaakt met een Runner , die waren aan het afstellen, werd uitgezet , en niet meer willen starten ..
Zoeken zoeken zoeken ,,, Bougie werd zeiknat door het trappen , ook vonk ..
Vliegwiel er af ... Ja hoor ? keerring er uit / kapot .
Nieuwe er in en loopt weer .